![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Beste mensen,
Nu dat Aurore Ruyffelaere is teruggevonden, komt er een vraag in me op. Zouden jullie graag meer controle, camera's en een veel zwaardere straffen willen om de mensen die anderen benadelen sneller te kunnen termineren, verwijderen uit de maatschappij? Of Zouden jullie graag evengoed deze maatschappij willen behouden waar politie en ineffectieve wapen is dankzij de zogenaamde mensenrechten? Is in julllie opinie dat mss het beste dat vanzodra iemand zich schuldig maakt aan een misdrijf, dat deze zijn/haar mensenrechten zijn verliest? Wat is jullie mening hierover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die effektief schuldig , mogen ze gerust hun rechten ontnemen ,
zolang zijn/haar uitgesproken straf duurt !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 juli 2013 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Vergeet niet dat het wegnemen van de mensenrechten betekent dat er geen enkele maatschappelijke bescherming bestaat voor die persoon. Mensen kunnen ongestraft bij wijze van spreken die persoon opjagen en volledig gehandicapt slaan.
Is dit een beter rechtsysteem, dan dit huidige faalsysteem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil niet leven in een staat waar de overheid mij overal kan volgen. Camera's moeten in de gemeenteraad. De gemeenteraad moet niet beslissen om camera's buiten te hangen.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die effektief schuldig , mogen ze gerust hun wettelijke landrechten ontnemen ,
zolang zijn/haar uitgesproken straf duurt !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat voor zin, maatschappelijke waarde hebben moordenaars, dieven en ander gespuis? Waarom zouden die mensen een recht op leven moeten hebben? Wat zullen die mensen voor de maatschappij doen buiten op de rug zitten van de mensen die produceren? Natuurlijk kan de overheid niet vertrouwd worden met die beelden, maar de overheid is geen onzichtbare vijand, we weten wie ze zijn. De dieven en moordenaars zijn sneller weg dan dat ze gekomen zijn. Citaat:
Maar dat gebeurd nu al, het wegnemen van de mensenrechten is dat die persoon op geen enkele manier kan genieten van maatschappelijke bescherming tegen anderen die hen kwaad willen doen? Laatst gewijzigd door openeye : 29 juli 2013 om 22:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik wil toch steeds de beweegredenen(motieven) van een moordenaar horen voordat we over straf beginnen te praten.
Psychopaten, massamoordenaars, recidivisten, etc....van echt zware misdaden met veel menselijk leed, die mogen getermineerd worden. Maar slechts als er zekerheid is dat de persoon in kwestie "verloren is voor de maatschappij". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn mensen die effektief bv de moordenaar van hun kind vergeven !!
Wat nu ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bv: iemand die vele autos heeft gestolen kan maatschappelijk waardelozer zijn voor iedereen dan iemand die een moord uit passie gepleegd heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ga je de verstotenen steken ??
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Is toch geen probleem? Wanneer ze hun mensenrechten verliezen, kunnen ze rustig opruimd worden? Of ze vertrekken naar de buitenland waar ze een nieuw leven kunnen opbouwen of ze blijven hier en nemen het risico dat ze getermineerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensenrechten of burgerrechten?
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil tussen burgerrechten en mensenrechten
Mensenrechten zijn basic, zoals het recht om te leven ... burgerrechten zijn wetten gemaakt door de samenleving ... Een voorbeeld zal deze twee termen verduidelijken... massamoorden op joden in WO2 zou een schending van de mensenrechten zijn, terwijl een bedrijf aanklagen voor schendingen op het arbeidsrecht zou een schending op burggerrechten zijn..
![]() |
#16 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef de voorkeur aan onsamendrukbare straffen voor bepaalde misdrijven: de rechter moet de mogelijkheid hebben om levenslang zonder vervroegde vrijlating uit te spreken.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er ook gestaan hadden op de parking van de overleden vrouw, dan waren de nabestaanden niet zo lang in onzekerheid moeten blijven. De camera's zullen dus wellicht niet zoveel moorden voorkomen, maar tenminste zullen er meer moorden opgehelderd worden, en vlugger opgehelderd worden. Verder moeten mensenrechten niet afgepakt worden, tenzij in één soort van veroordeling, die zeer uitzonderlijk maar moet toegepast worden, namelijk de doodstraf. Om het uitzonderlijke van die toepassing te illustreren met een verkeerd voorbeeld: éénmaal in de tien jaar in gans b., vb. Dutroux. Verder mag men toleranter zijn voor niet-geweldsmisdrijven, ook voor wie een eerste maal een misdrijf pleegt, vooral ook voor jongeren die kattekwaad uithalen enz. Maar eens die grens voorbij, moet het maatschappelijk signaal duidelijk zijn. Veel duidelijker dan nu het geval is. Tot slot: ik ben voorstander om altijd een deel van de straf voorwaardelijk uit te spreken. Als crimineel x dan vrij komt, dan weet hij/zij het: als hij/zij nog eens gepakt wordt, dan komt dat gedeelte er automatisch bij (wat nu ook al niet altijd het geval is). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verschil is echter dat de maatschappelijk waardelozen dat niet kunnen of willen controleren en het uiten op een niet schadelijke manier. Citaat:
Citaat:
Wij zijn het ras mens en kunnen bij collectiviteit doen en laten wat we willen. Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |