![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Op een eiland in de Waddenzee
strijden de windturbines gedwee met een dieselhoest tegen 't dreigend roest. Zo temt Fritz 't kwaadaardig CO2. ![]() Dass haben Sie ausgezeichnet fertig gemacht, Fritz ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed voor het milieu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://trends.knack.be/economie/nieu...0420893531.htm
De top-10 energie-CEO's hebben enkele dagen geleden in een persconferentie een soort "laatste waarschuwing" gegeven omtrent de gevolgen van de "Europese energiepolitiek".... Geen van hen is een engeltje,maar geen enkel van hen heeft tijd om te zeveren. Laatst gewijzigd door kelt : 14 oktober 2013 om 05:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politici vinden dat logisch. Ze mankeren immers het logisch verstand om te snappen dat de tussenliggende redenering (CO2 laat de temperaturen stijgen) vals is. Mensen als Al Gore, Michael Mann en slippendragende klimatologen onderhouden doelbewust deze leugen : het is hun rendabele business (zie onderschrift). Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 oktober 2013 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Energie uit fossiele brandstoffen vervangen. Dit is toch de essentie van Groene energie? Maar hier komt de echte redenen: leveranciers hebben tientallen jaren nagelaten hun net om te vormen naar smartgrid netten. Laatst gewijzigd door giserke : 14 oktober 2013 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() we hebben tegenwoordig een overvloed aan economen die ook opiniemaker spelen ...
zou één van hen me eens kunnen verklaren hoe je een EU overaanbod aan elektriciteit koppelt aan tegelijk de hoogste prijzen voor elektriciteit ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wanneer staat er weer eens een échte journalist op die de zaken 'tot op het bot' uitspit en de geldstromen in kaart brengt, in plaats van zijn gazet te vullen met roddels over Astrid Bryan en andere verdovende onzin ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tientallen jaren geleden was er geen enkele reden om een smartgrid op te zetten, dat concept is in infrastructuurtermen heel recent. En zelfs vandaag ben ik er niet van overtuigd dat een smartgrid de wonderoplossing is die sommigen er blijkbaar van verwachten. Vandaag werd nog in Nederland onderzoek gepubliceerd dat stelt dat een batterij ter grootte van een koelkast in elk huis een economischer oplossing zou zijn dan extra investeringen in het netwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Omdat groene energie zeer duur is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat een overaanbod van electriciteit niet opgeslagen kan worden. En het opslaan ervan kost ook middelen.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k vraag me al jaren af of ze de turbines hier ook niet gewoon laten draaien...voor "het zicht van de mensen"
Regelmatig kom ik aan die langs de E40 tussen Gent en Wetteren voorbij en die staan soms ook te draaien zonder het minste zuchtje wind. ZO efficiënt kunnen die toch ook niet zijn dat ze reeds draaien zonder wind? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je op de grond niks kan waarnemen, dat die op 70-80m niet aanwezig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar geloof ik nu eens niets van sé. Als er aan bomen van 40m hoog geen blad beweegt lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er 30m hoger wel voldoende wind zou zijn.
|
![]() |
![]() |