Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 08:57   #1
dol
Vreemdeling

Standaard Identiteitskaart voor vreemdeling

Dag allemaal,

Mijn vrouw kwam naar België ongeveer 6 jaar geleden en kwam ik ongeveer 5 jaar geleden. We kwamen beiden hier om onze doktoraat doen en krijgen een Ph.D. titel. Wij beiden hebben voltooid onze doktoraten. Mijn vrouw werkt nu als postdoc en ik werk in een vrij groot particulier bedrijf. In de tussentijd hebben we twee kinderen die geboren in België zijn.

We hebben besloten om te verblijven in België voor de rest van ons leven. Ik heb momenteel 1 jaar van arbeidskaart (B-type) en natuurlijk mijn identiteitskaart is geldig tot de vervaldatum van mijn werkvergunning. Het verstrijkt op November en nu ben ik op zoek naar een antwoord als we de Belgische nationaliteit kunnen krijgen. Kan iemand begeleiden mij wat we moeten doen? Kunnen we toepassen? Waar aanvragen en wat zijn de reglement?
dol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 09:00   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Waarom belgië?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 10:06   #3
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom belgië?
België omdat het werk dat ik doe is zeer bevredigend en ik zie dat ik een zeer mooie toekomst kunnen voorbereiden om mijn kinderen. Heb je een specifieke reden om dit te vragen?

Ik ben vergeten te vermelden dat mijn huidige verblijfskaart is roze kaart (A-type verblijfskaart).

Heeft u informatie over mijn vraag?

Laatst gewijzigd door dol : 29 september 2013 om 10:07.
Oud 29 september 2013, 10:33   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Niettegenstaande uw jarenlang verblijf en uw doctoraat is uw zinsbouw nog steeds verre van Nederlands.

Toch geen islamieten zeker?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 10:42   #5
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niettegenstaande uw jarenlang verblijf en uw doctoraat is uw zinsbouw nog steeds verre van Nederlands.

Toch geen islamieten zeker?
Ik zie dat jullie nog veel grotere problemen dan wat ik in mijn vraag heb gesteld.

Laatst gewijzigd door dol : 29 september 2013 om 10:57.
Oud 29 september 2013, 11:33   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dol Bekijk bericht
Ik zie dat jullie nog veel grotere problemen dan wat ik in mijn vraag heb gesteld.
't zal wel zijn, iedereen wil naar België komen. Maar de kas raakt leeg, de tijd dat de gebraden kippen hier uit de lucht vielen lijkt stilaan voorbij.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 11:53   #7
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Geeuw, weeral een doorgestoken kaart.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 11:58   #8
dol
Vreemdeling

Standaard

...

Laatst gewijzigd door dol : 29 september 2013 om 12:08.
Oud 29 september 2013, 12:05   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dag allemaal,
Humo
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:07   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan proberen om zo veel of ten minste belasting als mijn familie betalen. Je moet beginnen met oplossen van het probleem van uw eigen niet van iemand anders die je niet kent.
Het de "vreemden" die het probleem zijn hier
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:12   #11
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het de "vreemden" die het probleem zijn hier
Kijk, het probleem hier is dat jullie generaliseren alles en iedereen. Doe dat niet! Ik weet dat jullie zijn zo gevoelig over buitenlanders, maar je moet scheiden "goed" uit "slecht".
Oud 29 september 2013, 12:16   #12
dol
Vreemdeling

Standaard

ok, ik zal niet doorgaan met deze discussie. Al gevonden aantal advocaten op google. Ik ga bezoeken een van hen om te praten over dit onderwerp.

Toch bedankt. Ik heb hier mijn les wel uit geleerd.
Oud 29 september 2013, 12:35   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België omdat het werk dat ik doe is zeer bevredigend en ik zie dat ik een zeer mooie toekomst kunnen voorbereiden om mijn kinderen. Heb je een specifieke reden om dit te vragen?

Ik ben vergeten te vermelden dat mijn huidige verblijfskaart is roze kaart (A-type verblijfskaart).

Heeft u informatie over mijn vraag?
Dat is geen antwoord op de vraag! Was België het eerste land dat je bent tegengekomen toen je vertrok? Hebben wij zo'n goede "asielreputatie"?
En mochten jullie niet toegelaten worden hebben jullie dat te danken aan de duizenden die hier binnenstromen, niets kennen, niets doen, niets aanvaarden dat niet tot hun leefwereld behoort en uitblinken in het profiteren en uitbuiten van alles wat ze hier vinden...
Ik hoop wel dat men eindelijk mensen al jullie hier opvangen en die duizenden anderen er uit gooien! Nu worden jullie misbruikt om die andere bende op sluikse wijze hier een vrijgeleide te geven...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:35   #14
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kijk, het probleem hier is dat jullie generaliseren alles en iedereen. Doe dat niet! Ik weet dat jullie zijn zo gevoelig over buitenlanders, maar je moet scheiden "goed" uit "slecht".
Iemand die 'doctoreert' onder de naam 'dol', zich kant tegen generaliseren, en Belgie fantastisch vindt.

Slechte vermomming.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:39   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voil�*! Dat is het!
En zolang bepaalde politiekers en instanties allerhande met bepaalde agenda's dat niet willen doen moet men het land maar dicht houden!
Het zal dat zijn of verzuipen voor iedereen. Ook voor diegenen die dachten dat hun broodje hier voor eeuwig gebakken was als ze er maar binnen geraakten...
Oud 29 september 2013, 12:40   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok, ik zal niet doorgaan met deze discussie. Al gevonden aantal advocaten op google. Ik ga bezoeken een van hen om te praten over dit onderwerp.

Toch bedankt. Ik heb hier mijn les wel uit geleerd.
Ja, dat spelletje kennen we al! Ga de zakken van de advocaten maar vullen, die verkopen hun eigen moeder voor geld.
Oud 29 september 2013, 12:42   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Iemand die 'doctoreert' onder de naam 'dol', zich kant tegen generaliseren, en Belgie fantastisch vindt.

Slechte vermomming.
Tuurlijk. Maar laten we het spelletje maar eventjes meespelen...
Kunnen we tussendoor laten weten wat we van al die pogingen denken en hoezeer we het resultaat appreciëren.

Laatst gewijzigd door andev : 29 september 2013 om 12:45.
Oud 29 september 2013, 12:49   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dag allemaal,

Mijn vrouw kwam naar België ongeveer 6 jaar geleden en kwam ik ongeveer 5 jaar geleden. We kwamen beiden hier om onze doktoraat doen en krijgen een Ph.D. titel. Wij beiden hebben voltooid onze doktoraten. Mijn vrouw werkt nu als postdoc en ik werk in een vrij groot particulier bedrijf. In de tussentijd hebben we twee kinderen die geboren in België zijn.
Ik ben heel blij voor U, maar een doktoraat halen en 2 kinderen opvoeden, da's wel een hele klus.
Citaat:
We hebben besloten om te verblijven in België voor de rest van ons leven. Ik heb momenteel 1 jaar van arbeidskaart (B-type) en natuurlijk mijn identiteitskaart is geldig tot de vervaldatum van mijn werkvergunning. Het verstrijkt op November en nu ben ik op zoek naar een antwoord als we de Belgische nationaliteit kunnen krijgen. Kan iemand begeleiden mij wat we moeten doen? Kunnen we toepassen? Waar aanvragen en wat zijn de reglement?
Volgens mij hebt U het meeste kans dat als U naar het OCMW stapt en geen woord Nederlands meer kunt. Brabbel er sterk op los, het OCMW zal wel een tolk inhuren. Idealerwijze hebt U een krotje ergens waar U zogezegd al 8 jaar in woont.
In zo'n geval komen de VZW's en een hoop andere Do-gooders wel uit het houtwerk gekropen om U de hele uitleg te geven en advocaten aan te prijzen.
Oud 29 september 2013, 12:56   #19
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag allemaal,

Mijn vrouw kwam naar België ongeveer 6 jaar geleden en kwam ik ongeveer 5 jaar geleden. We kwamen beiden hier om onze doktoraat doen en krijgen een Ph.D. titel. Wij beiden hebben voltooid onze doktoraten.
Je zegt niet uit welk land je komt, maar waarschijnlijk kom je uit een land waar mensen met uw diploma werk zouden kunnen maken voor een beter leven voor iedereen daar.

Door terug naar daar te gaan, kan je er voor zorgen dat mensen in je eigen land het niet meer nodig hebben om massaal naar andere landen (zeg maar westerse landen) te trekken. Probeer in je eigen land als een gestudeerd iemand, het sociaal niveau ginder op te krikken.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 29 september 2013 om 12:57.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:07   #20
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Slechte vermomming.
I will continue in English. Don't get me wrong. Just because I can't write all those things in couple of seconds as you guys do and I want to answer all your concerns so that I can understand what your exact problem is!
BTW, dol comes from dolevo not the one that you poorly imagined.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voil�*! Dat is het!
En zolang bepaalde politiekers en instanties allerhande met bepaalde agenda's dat niet willen doen moet men het land maar dicht houden!
Het zal dat zijn of verzuipen voor iedereen. Ook voor diegenen die dachten dat hun broodje hier voor eeuwig gebakken was als ze er maar binnen geraakten...
No, I will go to a lawyer not because I am eager to pay money and let them be rich, just to get some answers. I tried to free way, which is asking here, but didn't work apparently.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben heel blij voor U, maar een doktoraat halen en 2 kinderen opvoeden, da's wel een hele klus.

Volgens mij hebt U het meeste kans dat als U naar het OCMW stapt en geen woord Nederlands meer kunt. Brabbel er sterk op los, het OCMW zal wel een tolk inhuren. Idealerwijze hebt U een krotje ergens waar U zogezegd al 8 jaar in woont.
In zo'n geval komen de VZW's en een hoop andere Do-gooders wel uit het houtwerk gekropen om U de hele uitleg te geven en advocaten aan te prijzen.
You think that I will get the nationality and directly quit my job and apply for OCMW? As I said, don't generalize. One of my biggest reason to get the nationality is to get a lower loan rate from the bank to buy a house. I have other reasons as well but not the one that you have in your mind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je zegt niet uit welk land je komt, maar waarschijnlijk kom je uit een land waar mensen met uw diploma werk zouden kunnen maken voor een beter leven voor iedereen daar.

Door terug naar daar te gaan, kan je er voor zorgen dat mensen in je eigen land het niet meer nodig hebben om massaal naar andere landen (zeg maar westerse landen) te trekken. Probeer in je eigen land als een gestudeerd iemand, het sociaal niveau ginder op te krikken.
Well, I can say where I am from but I guess it will make things worse as people are tend to generalize everything and will see me more rubbish than they see now.

As I said above, I prefer going to a lawyer just because I need my answers and apparently everybody know everything here except the one that I asked

Laatst gewijzigd door dol : 29 september 2013 om 13:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be