Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2013, 23:17   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Islam wordt verboden

Wanneer nemen de lidstaten van europa, waaronder ook België, hier eens een voorbeeld aan.

http://www.nujij.nl/algemeen/angola-...26026042.lynkx
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 23:25   #2
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wanneer nemen de lidstaten van europa, waaronder ook België, hier eens een voorbeeld aan.

We zijn nog volop aan het wachten naar leiders die hun volk durven aanzetten om te vechten.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 23:39   #3
moestuin
Burger

Standaard

hoppa... dus daar moet ons tuig naar toe verhuizen.
Lekker ver weg.
moestuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 23:42   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee hoor, die arme islamieten mogen allemaal naar hier komen als vervolgde vluchteling.
Oud 28 november 2013, 23:48   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee hoor, die arme islamieten mogen allemaal naar hier komen als vervolgde vluchteling.
Ik kan er alleen van afleiden dat ze in Afrika meer verstand blijken te hebben dan wij hier.
Oud 29 november 2013, 01:16   #6
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het beu nageroepen te worden. En ik heb het niet over een bouwvakker die fluit, ik heb het over personen die me toeroepen dat ik een hoer ben, al is mijn rokje tot onder de knie.
Die zullen nooit een leuke vrouw in bed krijgen. Maar welke vrouw wil nu seks met zo venten?
Dit voorbeeld net als hun heel kinderachtig geloof de vuilbak in !
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 01:32   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
Ik ben het beu nageroepen te worden. En ik heb het niet over een bouwvakker die fluit, ik heb het over personen die me toeroepen dat ik een hoer ben, al is mijn rokje tot onder de knie.
Die zullen nooit een leuke vrouw in bed krijgen. Maar welke vrouw wil nu seks met zo venten?
Kinderachtig? Zeg maar gerust achterlijke. 17de eeuws.

Welk hedendaags mens gelooft nu nog in die onzin?
Oud 29 november 2013, 01:35   #8
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Je met dan eens reageren op die mannen he, beginnen ze tegen elkaar als een hoop 13-jarigen te giechelen en brabbelen in hun achteraaltje. Ik heb het niet verdient om zo in mijn land behandeld te worden
Oud 29 november 2013, 01:49   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je met dan eens reageren op die mannen he, beginnen ze tegen elkaar als een hoop 13-jarigen te giechelen en brabbelen in hun achteraaltje. Ik heb het niet verdient om zo in mijn land behandeld te worden
Het spijtige is dat we moeten toegeven dat onze regering en eurocraten kennelijk niet veel slimmer zijn, want dat soort krijgt het hier toch maar allemaal gedaan hé. Werken is voor de Belgen en voor de rest mogen we onze mond houden. Ge moet nog goed uitkijken hoe ge ze aanspreekt of ge hebt nog een proces aan uw broek voor racisme.
Oud 29 november 2013, 01:56   #10
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het spijtige is dat we moeten toegeven dat onze regering en eurocraten kennelijk niet veel slimmer zijn, want dat soort krijgt het hier toch maar allemaal gedaan hé. Werken is voor de Belgen en voor de rest mogen we onze mond houden. Ge moet nog goed uitkijken hoe ge ze aanspreekt of ge hebt nog een proces aan uw broek voor racisme.
Ik weet niet of de politiek er iets mee te maken heeft maar dat volk heeft geen fatsoen.
Er zit daar ook nooit geen knappe tussen, dus ze mogen hun besneden halalworst voor zichzelf, of voor vrouwen die wel vernederd willen worden houden

Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 29 november 2013 om 01:57.
Oud 29 november 2013, 02:37   #11
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar welke vrouw wil nu seks met zo venten?
Daar zou je nog van verbaasd staan.
Citaat:
Natuurlijk, maar die moed hebben onze politiekers niet, dus blijven ze maar toegevingen doen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 08:22   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Afrikaanse land Angola wordt naar verluid het eerste land ter wereld waar de islam wordt verboden en moskeeën zullen worden afgebroken. 'Dit is het definitieve einde van de islamitische invloed in ons land,' verklaarde president Jose Eduardo dos Santos.
Uiteindelijk eens een slim mens denk je dan.

Citaat:
Ik kan er alleen van afleiden dat ze in Afrika meer verstand blijken te hebben dan wij hier.
Of heeft men daar de manier 'gevonden' om ze allemaal naar hier te sturen

Citaat:
Ze spelen het daar een beetje 'slimmer' dacht ik en hier in Europa blijft men er nog steeds met open ogen in trappen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 november 2013 om 08:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 08:28   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kadootje.
http://www.courrierinternational.com...s-d-opposition

Nog steeds een voorbeeld?
Oud 29 november 2013, 08:47   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Godsdiensten verbieden is iets voor dictaturen. Als mensen kabouters willen aanbidden, dan doen ze maar. Verbied je het, dan jaag je hen enkel in de clandestiene sfeer en wordt het een pak moeilijker om ze in de gaten te houden. Van het land een lekenstaat maken, de religieuze organisaties en sekten belasten zoals elk profit bedrijf, en de normale bouwvoorschriften toepassen op de gebouwen lijkt mij een veel betere optie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 08:51   #15
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Godsdiensten verbieden is iets voor dictaturen. Als mensen kabouters willen aanbidden, dan doen ze maar. Verbied je het, dan jaag je hen enkel in de clandestiene sfeer en wordt het een pak moeilijker om ze in de gaten te houden. Van het land een lekenstaat maken, de religieuze organisaties en sekten belasten zoals elk profit bedrijf, en de normale bouwvoorschriften toepassen op de gebouwen lijkt mij een veel betere optie.
Sekten die hun leden verbieden om te vertrekken zijn onwettelijk bezig, dat lijkt me normaal. Hoe ga je die bestraffen dan, op individuele basis?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 08:53   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Relax, l'Angola n'interdit pas l'islam. Seulement les partis d'opposition"
En eigenlijk verwonderde mij dit niet want als je een geloofsovertuiging volledig gaat verbieden en gebedstempels gaat afbreken, breek dan gelijk ook alle kerken, synagogen en dergelijke af, case closed ...

Citaat:
Maar welke vrouw wil nu seks met zo venten?
Dat type vrouw dat graag snel aan drugs, telefoonkaarten of andere toegangskaarten voor welk festival dan ook wil geraken misschien en af en toe al eens graag een waterpijpje lurkt, geen idee van
Oud 29 november 2013, 09:05   #17
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dom antwoord Distel. De islam is niet zomaar een godsdienst als een andere. Het is een manier van leven.

En verder denk ik niet dat indien ge het een godsdienst als een andere noemt, ge vergeten zijt dat het een godsdienst is die tot diep in zijn roots de opdracht geeft om elke niet-moslim te bestrijden met welke middelen dan maar ook.

Ik denk in feite niet dat ge dat niet weet, maar laat me het u toch maar even herinneren. Een goede moslim zijn is in feite een terrorist zijn.

In feite is de oorzaak dat elke moslim een ongelovige moet uitroeien, vermoorden, er de oorzaak van dat ze elkaar in een massa landen elkaar gewoon ook uitmoorden. Inderdaad want de ene moslim beschouwt daar de andere als een gelovige. En hoe de houding van een moslim moet zijn tov een ogelovige dat word tot vervelens toe oneindig x herhaald in de Koran.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 09:13   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Sekten die hun leden verbieden om te vertrekken zijn onwettelijk bezig, dat lijkt me normaal. Hoe ga je die bestraffen dan, op individuele basis?
Niemand kan je verbieden om die sekte te verlaten. Die sekte kan dan wel repressief optreden, en dat moet dan wettelijk aangepakt worden. Eigenlijk hetzelfde principe als laster en eerroof: je pakt de laster aan, niet de meningsuiting.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 29 november 2013, 09:19   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dom antwoord Distel. De islam is niet zomaar een godsdienst als een andere. Het is een manier van leven.
Niemand kan je tegenhouden om morgen op een andere manier te gaan leven. Men kan wel repressief optreden of je afdreigen, en dan moet dat aangepakt worden.

Het is niet aan jou, mij, of de eerste de beste moslimextremist om te gaan bepalen welke "manier van leven" moet opgelegd worden. Dan ben je niet beter bezig dan de godsdiensten de je bestrijdt.

Citaat:
En verder denk ik niet dat indien ge het een godsdienst als een andere noemt, ge vergeten zijt dat het een godsdienst is die tot diep in zijn roots de opdracht geeft om elke niet-moslim te bestrijden met welke middelen dan maar ook.

Ik denk in feite niet dat ge dat niet weet, maar laat me het u toch maar even herinneren. Een goede moslim zijn is in feite een terrorist zijn.

In feite is de oorzaak dat elke moslim een ongelovige moet uitroeien, vermoorden, er de oorzaak van dat ze elkaar in een massa landen elkaar gewoon ook uitmoorden. Inderdaad want de ene moslim beschouwt daar de andere als een gelovige. En hoe de houding van een moslim moet zijn tov een ogelovige dat word tot vervelens toe oneindig x herhaald in de Koran.
En dan moeten de hufters aangepakt worden die die woorden in de praktijk omzetten. Uiteindelijk is het gebrek aan vrijheid in veel moslimlanden gebaseerd op net hetzelfde principe als wat jullie hier proberen te doen: "verbied elke leer die niet met de onze strookt".
Oud 29 november 2013, 09:32   #20
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Hier moeten we geen voorbeeld aan nemen. Extremistische uitingen moeten aangepakt worden, en de Islam zou mijns inziens (zoals heel wat andere godsdiensten) opnieuw een proces van inculturatie moeten ondergaan. Islam verbieden gaat echter in tegen de mensenrechten, en tegen onze grondwet.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be