![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Olie van maken hé.
http://www.youtube.com/embed/qGGabrorRS8?rel=0
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga nog niet eens kijken naar de link naar Youtube. Ik gok dat het een promofilmpke voor een gekende technologie is. "Plasma Arc gasification"
De hoofdredenen waarom het niet grootschalig toegepast word. Te duur om te bouwen in vergelijking met dumpen en fossiele brandstof winnen . Groenen die erover zeiken dat het afvalverbranding is. En anders , waarom plastiek niet vermalen en mee in de ruwe aardolie kappen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 oktober 2013 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ze het niet doen is vragen om antwoorden, het zal niet zijn omdat het te duur is. Beter wel eens kijken.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja? De enige uitleg die ze geven in't filmpke is dat ze de boel opwarmen tot ongeveer 350°C en dat de "smeltgassen" door een simpel waterfilter lopen om zo te condenseren tot olie die op dat wateroppervlak komt te liggen.
Maar de nummertjes die ze geven. 1kg plastiek=1 liter olie. Olie weegt zo rond de 750 gram per liter. Waar gaan die andere 250 gram naar toe? Wegvliegen kan het blijkbaar niet. Dus moet dat wel blijven plakken in die "verdampingskamer". En als het wel kan wegvliegen, dat gaat proper zijn. Want ik weet wat de "rest" gaat zijn. CO, CO2, wat chloorverbindingen (dioxines iemand), wat organometaalverbindingen (metaal van de inkten oa), en misschien een klein beetje methaan. En dat is dan op de voorwaarde dat men er alleen "plastiek" in steekt. Teflon is ook plastiek, en daar zit fluor in. PVC, hallo chloor. En daar is de plasma boog gasificatie echt wel veel sterker in. Daarmee krijg je alles gerecycleerd. Citaat:
In de commentaren komt die vraag naar voor, en ook daar komen wat getallen naar boven. Huisbrandolie heeft 10Kw per liter. Het systeem zou 3 kw per verwerkte kilo gebruiken. Het kan zichzelf dus onderhouden. Want kleinschalige electriteitsopwekking met verbrandingsmotoren is op zijn best 30% rendabel. Op voorwaarde dat het goed gesorteerde plastiek is.... Een klassieke afvalverbrandingsinstallatie met een grijze stroom productie doet het beter dan. Maar kom, 't staat op Youtube, dus het moet wel waar zijn.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() achter het net vissen dus. Veel geblaat en weinig wol. Ondanks veel reclamestunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch in Europa word het tegengewerkt. Als plastic word herbruikt, zoals metaal, dan gaat men op een bepaald ogenblik moeten betalen om nog aan plastic te geraken. Nu verdient de staat enorm aan plastic en dan zou ze die inkomsten zien verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Trouwens, moet jij niet aan de toog hangen op dit uur ? Wat van uw geliefde alcohol achterover kappen ? ![]() En neem daarna thuis een lekker bord plasticsoep :http://stiksoep.nl/wp/?cat=15 Vervolgens boek je je vakantie naar Aqua-destra, u wat uitrusten van al dat lullen en zuipen :http://www.svzo.nl/aquadestra.html Dat we het hier wat rustig hebben voor even... ![]() Laatst gewijzigd door meneer : 7 oktober 2013 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw voorstel, er nog wat gaan bij gooien? Naar schatting drijft 142 miljard kilo aan plastic in de oceanen
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 oktober 2013 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gewoon mee in de feedstock van de raffinaderijen kappen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar indien het werkelijk zo makkelijk en goedkoop is om olie te winnen uit wegwerpmateriaal dan is het toch nogal stom dat niet te doen. De prijs van de olie kan alleen maar zakken door alle beetjes samen te voegen. Dat is heel erg hard noodzakelijk.
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dumpen, en nieuwe aardolie gebruiken Opbranden en energie van maken in huisvuilverbrandingsinstallaties. Plasma Boog Gasificatie. Oplossen in feedstock en terug rafineren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze er draad van maken voor 3D-printers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Plasma oven technologie is niet rendabel voor plastiek. Wel voor afvalstoffen waar metalen zoals Zink, Nikkel, etc...in zitten.
Tip voor plastiek: vermijd thermoharders, gebruik zoveel mogelijk thermoplasten. Recyclage is dan zeer simpel mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder de voorwaarde als het op een renderende manier kan natuurlijk.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet achterlijk zijn als je dat niet wil.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom doen ze het dan niet?