![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tot hiertoe 30 doden en 60 gewonden.
Gijzeling aan de gang in Keniaans winkelcentrum Volgens ooggetuigen die wisten te ontsnapten, werden mensen uitgedaagd om een moslimgebed te reciteren. Wie de opdracht kon volbrengen, werd vrijgelaten. "De schutters verkondigden vlak voor de aanval dat ze het gemund hadden op niet-moslims", getuigt Elijah Kamau. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar hey, geen verkeerd woord over de islam of je hebt het hele poco establishment over je. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit heeft niks met religie te maken. Dit is dus het perfecte voorbeeld van hoe bepaalde groeperingen religie misbruiken. Vuile terroristen.
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat soort groepen steunen VS, VK en Frankrijk nu in Syrië (en voorheen in Afghanistan en Algerije).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder die achterlijke religie zou dit ook niet gebeurt zijn, toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koran 9:111
111. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er mag op zijn minst gesteld worden dat een extreme visie op de islam dergelijke uitwassen in de hand werkt. Ik blijf erbij dat een profeet die zelf met het zwaard in de hand ten strijde trok, er om vroeg om tot op de dag van vandaag zo'n smeerlappen zich onder zijn banier te zien scharen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die rotzakken steunen ze, maar ze hebben wel de aanzet niet gegeven tot zo'n gedachtegoed. Dat heeft de profeet zelf gedaan. En je mag nu hel en verdoemenis prediken, dat verandert daar niks aan Kallikles.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe je goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hel en verdoemenis prediken zal ik niet doen. Je moet gewoon het humanisme van een moslim als Emir Abdelkader vergelijken met de naakte terreur van het leger van Bush en Obama (en hun terroristische handlangers, maar die zijn in vergelijking met hun broodheren klein bier) en dan zie je de realiteit: aan de ene kant humanisme en medemenselijkheid, aan de andere kant massamoord en cynisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de PKK doet, kan je niet vergelijken met dit, hé. Ze hebben zeker fouten gemaakt, maar er zit wel degelijk een emancipatorisch project achter. Ze zouden nooit in een supermarkt binnenvallen om er iedereen die geen Koerdisch spreekt te vermoorden. Ik heb zelfs horen zeggen dat Öcalan zelf geen of niet goed Koerdisch spreekt, maar dat zijn misschien roddels.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Wat als het helemaal niks met geloof te maken zou hebben?
Dat zou dit een antikapitalistische verzetsdaad zijn. Tegen de consumptie maatschappij. Dan is het heel verklaarbaar dat een koop-paleis (er wordt gesproken over een luxueuze shopping-mall) een doelwit is en dat er consumenten worden dood geschoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is onze Koerdische vriend hypocriet? Je zegt dat hij het zelf weet, maar dat betekent niet dat andere forummers (zoals ik) het ook weten. Je mag mij dan een arrogante kwal vinden, gedachtenlezen kan ik nog niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet van de NSB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hoef ik dat niet te weten?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 september 2013 om 20:20. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eigenlijk heb ik dat net iets teveel gehoord/gelezen.
![]() |
#18 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog twee spambots gearriveerd.
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent echt één van beste trollen die ik ooit online ben tegengekomen.
![]() |