![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel zie, telkens er een ongeval gebeurt, ontstaat een kijk en gluur file aan de andere kant
Het zou goed zijn dat al die bestuurders die kijken bekeurd worden wegens schending van privacy, bendevorming, te traag rijden op de snelweg http://www.nieuwsblad.be/article/det...40110_00921227 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2014 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Dat is een kwestie van zelfdiscipline. Ik dwing mezelf om niet te kijken als er iets gebeurd is, al was het maar om op mijn rijvak te kunnen anticiperen op wie dat wel doet. Probleem is dat heel weinig mensen die discipline kunnen opbrengen.
Ik vraag me af hoe je in de praktijk zulke files aanpakt. Hoe beboet je dat? En hoe maak je dat je niet meer "kijkfiles" daardoor veroorzaakt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Risico voor kop-staart aanrijding in de kijkfile en die soms er ook zijn
Vaak kan kijkfile voorkomen worden door schermen te plaatsen zodat er niks te zien is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pdm , inderdaad !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland zag ik dat reeds meer dan 20 jaar terug...
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was om de koplampen 's nachts van de tegenliggers te verbergen. Ook omdat ze daar geen verlichting hadden. Toevallig voordeel dus.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel eenvoudige schermen, in een oogwenk geplaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is intussen sprake geweest ban dergelijke schermen hier, maar zoals gewoonlijk zal het weer duren tot we oud en versleten zijn. Je kan er immers geen geld mee uit de zakken van chauffeurs slagen, en het vraagt een zekere mentale inspanning om het in te voeren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Of in plaats van schermen te plaatsen, de dynamische snelheidsborden aan de kant waar niets gebeurt is niet aanpassen naar 50km/u?
![]() Nogal logisch dat je aan beide kanten dan een file krijgt. Laatst gewijzigd door Boa : 17 januari 2014 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat in dit geval de borden eerder reageren op de file dan omgekeerd. Of, met andere woorden, die borden reageren op de debielen die vertragen om naar de blauwe zwaailichtjes te staren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Hoe zou u dat concreet controleren/aanpakken?
Dit is, als willen verbieden om overdreven traag te rijden, van zodra het een beetje regent. Dat valt niet te controleren; noch te voorkomen. Helaas!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Schoof kijkt nooit als er aan de overkant wat zwaailichten staan te flikkeren.
Maar hij is dan wel wat voorzichtiger: ligt er ook niets op onze rijbaan? Komt daar geen pompier overgelopen .... Afijn, in mijn geval is dat nooit een kijkfile, maar wel een voorzichtigheidsfile. Zeg enne .... hoeveel tijd verspeelt ge daar mee, met zo'n file? 30 seconden ? Daar gaan we eens goed over wortelen hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk op autostrades ga je wel iets trager rijden als het regent, als je aanhanger zijt om altijd tegen de maximum snelheid aan te schurken. Maar zoals jij het formuleert, begin ik de indruk te krijgen dat je familie bent van de BBMW'er. De Bekende BMW'er. Ge kent hem wel hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Oops, sorry, ik had het over permanente schermen. My mistake. Uw punt is valid.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook is het niet de eerste keer dat u zeer vreemde verbanden legt. Nu ja, mij niet gelaten. Het is een vrij land en iedere dame mag haar mening hebben ...
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is een verbod op ongevallen niet beter? Dan krijg je geen kijkfiles.
![]() Laatst gewijzigd door DewareJakob : 18 januari 2014 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een snelweg is in de regel het veiligste als er vlot en alert doorgereden wordt en niet als er zonder grondige veiligheidsreden plots geremd of sterk vertraagd wordt (*Art 10.2), dat leidt in sommige gevallen tot # bijkomende ongevallen, afgeleid worden of zich laten afleiden en-of te traag rijden is nu eenmaal gevaarlijk op een vlotte autosnelweg (waar langzame voertuigen (<70 kmh) in de regel verboden zijn) # Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2014 om 14:42. |
|||
![]() |
![]() |