Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2013, 02:25   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard GAIA doorbreekt de stilte ivm de bestiale "festiviteit" van het slachten van schapen

Terecht doet GAIA een aanklacht tegen deze bestiale praktijken.
En weet je wat, nu springt het CGKR erop om dat allemaal te onderzoeken.
Wat een stinkende stal, dat centrum.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  media_xxl_4455434.jpg‎
Bekeken: 372
Grootte:  23,1 KB
ID: 91795  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 oktober 2013 om 02:30.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 02:37   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Radiospot GAIA Slachthuis
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 17 oktober 2013, 04:22   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Daarvoor dient dus ons belastinggeld. Kan iemand me uitleggen wat franstaligen in de pap te brokken hebben bij een Nederlandstalige spot gemaakt in Vlaanderen door een Nederlandstalige organizatie?

Citaat:
CGKR buigt zich over radiospot GAIA
Gisteren om 17:41 door bvb | Bron: Belga

CGKR buigt zich over radiospot GAIA

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) gaat zich over het radiospotje van GAIA buigen, waarin de onverdoofde rituele slachting wordt verteld vanuit het standpunt van een schaap. De Franstalige minister van Gelijke Kansen Fadila Laanan stelt mogelijke gerechtelijke stappen in het vooruitzicht, hoewel de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) al heeft geoordeeld dat de spot geen racistische of denigrerende uitlatingen bevat.
De radiospot zorgt vooral in Franstalig België voor commotie. Daar wordt aanstoot genomen aan het verhaal van het schaap, dat op de deportatie van de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog zou gebaseerd zijn. De spot zou ook stigmatiserend zijn voor de moslimgemeenschap.

Minister van Gelijke Kansen Fadila Laanan werd woensdag ondervraagd over de campagne door parlementsleden Jean-François Istasse (PS) en Julie De Groote (cdH). Volgens Laanan is de campagne inderdaad stigmatiserend voor de Joodse gemeenschap en de moslims en ze haalde voor het halfrond de mogelijkheid van gerechtelijke stappen aan. Eerst wordt echter advies ingewonnen bij het CGKR.

De JEP heeft zich woensdag al uitgesproken over het spotje en de Jury oordeelt dat het geen racistische of denigrerende uitlatingen bevat. Het orgaan is wel van mening “dat deze campagne choquerend kan zijn voor een deel van het publiek, dat het risico loopt een verband te leggen met de deportaties en uitroeiingen van bepaalde etnische groepen”.

De Jury heeft een “advies van voorbehoud” geformuleerd, dat “een beroep doet op de verantwoordelijkheid van de adverteerder”.

GAIA zelf reageert verbouwereerd op de hetze. “Het enige dat wij gedaan hebben, is het verhaal vertellen vanuit het standpunt van een schaap”, zegt directeur Ann De Greef. “Meer moet je daar niet achter zoeken. De spot is bovendien volledig gericht op de politici, want de publieke opinie is het al met ons eens.”

GAIA vermoedt een georkestreerde beschadigingsoperatie.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_00794231

djeezes!
Is die Fadila dezelfde die ooit een uitgewezen asielzoeker uit het vliegtuig heeft gehaald?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 05:04   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

't Wordt echt interessant.
Zelfs mijn ideologische opponenten worden stilaan allemaal gebeten door dat verachtelijke totalitaristische CGKR (waar het merendeel achter stond toen het hen dienstig was om hun opponenten aan te pakken of hun fifi's te beschermen)
Zou er toch hoop bestaan dat die bende smeerlappen o.l.v. De Witte ooit definitief op rust gesteld wordt, nu groen-links ook aan den lijve ondervindt dat hun vrijheid van expressie niet langer bestaat?
Oud 17 oktober 2013, 05:43   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

'k Vraag me af hoe maatschappelijk gedragen de klacht van Het Centrum is en in hoeverre het geïmporteerd barbarisme de goedkeuring van de goegemeente draagt.

GO Gaia GO, laat ze poepje ruiken (in de moskee)
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 06:07   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb wel zin om me voor één jaartje een lidmaatschapskaart van gaia aan te schaffen, om hen voor deze zaak te steunen.
Maar ik vrees dat gaia dat geld gaat gebruiken om mij (ik bedoel: mijn kleinkinderen) te dwingen (via via ... en niet letterlijk natuurlijk) om vegetariër te worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 06:16   #7
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

Ik verkies de kippenslachterij als favoriete plaats om het leven te contempleren.
Oud 17 oktober 2013, 06:21   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
Ik verkies de kippenslachterij als favoriete plaats om het leven te contempleren.
Genoteerd.
Als jij plots een tijdje niet meer post, eet ik een maand of twee geen kip meer....
Oud 17 oktober 2013, 06:26   #9
hikikomori85
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Genoteerd.
Als jij plots een tijdje niet meer post, eet ik een maand of twee geen kip meer....
Geen schrik, ik pas niet op die haken. Ik zei slachterij niet boerderei.
Oud 17 oktober 2013, 06:28   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb wel zin om me voor één jaartje een lidmaatschapskaart van gaia aan te schaffen, om hen voor deze zaak te steunen.
Maar ik vrees dat gaia dat geld gaat gebruiken om mij (ik bedoel: mijn kleinkinderen) te dwingen (via via ... en niet letterlijk natuurlijk) om vegetariër te worden.

.
Zo extreem zijn die niet Schoof. En veggie is best lekker hoor.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 06:30   #11
hikikomori85
Schepen

Standaard

Oud 17 oktober 2013, 07:19   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Dat spotje bewijst perfect hoe onverdraagzaam de Vlaming is geworden.
En niet alleen tegen de moslims, maar ook tegen Walen, Brusselaars, Roma's en Romeinen.

Vlamingen voelen zich te veel schaap. Misschien zijn ze het wel.
u bedoelt dat we verdraagzamer moeten zijn en staan te juichen omdat muzelmensen schapen onverdoofd staan te kelen? En "o wat een verrijking" jubelen?

of wat bedoel je nu in feite?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2013 om 07:20.
Oud 17 oktober 2013, 08:10   #13
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms worden er zelfs mensen onverdoofd geopereerd en sterven tijdens of na die operaties.

Hoor je dan onze moslimhaters?
Dat vraagt om een woordje uitleg, of minstens een linkje.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 08:30   #14
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat onze samenleving in die richting zal evolueren. Abrupt zal dat niet gebeuren maar ik vermoed dat binnen ten vroegste enkele tientallen jaren, maar eerder enkele honderden, een groot deel van de mensheid vegetarisch zal zijn.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 08:37   #15
JBM
Staatssecretaris

Standaard

?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 08:43   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms worden er zelfs mensen onverdoofd geopereerd en sterven tijdens of na die operaties.
Dat praat onverdoofde slachtingen niet goed.

Citaat:
Hoor je dan onze moslimhaters?
Moslimhaters of islamhaters? Daar zit een groot verschil tussen, zeker wanneer je kritikasters van achterlijke primitieve zaken als woestijngodsdiensten wilt gaan stigmatiseren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 09:06   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zo extreem zijn die niet Schoof. En veggie is best lekker hoor.
Wat vegetarisme en veganisme betreft, zijn ze wel extreem. Toch naar mijn aanvoelen.
En als de Schoof groentes wil fretten, dan schept hij die wel uit de pot, en legt ze naast zijn entrecote, zijn chateaubriand, zijn tournedos, zijn varkensribbetjes van de bbq, zijn varkenshaasje ... en bij een hapje jamon neem ik dan wel een olijfje.

De schoof kan ook niet zo goed tegen het woord veggie. Ik ben daar pertang niet zo orthodox in, maar ja, ik ben ook maar half-mens-half-god.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 09:13   #18
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daarvoor dient dus ons belastinggeld. Kan iemand me uitleggen wat franstaligen in de pap te brokken hebben bij een Nederlandstalige spot gemaakt in Vlaanderen door een Nederlandstalige organizatie?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_00794231

djeezes!
Is die Fadila dezelfde die ooit een uitgewezen asielzoeker uit het vliegtuig heeft gehaald?
De vraag is op welke manier deze klacht stigmatiserend is. Eigenlijk pleit men hier (indirect) voor een verbod van kritiek op alle mogelijke handelingen die in groepsverband gebeuren aangezien men dan die groep zogezegd stigmatiseert. In casu zou een aanklacht tegen racisme kunnen gezien worden als een stigmatisatie van de leden van de KKK. Gezien men een centrale activiteit van deze groep aanklaagt!
Oud 17 oktober 2013, 09:15   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dat vraagt om een woordje uitleg, of minstens een linkje.

Oud 17 oktober 2013, 09:19   #20
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat praat onverdoofde slachtingen niet goed.

Moslimhaters of islamhaters? Daar zit een groot verschil tussen, zeker wanneer je kritikasters van achterlijke primitieve zaken als woestijngodsdiensten wilt gaan stigmatiseren.
De kern van de zaak en ook meteen het meest storende dat racisme als term gebruik wordt voor kritiek op systemen, overtuigingen, gewoonten e.d.

Zal ik binnenkort nog het recht hebben om bijvoorbeeld de overdreven pracht en praal in de gebouwen van de katholieke kerk aan te kaarten zonder dat ik zogezegd alle katholieken discrimineer?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be