Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2014, 10:15   #1
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard Smallest V-12 engine of the world

je moet het maar doen, petje af voor die kerel.

http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 10:34   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.693
Standaard

Inderdaad hoedje af!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:08   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.590
Standaard

Kunst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 15:50   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kunst.
Inderdaad !
Met een groooooote K !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:44   #5
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Inderdaad hoedje af!
die nokkenas en krukas draaien is al een meesterwerk.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:49   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
die nokkenas en krukas draaien is al een meesterwerk.
Dat waren mijn exacte gedachten ook.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:24   #7
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.201
Standaard

Pet af voor het geduld.
Maar 1200 uur werken om iets te hebben dat enkel op perslucht werkt...
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:42   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.841
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Blijft een prachtstaaltje minitechniek.

En om er een brandstofmotor van te maken is er niet veel werk aan hoor. , de cilinderkoppen verwarmen, carburatortje of injectie van een modelvliegtuig op de inlaat zetten, laat de 2 takt brandstof maar vloeien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:54   #9
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.201
Standaard

Er zitten niet eens compressieveren in, maddox.
En op het messing van de cilinders zal het niet lang duren eer er geen compressie meer is.
Er is ook nergens smering voorzien, tenzij manueel.
Nergens bougies te zien ook volgens mij, noch een ander ontstekingssysteem.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 8 januari 2014 om 18:55.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 03:45   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.841
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Er zitten niet eens compressieveren in, maddox.
En op het messing van de cilinders zal het niet lang duren eer er geen compressie meer is.
Er is ook nergens smering voorzien, tenzij manueel.
Nergens bougies te zien ook volgens mij, noch een ander ontstekingssysteem.
Op die doorsnedes en met de juiste toleratie zijn compressieveren ook niet nodig, het zal nooit een hoogvermogensmachientje worden.
Dat voor de zuigers messing, dat kan ook aluminiumbrons zijn, en da's een veel beter materiaal voor de toepassing.

Voor een nitromethaanmotor -klein CC modelbouw 2takt, wat deze motor ook is, de nokkenassen loepen even snel als de krukas, is alleen een gloeiplug nodig, waar geen plek voor is, maar de koppen op voorhand verwarmen helpt ook hoor.
Smering komt dan wel via de brandstof. En een paar goeie likken olie in het karter gaat geen kwaad kunnen.

Ik schrijf niet dat het een goed plan is, wel dat het kan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 06:17   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.467
Standaard

Knap staaltje techniek
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 07:37   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
je moet het maar doen, petje af voor die kerel.

http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8
Spijtig dat het een beneden liggende nokkenas is met stoters. Anders zou het nog indrukwekkender zijn.

Chapeau !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 08:15   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.841
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Spijtig dat het een beneden liggende nokkenas is met stoters. Anders zou het nog indrukwekkender zijn.

Chapeau !
Eigenlijk is dit indukwekkender, met de klepstoters en tuimelaars.
Met maar 2 kleppen per cylinder is een bovenliggende nokkenas iets minder werk, maar wel een hogere opbouw boven de cylinders.
De verbinding tussen de krukas en de nokkenasjes zou gedaan kunnen worden met een T02.5 tandriem, of met een tandwieltreintje.

Maar het blijft een stukje kunst.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:17   #14
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op die doorsnedes en met de juiste toleratie zijn compressieveren ook niet nodig, het zal nooit een hoogvermogensmachientje worden.
Dat voor de zuigers messing, dat kan ook aluminiumbrons zijn, en da's een veel beter materiaal voor de toepassing.

Voor een nitromethaanmotor -klein CC modelbouw 2takt, wat deze motor ook is, de nokkenassen loepen even snel als de krukas, is alleen een gloeiplug nodig, waar geen plek voor is, maar de koppen op voorhand verwarmen helpt ook hoor.
Smering komt dan wel via de brandstof. En een paar goeie likken olie in het karter gaat geen kwaad kunnen.

Ik schrijf niet dat het een goed plan is, wel dat het kan.
prachtig stukje techniek. compressieveer is idd niet nodig, dat kan opgelost worden door de techniek van de 2takt modelmotors te gebruiken : cilinders licht conisch slijpen, en voorzien van een hard-chroomlaag. (geen nicasil). Dat moet perfect werken. In het bovenste dode punt is er dan door de coniciteit voldoende afdichting.
Smering idd via mengsmering brandstof, maar een oplossing voor smering van de krukas, nokkenas enz moet toch echt wel voorzien worden. Ontsteking via gloeiplug. Maar is er wel waterkoeling voorzien hier ? aan de cilinders en cilinderkoppen kon ik dat niet echt opmaken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:27   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

wat kunnen de toepassingen hiervan zijn?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:31   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.841
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De pomp en de tank voor koeling is een cosmetisch gegeven, er zijn geen mantels rond de cilinders of koppen.
Maar het kan prima werken. De dubbelzuigerpomp die er nu op zit , samen met een handjevol kleine terugslagkleppen kan de flow wel verzorgen.

Smering. Laat de drijfstangen in het karter de olie opspatten, probleem voor 75% opgelost.
De tuimelaars en en de stoterstangen zijn een ander verhaal , maar ook daar zie ik mogelijkheden. Een gesloten dozeke over de cilinderkoppen , en gebruik dat dubbelzuigerpompje om olie uit het karter naar de koppen te duwen, voer die af door een tankje of zelfs radiator terug naar de karter, en presto, gekoelde cilinderkoppen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:33   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.841
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat kunnen de toepassingen hiervan zijn?
Estetisch genot, plezier van creatie. Perslucht aangedreven vibrator.
Het is een persluchtmotortje type archaisch.
Een schottenmotor is simpeler, efficiënter maar vooral minder cool om te zien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:39   #18
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De pomp en de tank voor koeling is een cosmetisch gegeven, er zijn geen mantels rond de cilinders of koppen.
Maar het kan prima werken. De dubbelzuigerpomp die er nu op zit , samen met een handjevol kleine terugslagkleppen kan de flow wel verzorgen.

Smering. Laat de drijfstangen in het karter de olie opspatten, probleem voor 75% opgelost.
De tuimelaars en en de stoterstangen zijn een ander verhaal , maar ook daar zie ik mogelijkheden. Een gesloten dozeke over de cilinderkoppen , en gebruik dat dubbelzuigerpompje om olie uit het karter naar de koppen te duwen, voer die af door een tankje of zelfs radiator terug naar de karter, en presto, gekoelde cilinderkoppen.
Dus de dubbelzuigerpomp gebruiken voor koeling van zowel cilinderkoppen als de cilinders zelf neem ik aan dat je bedoelt ? En idd, spatsmering voor krukas moet werken. Desnoods zelfs één circuit op de pomp, voor zowel koeling cilinders & koppen + smering van de tuimelaars, nokkenas en krukas.
Er zijn vele filmpjes van modelmotors 4T te vinden, maar deze man heeft echt een kunststukje gemaakt. Respect.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 20:11   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.409
Standaard

Klein vraagje aan diegenen die inzake motoren beter onderlegd zijn dan ikzelf: hoe gebeurt de koeling bij zulk een klein motortje?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 20:23   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Pet af voor het geduld.
Maar 1200 uur werken om iets te hebben dat enkel op perslucht werkt...
Tja, dat zit erin of niet natuurlijk.

Vroeger, dat stak ik een stoommachientje in gang, als het water dan kookte dan kon je het wieltje laten ronddraaien.
Die van ons vroeg dan, wat doet dat nu? Dan zei ik, dat is een stoommachientje, dat laat dat wiel ronddraaien.

Ze haalde dan haar schouders eens op...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be