![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaams Blok-voorstel
Vluchtelingen opvangen in hun eigen regio heeft zo zijn voordelen. Zo is er onder meer geen culturele ontworteling en wordt de mensen in kwestie een ellenlange lijdensweg bespaard. Ook de Italiaanse eurocommissaris Buttiglione is nu tot die conclusie gekomen en stelt voor om asielzoekers voortaan op te vangen buiten de grenzen van de Europese Unie. Hij herneemt daarmee niet alleen een voorstel dat al eerder door de Britten werd geopperd, maar ook een voorstel van het Vlaams Blok. De Britten wilden trouwens ook meer patrouilleschepen naar de Middellandse Zee sturen om illegalen te onderscheppen. Het voorstel geniet ondertussen ook de steun van de Duitse minister van Binnenlandse Zaken. Geen enkele échte vluchteling of asielzoeker zou van de uitvoering van het voorstel nadeel ondervinden. Wie echt door de beulen van een dictatoriaal regime vervolgd wordt, zal waarschijnlijk opgelucht zijn als hij de veiligheid van een opvangcentrum kan bereiken. Zo'n opvangcentrum buiten de grenzen van de Unie zou echter een ramp zijn voor mensensmokkelaars en kandidaat-immigranten-vluchtelingen die niet echt vervolgd worden, maar asielprocedures en de vluchtelingenstatus misbruiken om illegaal in Europa binnen te raken. Conclusie? Het is een goed middel om het kaf van het koren te scheiden. Vraag is alleen of de regering de moed heeft om dit voorstel te steunen ... het werd immers al eerder eens door het Vlaams Blok voorgesteld. bron: VB Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 augustus 2004 om 09:57. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plagiaat!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog toegeven wie plagiaat pleegt. ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() bedoelt u die vreemdelingen opvangen in asielcentrum buiten europa?
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 19 augustus 2004 om 10:10. |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plagiaat of geen plagiaat...?
Eerlijk gezegd kan me dat niet veel schelen. De inhoud van dit, in mijn ogen, super goed voorstel, staat boven de vorm of de boodschapper ervan. Ik vraag me af, of dit voorstel anders zou behandeld worden, mocht het Vlaams Blok nooit bestaan hebben. Ik hoop van niet, want dat zou pas een ramp zijn. Ik vraag me echt heel benieuwd af welke bezwaren men zal aanbrengen van linkse zijde, zuiver om hun antiracitische houding te profileren. Je weet wel, zij die zeggen dat het Vlaams Blok, nooit concrete voorstellen doet of alternatieve oplossingen biedt voor de actuele maatschappelijke problemen. Ik vind dit een zeer goed voorstel en naar ik meen de echte vluchtelingen ook. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 augustus 2004 om 10:09. |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Vroeg of laat gaan we toch zoeits moeten gaan uitdokteren. Kijk naar Duitsland, kijk naar Frankrijk en hun economische miserie, falende sociale zekerheid, enorme werkloosheid.
Die landen hebben de pest aan nog meer mensen, zeker als deze nieuwe groep eigenlijk niet blijken hooggeschoolde arbeiders te zijn (iets wat we daarentegen WEL kunnen gebruiken). Vlaanderen is nog een beetje gespaard omdat we klein zijn, en over relatief wat minder inwoners beschikken, maar ook wij beginnen stilaan door onze voorraad heen te raken... De bodem van onze sociale zekerheid is ook in zicht. Moeten wij nu echt wachten tot we in de situatie verkeren waarin Duitsland nu zit? En we onze sociale zekerheid moeten inkrimpen, ondanks velen jaren en jaren volle pot hebben zitten afstaan? Zulke immigratie-centra buiten Europa verminderd alvast deze druk op onze sociale zekerheid, waardoor er méér overblijft voor onze eigen arme medeVlamingen, en asielzoekers DIE ECHT politiek vluchteling zijn. Het is geen oplossing voor onze problemen, maar het geeft ons alvast meer tijd.
#11 |
Minister
|
![]() Allemaal in koor :
Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 19 augustus 2004 om 10:15. |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Het immigratieprobleem moet Europees opgelost worden, zoveel is duidelijk, maar ze buiten Europa opvangen zal nooit lukken.
Iemand die naar Europa wilt komen, wilt niet naar een opvangcentrum BUITEN Europa. Het zal gewoon voor nog meer illegaliteit zorgen. En welk land zal bereid zijn die stroom mensen op te vangen, ook al geven we daar geld voor? Ik zie meer heil in een centrale immigratiedienst voor heel Europa, in elk land een aantal opvangcentra, en als iemand geweigerd wordt zetten we die mensen direkt op het eerste transport huiswaarts. Als dat Europees wordt aangepakt lukt dat. Nu krijgen ze hier een papiertje waarna ze het in een ander land nog eens proberen. Desnoods verzinnen ze een andere naam en blijven ze gewoon hier. Het voorstel van De Croo moet ook uitgevoerd worden natuurlijk, anders blijft dat spelletje duren.
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou indien men het voorstel uitvoert, illegalen (juiste woordkeuze) onmiddelijk kunnen uitwijzen zonder dat zij gehoord moeten worden. De regel zou zijn dat men aan de grens (of dat nu net binnen of net buiten Europa is, is maar een bijkomstigheid) zich moet melden om binnen Europa te komen en bevoegde instanties controleren of dit gerechtvaardigd is. Andere wegen zijn illegale wegen. Ik denk dat men het vlug zal snappen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Dit lijkt op het eerste zicht wel een oplossing maar, of zoiets praktich haalbaar is? Ten eerste, waar gaan we die centra openen, hoeveel en hoe groot moeten die zijn? Ten tweede, wie gaat dat betalen en hoeveel moet iedereen betalen? Ten derede wie gaat die centra van personeel voorzien? Wie gaat er beslissen wie wel en wie niet toegelaten word?
#15 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe ga jij aan potentiële asielzoekers deze informatie geven, dat ze eerst naar dat land moeten gaan voor een asielaanvraag En VOORAL DIE ONDERDRUKT WORDEN. Ze komen hier toch aan sowieso. Hoe weet jij dat er geen samenwerking verband is tussen het buitenland en de regering die mensen onderdrukt en deze potentiele politieke vluchtelingen gevaar loopt om terug over geleverd te worden. HEEL GEVAARLIJK en wat als deze ook in dat land vervolgd wordt weer heel gevaarlijk. en DIE VLUCHTELNGEN STATUUT wordt niet misbruikt. Ik spreek uit ervaring. Ik heb veel mee gemaakt dat dit STATUUT te streng werden toegepast. conclusie die mensen die geen statuut had gekregen maar wel zijn of te wel in het gevang maar meer nog vermoord. Allemaal dankzij de druk van het VLAAMS BLOK OP DE VLD. Weet jij wel wat het percentage is om er van deel uit te maken of niet? DIt gaat eveneens de illigale stroom van economische vluchtelingen zeker niet tegen houden. Zij verdwijnen spoorloos in de illigaliteit en hoe groot je ook die muren maakt ze zal kapot worden gemaakt door die vluchtelingen stroom, hoe machtig je je controleorgaan maakt, zie maar naar de muur tussen de vs en mexico. Het enigste wat helpt is een eerlijkere handel en ontwikkelingssamenwerking waardoor de motivatie van de economische vluchtelingen geminimaliseerd wordt. Die stroom wordt groter en groter. |
||
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Ik zie meer heil in een centrale immigratiedienst voor heel Europa, in elk land een aantal opvangcentra, en als iemand geweigerd wordt zetten we die mensen direkt op het eerste transport huiswaarts. Als dat Europees wordt aangepakt lukt dat. Nu krijgen ze hier een papiertje waarna ze het in een ander land nog eens proberen. Desnoods verzinnen ze een andere naam en blijven ze gewoon hier.[i]
Dit klopt maar is ook begrijpelijk niet waar als je zo'n toch maakt.Die grote vreemdelingenstroom wordt groter en groter. wat ga je doen ze blijven terug sturen of is zien dat er iets mis is hoe wij buitenlandse politieke besturen door ontwikkelingssamenwerk en eerlijkere handel= preventieve maatregel. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
op het eerste zicht lijkt het een aanvaardbaar voorstel, maar wat als je wat verder denkt? gesteld dat men de eerste opvang en de "screening" buiten de grenzen van Europa doet, wat dan? asiel aanvragen bij een europees land, waarna de hele procedure opnieuw kan beginnen? quota en een europese verdeelsleutel opleggen? @Tzuvar Raemborr en Paulus: het is misschien wel een realistisch voorstel, maar dan toch nog wel heel simplistisch, niet?
![]() |
#18 |
|
![]() As ge iemand nodig hebt om den baas te spelen over die europese dienst : hier staat uwen man.. ze right man for ze right job
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() ik stel voor dat we alle landen welke een kustlijn hebben zo'n centrum geven. Bijna elk land zal wel ergens een onbewoond eiland hebben liggen voor zijn kust dat kan gebruikt worden om daar de asielzoekers in eerste instantie op te vangen.
Eventueel verlaten forten of gevangenissen of zo ? Belgie heeft geen eiland maar kan misschien samen met Nederland een stuk grond winnen op het water ? 'k zal den boel wel superviseren vanuit een land waar de nood soms hoog is en waar het klimaat heel warm en zonnig is en lekker mild in de winter .. tja ik zal naar Spanje moeten gaan ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Misschien geraken we zo aan wat extra jobs voor de Guy ?
![]() |