![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
![]() Vroeg ik mij tijdens het lezen van het bewuste krantenartikel af wie zijn tegenwoordig eigenlijk die mensen die daar, al dan niet 'handig' gebruik weten van te maken, van de juridische bijstand? Wie zijn die mensen ... Waar komen ze vandaan ... Wie zijn hun 'vrienden' ... Turtelboom tast in de zak van de 'brave' belastingbetaler of zie ik dat weer helemaal verkeerd? ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 december 2013 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben nu recht om een advocaat aanwezig te hebben, de politie was ook tegen, ze kunnen nu die mensen niet meer bedreigen en beliegen om ze te doen "bekennen."
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 december 2013 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees gerust, dat valt onder gerechtskosten als je al dan niet veroordeelt wordt. Ze worden hoe dan ook betaalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou pas nieuws zijn, mocht er eens één euro uitgetrokken worden, of nul euro maar enkele woorden van aandacht, voor de slachtoffers van misdrijven.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://www.belgium.be/nl/binaries/sl...m117-96168.pdf en hier kun je details vinden van welke hulp slachtoffers allemaal kunnen krijgen. http://www.elfri.be/fonds-tot-hulp-a...ionele-redders Laatst gewijzigd door peter1962 : 24 december 2013 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men had (of nog steeds?) 24 uur om enige bewijslast tegen u te verzamelen. Nu dat is dan natuurlijk de theorie daar achter. In de praktijk volstaan "vermoedens". Ze kunnen u natuurlijk 5 keer per week 24 uur ondervragen. Ik heb nog zo van die marathons meegemaakt.
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tot 36 uur zonder aanhoudingsbevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan 2 soorten arrestatie bevelen.
1 het arrestbevel 2 het bevel tot medebrenging. 't is belgië hé? Wanneer het één niet kan dan pakken ze het andere, resultaat is toch hetzelfde.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij er iets veranderd is wat best mogelijk is, 24 uur zonder bewijslast.
Vind men iets op die 24 uur of leg je bekentenis af, ja dan is het zo lang als nodig. In de praktijk is het niet ondenkbaar dat je nooit in dat kantoor geweest bent en toch op secreet zit in de gevangenis.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 december 2013 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de woorden, ik wens geen verklaring af te leggen, dan is het afgelopen met ondervragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel. Het gaat er iets anders aan toe. Enfin wat ruwer.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tijd is voorbij bompa, ondertussen is er de sanduz-wetgeving, de advocaat die aanwezig moet zijn als je dat vraagt. Geen ondervraging zonder advocaat, denk je echt dat ze dan nog petsen uitdelen met het telefoonboek zoals vroeger?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei het voor de goede verstaanders; het is niet ondenkbeeldig dat je nooit in het politie bureau geweest bent en toch op secreet zit. En telefoonboeken laten geen markeringen achter en een pistoolloop aan je amandels ook niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 december 2013 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan ook 2 soorten bekentenissen;
1 de bekentenis dat je iets gedaan hebt/iemand beschuldigd. 2 de bekentenis dat je iemand niet kent en niet beschuldigd. 't is een doordenker. Men moet eerst de iq test passeren hiervoor.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 december 2013 om 01:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens het je niet toe, maar ik wens je veel succes mocht bijvoorbeeld je dochter tijdens een uitstapje plots een klap in haar gezicht zou krijgen waarbij ze een tand verliest. Dader gekend, feiten duidelijk gefilmd door de dancing-camera. Wie zit in de miserie met geloop naar ziekenhuis, naar tandarts, naar ziekenkas; wie schiet de facturen voor; wie ziet zijn geld niet terug, toch niet na pakweg drie jaar ? Denk je dat je je rechten kan afdwingen, als je zelf niet naar her en der van advocaten en zo gaat lopen ? Ik wil dan nog positief zijn: het marcheert iets beter met misdrijven waarbij men kan vallen op de autoverzekering. Een onverlaat reed tegen mijn afsluiting. Met enorm toeval werd uitgemaakt wie de chauffeur was. Een jaar na de feiten ongeveer zal je gemiddeld mogen wachten, maar tenminste krijg je dan je centen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zij die vinden dat het strafbaar is, als het parlement beslist heeft om een straf te voorzien voor een bepaalde gedraging; en zij die vinden dat ze dat zelf mogen bepalen, zoals deze twee voorbeelden: drugs verhandelen en pedofilie. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Maar de man of vrouw die te maken krijgt met zinloos straatgeweld of cafégeweld om bij jouw voorbeeld te blijven zal nog steeds eerst een heel trajekt van ellende dienen te doorlopen. Dat is zo. Toch is de huidige situatie onnoemelijk veel beter dan vroeger. Vroeger beperkte de overheid zich tot de vraag te beantwoorden of ze al dan niet zou vervolgen, en indien niet dan was het verhaal over. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |