![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En maar zagen en zeuren dat CEO's van bedrijven waarvan de staat aandeelhouder is te veel zouden verdienen. Waarom moeten wij religies allerhande ondersteunen? Krijgt de katholieke kerk trouwens ook vette subsidies in islamitische landen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dat is taboe, maak je daar niet druk over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet inderdaad maar eens gedaan zijn.
En daarbij vind ik ook: Alles weggeven, dat is geen argument als het om staatssubsidies gaat. Over parlementaire opzegvergoedingen, over godsdiensttoelagen, over eender watte, dat is GEEN argument. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Veel succes met medestanders te vinden binnen je partij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg me trouwens af of Rutten zou instemmen met de afschaffing van de sponsoring van godsdiensten. Waarschijnlijk zou ze van ja zeggen, vervolgens van neen stemmen, en dan zich verontschuldigen. Van de sossen en de groensels vraag ik me niks af. Die willen alleen maar iedere imam op gelijke hoogte brengen met de aarsbisschop van immanente rechtvaardigheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mager beestje... Ik bedoel: echte voorstellen die het probleem bij de kern (financiering) aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Leonard zal wel bij elke schenking een fiscaal attest vragen om zijn belastbaar inkomen te laten dalen.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Met alle respect voor wie of wat gelooft in wat hij/zij ook wil geloven maar daar hoeven anderen niet mee voor op te draaien punt
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoor altijd dat het hier gaat om een uitstervende soort.
Over een paar jaar zijn er sowieso geen kath. geestelijken meer. Dus, het is een van de weinige problemen die zichzelf oplossen. Waarover maakt men zich hier dan nog druk ?
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Pastoors e.d. betalen die wel voor de huizen die hen ter beschikking worden gesteld?
Idem voor verwarming, elektro, gas, K.I.?
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Interessante link hierover (voor diegenen die geen bezwaar hebben tegen saaie juridische teksten ![]() http://www.elfri.be/wetgeving/keizer...-kerkfabrieken
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stelt u nu dat we ons geld beter geven aan de katholieke Kerk en niet langer aan de bedienaars van de islam? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sedert de vorige staatshervorming vallen de kerkfabrieken onder de regionale bevoegdheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er kan daar trouwens nog veel meer in worden gesnoeid. Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 december 2013 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand beweert trouwens dat er bij bepaalde kerkfabrieken een wat slappe financieel beheer bestaat. Bij andere niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Heel wat kerkfabrieken ontvangen legaten, schenkingen en erfenissen. Daarnaast hebben ze meestal een niet onbelangrijke portefeuille vastgoed waarvan een deel verhuurd wordt. Sommige kerkfabrieken ontvangen ook de inkomsten uit auteursrechten. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je zeker dat dat geen aparte VZW's zijn? Ben je zeker dat de kerkfabriek als openbare instelling onder gemeentelijk toezicht het recht heeft onroerende goederen te bezitten? |
|
![]() |
![]() |