![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De regering moet Brussels Airlines, maar ook Jetair Fly en Thomas Cook met
minstens 20 miljoen Euro bijspringen zoniet gaan ze failliet. De reden is de hoge loonkost die maakt dat ze niet meer concureerbaar zijn. De loonkost in België is waanzinnig hoog omdat de ambtenaren hier een pensioen krijgen dat 2,2 tot 3 keer hoger ligt dan voor werknemers in de privé. Dit is ook de reden van blijvende delokalisaties en sluitingen EN de hoog oplopende jeugdwerkloosheid. De regering erkent het probleem maar wenst dit pas (schuchter) aan te pakken over ten vroegste 5 jaar. Tegen dan zijn er waarschijnlijk 1 miljoen werklozen bijgekomen! Wat ze moeten doen doen ze niet nl het ontvetten vd Staat. Die zijn met veel te veel en veel te duur. Vooer elke nieuwe ambtenaar die wordt aangeworven worden er 3 afgedankt in de privé. Dit kan echt niet lang meer verder duren!! http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-te-hulp.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Noem me één overheidsbedrijf dat het niet is?
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel van mij mag sabena failliet gaan, en mogen ze het geld investeren in electrawinds. Ryanair staat toch al klaar om de klanten in te pikken du secht geen probleem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Olala! Ik zie die vanuit mijn raam regelmatig "werk nemen". Dat wil zeggen, twee man doen '"iets" en de rest staat erbij met de handen op de rug, leunt op zijn schop, of slaat een babbeltje.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Brussel, stad zonder luchthaven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, dit is typisch belgisch, zeker? Uiteindelijk varen vooral de rooien hier electoraal wel bij. Alsook de vakbonden. Hoe meer werklozen, hoe mee geld de roverheid hen toestopt.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Brussel, stad zonder niet gestolen geld
Brussel, stad zonder scrupules Brussel, stad zonder eer Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 december 2013 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik Vlaming was zou ik Brussel weggeven, zouden we van alle ellende verlost zijn.
Zo te zien kunnen jullie er allemaal zonder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees mijn onderschrift.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() In Charleroi rekent de luchthaven 3 € per passagier voor alle diensten. Het overige wordt bijgepast door de Waalse regering. In Zaventem vraagt men 30 € voor de gelijke diensten, evenwel in een mooier kader.
Het zijn de luchtvaartmaatschappijen die deze bijdragen via de tickets ontvangen en betalen aan de luchthaven. Als nu de federale regering beslist dat zij ook een bijdrage van 20 miljoen wil doen voor de passagierskosten moet zij dat voor alle passagiers van alle luchtvaartmaatschappijen doen. Brussels Airlines, en alle anderen, zullen nu minder betalen voor de luchthaven. De vraag blijft of de extra kosten op de ticketten ook na de tussenkomst zullen dalen. Bij Ryanair in elk geval. Dit lost dus niets op voor Brussels Airlines.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 14 december 2013 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is eigenlijk jouw probleem, dat je er niet in slaagt op basis van feiten draadjes te openen, maar de 'feiten' gewoon moet verzinnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar ligt het verschil ? Prestaties en vele nutteloze kosten. Tijd dat BA een gelijksoortige O'Leary als CEO in dienst neemt.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is telaat om Brussel weg te geven. Er is namelijk al beslag gelegd op Brussel door Wallonië. Of is het andersom? Maar als zij die ellende persé willen hebben, waarom geven we hen die dan niet? Dan zijn de Vlamingen toch al van die miserie af? Ik zou het prachtig vinden als we van die dure stad waar niets werkt, of verkeerd werkt, af zouden zijn, of vanaf kunnen geraken. Jammer genoeg zijn "we" zo te zien (nog) niet zover dat iedereen zonder Brussel kan. Het zal nochtans de eerste Belgisch grootstad zijn die in de fik wordt gezet. In Parijs, Birmingham en Stockholm hebben ze daar al ervaring mee. Ik zou écht niet zolang wachten om mij van Bruxelles te ontdoen, maar wie ben ik? Wedden dat degenen die ik hun zin geef mij op mijn goedgeefsheid zullen aanpakken? Dat het nooit goed zal zijn wat ik doe. Zelfs niet als ik doe wat ze graag willen dat ik doe? In dit geval afstand doen van Brussel?
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies een jaar geleden stond dit in de krant: Citaat:
Ik weet niet of de de Belgische luchtvaartmaatschappij intussen iemand gevonden heeft om de miljoenen die jaarlijks nodig zijn bij te passen, maar ik weet wel dat niemand tuk is om geld in een verlieslatend bedrijf te stoppen.....behalve misschien de roverheid. Maar we zijn nog niet vergeten hoe het met Sabena is afgelopen, zeker?
![]() |
![]() |
#19 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 december 2013 om 18:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dit spelletje blijft niet duren: alles uit die order is nu geleverd, en Ryanair heeft dit jaar z'n volgende grote order geplaatst (175 stuks). En aangezien zowel Boeing als Airbus met tjokvolle orderboeken zitten, was er geen reden om nog een deal te geven even goed als in 2002. Hun kosten zullen dus gaan stijgen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 december 2013 om 19:29. |
|||
![]() |
![]() |