Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2013, 16:44   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Brussels Airlines virtueel failliet

De regering moet Brussels Airlines, maar ook Jetair Fly en Thomas Cook met
minstens 20 miljoen Euro bijspringen zoniet gaan ze failliet.
De reden is de hoge loonkost die maakt dat ze niet meer concureerbaar zijn.
De loonkost in België is waanzinnig hoog omdat de ambtenaren hier een pensioen krijgen dat 2,2 tot 3 keer hoger ligt dan voor werknemers in de privé.
Dit is ook de reden van blijvende delokalisaties en sluitingen EN de hoog oplopende jeugdwerkloosheid.
De regering erkent het probleem maar wenst dit pas (schuchter) aan te pakken over ten vroegste 5 jaar.
Tegen dan zijn er waarschijnlijk 1 miljoen werklozen bijgekomen!
Wat ze moeten doen doen ze niet nl het ontvetten vd Staat.
Die zijn met veel te veel en veel te duur.
Vooer elke nieuwe ambtenaar die wordt aangeworven worden er 3 afgedankt in de privé.
Dit kan echt niet lang meer verder duren!!

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-te-hulp.dhtml
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:04   #2
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De regering moet Brussels Airlines, maar ook Jetair Fly en Thomas Cook met
minstens 20 miljoen Euro bijspringen zoniet gaan ze failliet.
De reden is de hoge loonkost die maakt dat ze niet meer concureerbaar zijn.
De loonkost in België is waanzinnig hoog omdat de ambtenaren hier een pensioen krijgen dat 2,2 tot 3 keer hoger ligt dan voor werknemers in de privé.
Dit is ook de reden van blijvende delokalisaties en sluitingen EN de hoog oplopende jeugdwerkloosheid.
De regering erkent het probleem maar wenst dit pas (schuchter) aan te pakken over ten vroegste 5 jaar.
Tegen dan zijn er waarschijnlijk 1 miljoen werklozen bijgekomen!
Wat ze moeten doen doen ze niet nl het ontvetten vd Staat.
Die zijn met veel te veel en veel te duur.
Vooer elke nieuwe ambtenaar die wordt aangeworven worden er 3 afgedankt in de privé.
Dit kan echt niet lang meer verder duren!!

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-te-hulp.dhtml
De Belgische overheid en haar derivaten zijn virtueel failliet bedoel je zeker?
Noem me één overheidsbedrijf dat het niet is?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:05   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Wel van mij mag sabena failliet gaan, en mogen ze het geld investeren in electrawinds. Ryanair staat toch al klaar om de klanten in te pikken du secht geen probleem
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:08   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De Belgische overheid en haar derivaten zijn virtueel failliet bedoel je zeker?
Noem me één overheidsbedrijf dat het niet is?
De NMBS. 36.000 werknemers!
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:39   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De NMBS. 36.000 werknemers!
Olala! Ik zie die vanuit mijn raam regelmatig "werk nemen". Dat wil zeggen, twee man doen '"iets" en de rest staat erbij met de handen op de rug, leunt op zijn schop, of slaat een babbeltje.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:40   #6
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Brussel, stad zonder luchthaven
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:44   #7
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Brussel, stad zonder luchthaven
Brussel ,stad zonder Dierentuin.
Brussel zonder kathedraal.
Brussel stad zonder stroom.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:47   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De regering moet Brussels Airlines, maar ook Jetair Fly en Thomas Cook met
minstens 20 miljoen Euro bijspringen zoniet gaan ze failliet.
De reden is de hoge loonkost die maakt dat ze niet meer concureerbaar zijn.
De loonkost in België is waanzinnig hoog omdat de ambtenaren hier een pensioen krijgen dat 2,2 tot 3 keer hoger ligt dan voor werknemers in de privé.
Dit is ook de reden van blijvende delokalisaties en sluitingen EN de hoog oplopende jeugdwerkloosheid.
De regering erkent het probleem maar wenst dit pas (schuchter) aan te pakken over ten vroegste 5 jaar.
Tegen dan zijn er waarschijnlijk 1 miljoen werklozen bijgekomen!
Wat ze moeten doen doen ze niet nl het ontvetten vd Staat.
Die zijn met veel te veel en veel te duur.
Vooer elke nieuwe ambtenaar die wordt aangeworven worden er 3 afgedankt in de privé.
Dit kan echt niet lang meer verder duren!!

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-te-hulp.dhtml
Het zou de regering, of beter gezegd ons, wellicht minder dan 20 miljoen kosten als de loonkost verlaagd werd. En dan hebben we het nog niet eens wat het "ons" kost als ook deze werkwilligen aan de dop geraken.

Tja, dit is typisch belgisch, zeker? Uiteindelijk varen vooral de rooien hier electoraal wel bij. Alsook de vakbonden. Hoe meer werklozen, hoe mee geld de roverheid hen toestopt.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:52   #9
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verloren droom Bekijk bericht
Brussel, stad zonder lucht
Brussel, stad zonder haven en goed
Brussel, een verloren drroom
Binnenkort,

Brussel stad zonder land
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:54   #10
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Brussel, stad zonder niet gestolen geld
Brussel, stad zonder scrupules
Brussel, stad zonder eer

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 december 2013 om 17:54.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 17:58   #11
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Als ik Vlaming was zou ik Brussel weggeven, zouden we van alle ellende verlost zijn.
Zo te zien kunnen jullie er allemaal zonder.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:01   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik Vlaming was zou ik Brussel weggeven, zouden we van alle ellende verlost zijn.
Zo te zien kunnen jullie er allemaal zonder.
Brussel is gelukkig niet van u om weg te geven.

Lees mijn onderschrift.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:04   #13
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik Vlaming was zou ik Brussel weggeven, zouden we van alle ellende verlost zijn.
Zo te zien kunnen jullie er allemaal zonder.
Uw kind dat aan de crack zit geeft ge niet weg om van de ellende verlost te zijn begrijp je?
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:08   #14
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.053
Standaard

In Charleroi rekent de luchthaven 3 € per passagier voor alle diensten. Het overige wordt bijgepast door de Waalse regering. In Zaventem vraagt men 30 € voor de gelijke diensten, evenwel in een mooier kader.

Het zijn de luchtvaartmaatschappijen die deze bijdragen via de tickets ontvangen en betalen aan de luchthaven. Als nu de federale regering beslist dat zij ook een bijdrage van 20 miljoen wil doen voor de passagierskosten moet zij dat voor alle passagiers van alle luchtvaartmaatschappijen doen.

Brussels Airlines, en alle anderen, zullen nu minder betalen voor de luchthaven. De vraag blijft of de extra kosten op de ticketten ook na de tussenkomst zullen dalen. Bij Ryanair in elk geval. Dit lost dus niets op voor Brussels Airlines.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 14 december 2013 om 18:09.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:09   #15
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De regering moet Brussels Airlines, maar ook Jetair Fly en Thomas Cook met
minstens 20 miljoen Euro bijspringen zoniet gaan ze failliet.
De reden is de hoge loonkost die maakt dat ze niet meer concureerbaar zijn.
De loonkost in België is waanzinnig hoog omdat de ambtenaren hier een pensioen krijgen dat 2,2 tot 3 keer hoger ligt dan voor werknemers in de privé.
Dit is ook de reden van blijvende delokalisaties en sluitingen EN de hoog oplopende jeugdwerkloosheid.
De regering erkent het probleem maar wenst dit pas (schuchter) aan te pakken over ten vroegste 5 jaar.
Tegen dan zijn er waarschijnlijk 1 miljoen werklozen bijgekomen!
Wat ze moeten doen doen ze niet nl het ontvetten vd Staat.
Die zijn met veel te veel en veel te duur.
Vooer elke nieuwe ambtenaar die wordt aangeworven worden er 3 afgedankt in de privé.
Dit kan echt niet lang meer verder duren!!

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-te-hulp.dhtml
Sereus kerel, da's nu de tweede keer op een paar weken tijd dat je een draad start over Brussels Airlines waarin je je eigen waanideeën presenteert als feit. Eerst die draad waarin je beweerde dat Lufthansa 'niet langer in zee wenst te gaan met Brussels Airlines' (een bewering die je gewoon uit je achterwerk getrokken had), en nu deze, waarvan de titel pertinent onjuist is, en waarin je kennelijk voor de lol er ook nog eens bij verzint dat JetairFly en Thomas Cook failliet zullen gaan zonder steun.

Wat is eigenlijk jouw probleem, dat je er niet in slaagt op basis van feiten draadjes te openen, maar de 'feiten' gewoon moet verzinnen?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:22   #16
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verloren droom Bekijk bericht
Volgens de PS en de vakbonden zal het probleem niets te maken hebben met de loonkosten.
Wat maakt nu 1,50% loonkostenverschil uit, zegt Onkelinx.
Maar ja, zoals je weet is Onkelinx heel erg linx.
Dan kan het alleen slecht beheer zijn. De vliegtuigen van Ryanair zijn nieuwer en even duur als die van Brussel Airlines. De kerosene is voor ieder gelijk. De landings- en luchthavenkosten zijn voor ieder gelijk. De personeelskosten zijn op 1,5 % na ook gelijk zegt Onckelinx.

Waar ligt het verschil ? Prestaties en vele nutteloze kosten.

Tijd dat BA een gelijksoortige O'Leary als CEO in dienst neemt.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:31   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik Vlaming was zou ik Brussel weggeven, zouden we van alle ellende verlost zijn.
Zo te zien kunnen jullie er allemaal zonder.
Om geen Vlaming te zijn schrijf je Nederlands zoals alleen een rasechte Vlaming dat kan.

Het is telaat om Brussel weg te geven. Er is namelijk al beslag gelegd op Brussel door Wallonië. Of is het andersom? Maar als zij die ellende persé willen hebben, waarom geven we hen die dan niet? Dan zijn de Vlamingen toch al van die miserie af?

Ik zou het prachtig vinden als we van die dure stad waar niets werkt, of verkeerd werkt, af zouden zijn, of vanaf kunnen geraken. Jammer genoeg zijn "we" zo te zien (nog) niet zover dat iedereen zonder Brussel kan. Het zal nochtans de eerste Belgisch grootstad zijn die in de fik wordt gezet. In Parijs, Birmingham en Stockholm hebben ze daar al ervaring mee. Ik zou écht niet zolang wachten om mij van Bruxelles te ontdoen, maar wie ben ik?

Wedden dat degenen die ik hun zin geef mij op mijn goedgeefsheid zullen aanpakken? Dat het nooit goed zal zijn wat ik doe. Zelfs niet als ik doe wat ze graag willen dat ik doe? In dit geval afstand doen van Brussel?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:41   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Sereus kerel, da's nu de tweede keer op een paar weken tijd dat je een draad start over Brussels Airlines waarin je je eigen waanideeën presenteert als feit. Eerst die draad waarin je beweerde dat Lufthansa 'niet langer in zee wenst te gaan met Brussels Airlines' (een bewering die je gewoon uit je achterwerk getrokken had), en nu deze, waarvan de titel pertinent onjuist is, en waarin je kennelijk voor de lol er ook nog eens bij verzint dat JetairFly en Thomas Cook failliet zullen gaan zonder steun.

Wat is eigenlijk jouw probleem, dat je er niet in slaagt op basis van feiten draadjes te openen, maar de 'feiten' gewoon moet verzinnen?
Ik vermoed dat demonen uit eigen ervaring spreekt omdat hij banden heeft met Brussels Airlines.

Precies een jaar geleden stond dit in de krant:

Citaat:
Brussels Airlines heeft jaarlijks miljoenen nodig om faillissement te voorkomen.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...voorkomen.aspx

Ik weet niet of de de Belgische luchtvaartmaatschappij intussen iemand gevonden heeft om de miljoenen die jaarlijks nodig zijn bij te passen, maar ik weet wel dat niemand tuk is om geld in een verlieslatend bedrijf te stoppen.....behalve misschien de roverheid. Maar we zijn nog niet vergeten hoe het met Sabena is afgelopen, zeker?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 18:51   #19
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Sereus kerel, da's nu de tweede keer op een paar weken tijd dat je een draad start over Brussels Airlines waarin je je eigen waanideeën presenteert als feit. Eerst die draad waarin je beweerde dat Lufthansa 'niet langer in zee wenst te gaan met Brussels Airlines' (een bewering die je gewoon uit je achterwerk getrokken had), en nu deze, waarvan de titel pertinent onjuist is, en waarin je kennelijk voor de lol er ook nog eens bij verzint dat JetairFly en Thomas Cook failliet zullen gaan zonder steun.

Wat is eigenlijk jouw probleem, dat je er niet in slaagt op basis van feiten draadjes te openen, maar de 'feiten' gewoon moet verzinnen?
Citaat:
De loonkost in België is waanzinnig hoog omdat de ambtenaren hier een pensioen krijgen dat 2,2 tot 3 keer hoger ligt dan voor werknemers in de privé.
Citaat:
Vooer elke nieuwe ambtenaar die wordt aangeworven worden er 3 afgedankt in de privé.
D�*t is de basis van de meeste van Demonen's draden...
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 december 2013 om 18:52.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 19:20   #20
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De vliegtuigen van Ryanair zijn nieuwer en even duur als die van Brussel Airlines.
Niet geloven. Nieuwer, ja. Even duur, nee. Ryanair heeft de meeste van z'n vliegtuigen besteld in 2002, vlak na het uitbreken van de crisis na 9/11. Boeing zat toen dringend verlegen om orders, omdat een hoop maatschappijen hun bestellingen hadden opgezegd of uitgesteld. Ryanair heeft toen een grote order geplaatst (100 stuks + een hoop opties) tegen extreem lage prijzen. Bronnen binnen de luchtvaartindustrie zeggen dat ze een korting gekregen hebben van meer dan 50% (!). Bij het bekendmaken van de bestelling waren MOL's eerste woorden: 'We've raped Boeing'. Wat Ryanair dan doet is die vliegtuigen op vrij jonge leeftijd terug verkopen, tegen marktprijs.

Maar dit spelletje blijft niet duren: alles uit die order is nu geleverd, en Ryanair heeft dit jaar z'n volgende grote order geplaatst (175 stuks). En aangezien zowel Boeing als Airbus met tjokvolle orderboeken zitten, was er geen reden om nog een deal te geven even goed als in 2002. Hun kosten zullen dus gaan stijgen.

Citaat:
Ik vermoed dat demonen uit eigen ervaring spreekt omdat hij banden heeft met Brussels Airlines.
Ik vermoed dat hij uit z'n nek kletst.

Citaat:
Ik weet niet of de de Belgische luchtvaartmaatschappij intussen iemand gevonden heeft om de miljoenen die jaarlijks nodig zijn bij te passen
De miljoenen waar het daar over gaat zijn exact de miljoenen waar het in deze draad over gaat: de hogere kosten die SN heeft omwille van de hogere Belgische loonkosten.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 december 2013 om 19:29.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be