Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Heeft Verene Shephert recht van spreken?
Ja. 5 14,71%
Neen. 27 79,41%
Geen mening. 2 5,88%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2013, 22:00   #1
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard De Europese cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt.

Verene Shepherd, een mensenrechtenonderzoekster bij de Verenigde Naties met Jamaïkaanse afkomst, vindt dat het Sinterklaasfeest moet afgeschaft worden. Shepherd is het hoofd van de VN-commissie die onderzoekt of de figuur van Zwarte Piet racistisch is. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer is naar de slavernij en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen", dat zei Shepherd in een interview met het Nederlandse tv-programma EenVandaag. Volgens haar is Zwarte Piet een beledigend gebruik. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben." De VN-commissie is nog volop bezig met het onderzoek naar Zwarte Piet.

Beetje bij beetje worden oude historische gebruiken, die vaak sinds vele eeuwen deel uitmaken van onze cultuur, afgeschaft door vreemdelingen die er eigenlijk niets mee te maken hebben. Kunnen wij het het eigenlijk accepteren dat een persoon die hoogst waarschijnlijk nog nooit een stap in onze contreien heeft gezet, en er dus weinig van afweet, en er ook niets mee maken heeft, haar mening via machtige organen als de VN, op ons afdwingt? Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Wij moeten allerlei vreemde culturen en gebruiken zo maar verdragen, maar onze folklore en gebruiken zouden ze dan zo maar af schaffen. Hoe lang zal de Westerse mens zich nog zo laten schofferen?
Oud 22 oktober 2013, 22:02   #2
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Sinterklaas cultuur?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 22:04   #3
MaGNiFiCaT

Standaard

Dit gaat nu over het Sint-Nicolas-feest, en kan wat onbenullig lijken. Maar het is toch een oud gebruik in onze contreien die sinds vele eeuwen meegaat. Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Oud 22 oktober 2013, 22:05   #4
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Sinterklaas cultuur?
Het is absoluut een vorm van cultuur. Voor de kinderen is het leuk meegenomen. Als je dat niet kan of wilt inzien ben je gewoon van slechte wil, en is je mening van geen enkele tel.
Oud 22 oktober 2013, 22:06   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinterklaas cultuur?
Waarom niet?
Oud 22 oktober 2013, 22:11   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinterklaas cultuur?
In Iran hebben zij een heel gelijkende "zwarte piet" en die wordt wel door de unesco erkend. Waarom is dat wel cultuur en Sint Niklaas niet ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...55&postcount=6
Oud 22 oktober 2013, 22:11   #7
MaGNiFiCaT

Standaard

Oei, ik zie nu dat het onderwerp al werd aangekaart. Ik had nochtans gezocht naar het onderwerp en niet gevonden. Deze topic mag verwijderd worden. Mijn excuses.
Oud 22 oktober 2013, 22:15   #8
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

kan iemand die ZO vooringenomen is wel 'onderzoek' doen?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 22:16   #9
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Als niet-Europeanen hetzelfde doen is het allemaal prachtig en wordt het zelfs beschermd door diezelfde VN.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...e_Piet___.html
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 23:38   #10
Calvinist
Banneling

Standaard

Je meent het goed maar slaat de bal wel een beetje mis. Er bestaat geen europese cultuur. Europa is geen land dus bestaat er ook geen cultuur. De titel was beter geweest " De Nederlandse cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt'' en wat mij betreft idd...groot gelijk!!!!
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 23:44   #11
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik weet niet waar die Jamaicaanse trut haar diploma vandaan heeft, maar hieruit blijkt dat ze nog nooit ook maar één deftige scriptie of thesis heeft moeten schrijven of echt onderzoek heeft gedaan. Het is schandalig hoe tegenwoordig de racismekaart zomaar op tafel wordt gegooid om het kleinste geringste. Wat heeft dat mens hier feitelijk in de pap te brokken? Ze heeft niet eens in Belgie of Nederland gewoond, en mist dan ook volledig het referentiekader dat van zo iemand bij een onderzoek verwacht wordt. Maar ik ken het liedje al. Een zwarte of allochtoon moet zijn/haar bek maar opentrekken, en heel Europa springt er slaafs op, gelijk een kwispelend, lebberend hondje. Walgelijk. Gewoonweg walgelijk. Des te meer reden om op het Vlaams Belang te stemmen. Al het rocht moet buiten!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 23:45   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Je meent het goed maar slaat de bal wel een beetje mis. Er bestaat geen europese cultuur. Europa is geen land dus bestaat er ook geen cultuur. De titel was beter geweest " De Nederlandse cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt'' en wat mij betreft idd...groot gelijk!!!!
Nederlandse cultuur?

Joesoef Dewitte staat zich al af te trekken in de coulissen, om het zelfde te eisen hier in België.

Laatst gewijzigd door giserke : 22 oktober 2013 om 23:46.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 23:46   #13
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik weet niet waar die Jamaicaanse trut haar diploma vandaan heeft, maar hieruit blijkt dat ze nog nooit ook maar één deftige scriptie of thesis heeft moeten schrijven of echt onderzoek heeft gedaan. Het is schandalig hoe tegenwoordig de racismekaart zomaar op tafel wordt gegooid om het kleinste geringste. Wat heeft dat mens hier feitelijk in de pap te brokken? Ze heeft niet eens in Belgie of Nederland gewoond, en mist dan ook volledig het referentiekader dat van zo iemand bij een onderzoek verwacht wordt. Maar ik ken het liedje al. Een zwarte of allochtoon moet zijn/haar bek maar opentrekken, en heel Europa springt er slaafs op, gelijk een kwispelend, lebberend hondje. Walgelijk. Gewoonweg walgelijk. Des te meer reden om op het Vlaams Belang te stemmen. Al het rocht moet buiten!
Ja het Vlaams Belang, de beschermheer van cultuur. - lol -
Oud 23 oktober 2013, 00:01   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ja het Vlaams Belang, de beschermheer van cultuur. - lol -
NVA dan?

De partij die gestemd heeft voor 'uitbreiding' van 't clubbeke' van Joesoef?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 00:03   #15
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
NVA dan?

Ach dat is nieuw? N-VA wil Joesoef zijn club afschaffen.
Oud 23 oktober 2013, 00:34   #16
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Behalve dat Sinterklaas en Zwarte Piet niet enkel in Nederland bestaat hé hele slimme.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 01:24   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ach dat is nieuw? N-VA wil Joesoef zijn club afschaffen.
Dat heb jij dan blijkbaar gemist.

http://www.vandaag.be/binnenland/138...oegdheden.html
Oud 23 oktober 2013, 01:34   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Verene Shepherd, een mensenrechtenonderzoekster bij de Verenigde Naties met Jamaïkaanse afkomst, vindt dat het Sinterklaasfeest moet afgeschaft worden. Shepherd is het hoofd van de VN-commissie die onderzoekt of de figuur van Zwarte Piet racistisch is. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer is naar de slavernij en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen", dat zei Shepherd in een interview met het Nederlandse tv-programma EenVandaag. Volgens haar is Zwarte Piet een beledigend gebruik. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben." De VN-commissie is nog volop bezig met het onderzoek naar Zwarte Piet.

Beetje bij beetje worden oude historische gebruiken, die vaak sinds vele eeuwen deel uitmaken van onze cultuur, afgeschaft door vreemdelingen die er eigenlijk niets mee te maken hebben. Kunnen wij het het eigenlijk accepteren dat een persoon die hoogst waarschijnlijk nog nooit een stap in onze contreien heeft gezet, en er dus weinig van afweet, en er ook niets mee maken heeft, haar mening via machtige organen als de VN, op ons afdwingt? Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Wij moeten allerlei vreemde culturen en gebruiken zo maar verdragen, maar onze folklore en gebruiken zouden ze dan zo maar af schaffen. Hoe lang zal de Westerse mens zich nog zo laten schofferen?
Ik heb ja gestemd, maar dan wel vanwege de traditioneel in Europa aanwezige culturen. De EU-poespas is juist de oorzaak van deze kwaal welke U zo netjes als 'afschrapen' verwoordde.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 23 oktober 2013 om 01:36.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 01:39   #19
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
NVA dan?

De pilarenaanbiddende Bracke heeft duidelijk niet veel vreugde gebracht binnen de NVA. De Wever zag het en ook hij was tevree...

Pffff....
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 01:45   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De pilarenaanbiddende Bracke heeft duidelijk niet veel vreugde gebracht binnen de NVA. De Wever zag het en ook hij was tevree...

Pffff....
Ik had 't niet zo snel verwacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be