![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() De discussie is weer opgelaaid, of kinderen zowel de familienaam van de moeder als de vader moeten hebben.
Ik ben het persoonlijk volledig eens met professor Senaeve. Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het symptoombehandeling, zorg dan dat de vader een sterkere band kan opbouwen en dat de moeders niet bijna automatisch het hoederecht krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem bvb de eerste generatie (toevallige namen he) Dekat - met Devos, dan wordt het kind Dekat-Devos Indien dit kind en kind krijgt met D'hondt-Deleeuw wordt het kleinkind Dekat-Devos-D'hondt-Deleeuw. Enz.. Dan hebben we nog de discussie welke naam eerst komt enz.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zou moeten kunnen kiezen tss de naam van de vader en de moeder. Indien ze echter geen consensus kunnen bekomen zouden ze naar het gemeentehuis kunnen gaan waar ze kop of munt gooien (of een andere 50/50 kansen systeem) waarbij de uitslag dan bindend is voor beide partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral een symbooldossier. Akkoord, symbolen kunnen belangrijk zijn, maar ik denk dat er momenteel andere prioriteiten zijn...
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wreed interessant voor toekomstig genealogisch onderzoek....
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 januari 2014 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat de ouders zouden mogen kiezen uit de vier mogelijkheden:
familienaam vader; familienaam moeder, familienaam vader/moeder; familienaam moeder/vader. Als de echtelieden niet akkoord zijn, is de keuze van de moeder doorslaggevend. Heb je dan een dubbele familienaam, en je komt voor de keuze te staan om een familienaam van je kindje, dan mag je kiezen uit één van de twee namen, om door te geven. (noot: ik meen me te herinneren dat in Portugal de gewoonte is, of men toch kan kiezen, om een dubbele familienaam te hebben. Wellicht is het daar wel in de volgorde vader/moeder. En gaat bij de volgende generatie enkel de naam van de vader door. Maar dat laatste is slechts een veronderstelling.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel een element van patriachaal georganiseerde maatschappij. Onze maatschappij is evenwel al enige tijd geëvolueerd in de richting van gelijkheid ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of anders ontvoert de vader die kinderen, en neemt ze mee naar Verwegistan. Dat zij dan papieren hebben waar dezelfde familienaam op staat als die van hun vader, is wel praktisch in zulke gevallen ( voor de ontvoerder ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 16 januari 2014 om 02:22. |
![]() |
![]() |