Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2013, 21:56   #1
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard Een keuze, meer controle of minder?

Beste mensen,

Nu dat Aurore Ruyffelaere is teruggevonden, komt er een vraag in me op.

Zouden jullie graag meer controle, camera's en een veel zwaardere straffen willen om de mensen die anderen benadelen sneller te kunnen termineren, verwijderen uit de maatschappij?
Of
Zouden jullie graag evengoed deze maatschappij willen behouden waar politie en ineffectieve wapen is dankzij de zogenaamde mensenrechten?

Is in julllie opinie dat mss het beste dat vanzodra iemand zich schuldig maakt aan een misdrijf, dat deze zijn/haar mensenrechten zijn verliest?

Wat is jullie mening hierover?
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 22:15   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Iemand die effektief schuldig , mogen ze gerust hun rechten ontnemen ,
zolang zijn/haar uitgesproken straf duurt !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 juli 2013 om 22:16.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 22:24   #3
openeye
Gouverneur

Standaard

Vergeet niet dat het wegnemen van de mensenrechten betekent dat er geen enkele maatschappelijke bescherming bestaat voor die persoon. Mensen kunnen ongestraft bij wijze van spreken die persoon opjagen en volledig gehandicapt slaan.

Is dit een beter rechtsysteem, dan dit huidige faalsysteem?
Oud 29 juli 2013, 22:26   #4
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Zouden jullie graag meer controle, camera's en een veel zwaardere straffen willen om de mensen die anderen benadelen sneller te kunnen termineren, verwijderen uit de maatschappij?
Minder camera's, liefst geen (1984 was NOT supposed to be an instruction manual). Zwaardere straffen lijken me niet nodig. Effectieve uitvoering van de straffen is voldoende. Wat baten zwaardere straffen als ze niet uitgevoerd worden? Ik wil niemand termineren of verwijderen uit de maatschappij. De categorie 'mensen die anderen benadelen' is daarnaast veel te ruim.

Ik wil niet leven in een staat waar de overheid mij overal kan volgen. Camera's moeten in de gemeenteraad. De gemeenteraad moet niet beslissen om camera's buiten te hangen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 22:27   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard een tikkie aangepast:

Iemand die effektief schuldig , mogen ze gerust hun wettelijke landrechten ontnemen ,

breedbandwurger 1967

Oud 29 juli 2013, 22:29   #6
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Minder camera's, liefst geen (1984 was NOT supposed to be an instruction manual). Zwaardere straffen lijken me niet nodig. Effectieve uitvoering van de straffen is voldoende. Wat baten zwaardere straffen als ze niet uitgevoerd worden? Ik wil niemand termineren of verwijderen uit de maatschappij. De categorie 'mensen die anderen benadelen' is daarnaast veel te ruim.

Ik wil niet leven in een staat waar de overheid mij overal kan volgen. Camera's moeten in de gemeenteraad. De gemeenteraad moet niet beslissen om camera's buiten te hangen.
In de natuur, bij de meeste diersoorten worden soortgenoten die zich schuldig maken aan zulke zaken, worden deze verstoten of vermoord.

Wat voor zin, maatschappelijke waarde hebben moordenaars, dieven en ander gespuis? Waarom zouden die mensen een recht op leven moeten hebben? Wat zullen die mensen voor de maatschappij doen buiten op de rug zitten van de mensen die produceren?

Natuurlijk kan de overheid niet vertrouwd worden met die beelden, maar de overheid is geen onzichtbare vijand, we weten wie ze zijn. De dieven en moordenaars zijn sneller weg dan dat ze gekomen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Iemand die effektief schuldig , mogen ze gerust hun wettelijke landrechten ontnemen ,

Maar dat gebeurd nu al, het wegnemen van de mensenrechten is dat die persoon op geen enkele manier kan genieten van maatschappelijke bescherming tegen anderen die hen kwaad willen doen?

Laatst gewijzigd door openeye : 29 juli 2013 om 22:34.
Oud 29 juli 2013, 22:32   #7
Tavek
Banneling

Standaard

Ik wil toch steeds de beweegredenen(motieven) van een moordenaar horen voordat we over straf beginnen te praten.

Psychopaten, massamoordenaars, recidivisten, etc....van echt zware misdaden met veel menselijk leed, die mogen getermineerd worden. Maar slechts als er zekerheid is dat de persoon in kwestie "verloren is voor de maatschappij".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 22:33   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn mensen die effektief bv de moordenaar van hun kind vergeven !!
Wat nu ??

breedbandwurger 1967

Oud 29 juli 2013, 22:36   #9
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die effektief bv de moordenaar van hun kind vergeven !!
Wat nu ??
Het is in mijn opinie en kwestie van maatschappelijke keuze om iemand te verstoten. Er zijn verschillende parameters die voor iemand doet beslissen of iemand maatschappelijk waardeloos is of niet naar het begaan van een misdaad.
Bv: iemand die vele autos heeft gestolen kan maatschappelijk waardelozer zijn voor iedereen dan iemand die een moord uit passie gepleegd heeft?
Oud 29 juli 2013, 22:40   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar ga je de verstotenen steken ??

breedbandwurger 1967

Oud 29 juli 2013, 22:41   #11
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bv: iemand die vele autos heeft gestolen kan maatschappelijk waardelozer zijn voor iedereen dan iemand die een moord uit passie gepleegd heeft?
Ja

breedbandwurger 1967

Oud 29 juli 2013, 22:42   #12
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar ga je de verstotenen steken ??
Is toch geen probleem? Wanneer ze hun mensenrechten verliezen, kunnen ze rustig opruimd worden? Of ze vertrekken naar de buitenland waar ze een nieuw leven kunnen opbouwen of ze blijven hier en nemen het risico dat ze getermineerd worden.
Oud 29 juli 2013, 22:51   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelvrij

breedbandwurger 1967

Oud 29 juli 2013, 23:25   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensenrechten of burgerrechten?
Oud 30 juli 2013, 00:17   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het verschil tussen burgerrechten en mensenrechten
Mensenrechten zijn basic, zoals het recht om te leven ... burgerrechten zijn wetten gemaakt door de samenleving ... Een voorbeeld zal deze twee termen verduidelijken... massamoorden op joden in WO2 zou een schending van de mensenrechten zijn, terwijl een bedrijf aanklagen voor schendingen op het arbeidsrecht zou een schending op burggerrechten zijn..
Oud 30 juli 2013, 01:46   #16
Aoi
Burger

Aoi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de natuur, bij de meeste diersoorten worden soortgenoten die zich schuldig maken aan zulke zaken, worden deze verstoten of vermoord.
Ja, en? De mens onderscheidt zich net van andere diersoorten door een zo humaan mogelijk beleid, ook in de rechten voor criminelen.

Citaat:
Wat voor zin, maatschappelijke waarde hebben moordenaars, dieven en ander gespuis? Waarom zouden die mensen een recht op leven moeten hebben? Wat zullen die mensen voor de maatschappij doen buiten op de rug zitten van de mensen die produceren?
Investeren in het voorkomen van criminaliteit lijkt me belangrijker. Wie toch in de fout gaat verdient het om hulp te krijgen met zijn herintrede in de maatschappij, ik denk bijvoorbeeld vooral aan scholing. Maar om op je oorspronkelijke vraag te antwoorden, zelfs die uitzonderlijke types die nooit meer in de maatschappij losgelaten mogen worden, verdienen basisrechten. Wij zijn toch geen beesten, om het plat te zeggen.
Oud 30 juli 2013, 07:27   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik geef de voorkeur aan onsamendrukbare straffen voor bepaalde misdrijven: de rechter moet de mogelijkheid hebben om levenslang zonder vervroegde vrijlating uit te spreken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 08:26   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste mensen,

Nu dat Aurore Ruyffelaere is teruggevonden, komt er een vraag in me op.

Of
Zouden jullie graag evengoed deze maatschappij willen behouden waar politie en ineffectieve wapen is dankzij de zogenaamde mensenrechten?

Is in julllie opinie dat mss het beste dat vanzodra iemand zich schuldig maakt aan een misdrijf, dat deze zijn/haar mensenrechten zijn verliest?

Wat is jullie mening hierover?
Er moeten natuurlijk veel meer en veel betere camera's komen.

Als er ook gestaan hadden op de parking van de overleden vrouw, dan waren de nabestaanden niet zo lang in onzekerheid moeten blijven.
De camera's zullen dus wellicht niet zoveel moorden voorkomen, maar tenminste zullen er meer moorden opgehelderd worden, en vlugger opgehelderd worden.

Verder moeten mensenrechten niet afgepakt worden, tenzij in één soort van veroordeling, die zeer uitzonderlijk maar moet toegepast worden, namelijk de doodstraf.
Om het uitzonderlijke van die toepassing te illustreren met een verkeerd voorbeeld: éénmaal in de tien jaar in gans b., vb. Dutroux.

Verder mag men toleranter zijn voor niet-geweldsmisdrijven, ook voor wie een eerste maal een misdrijf pleegt, vooral ook voor jongeren die kattekwaad uithalen enz.
Maar eens die grens voorbij, moet het maatschappelijk signaal duidelijk zijn. Veel duidelijker dan nu het geval is.

Tot slot: ik ben voorstander om altijd een deel van de straf voorwaardelijk uit te spreken. Als crimineel x dan vrij komt, dan weet hij/zij het: als hij/zij nog eens gepakt wordt, dan komt dat gedeelte er automatisch bij (wat nu ook al niet altijd het geval is).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 10:02   #19
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Bij veel diersoorten paren de dieren niet enkel met één dier van het andere geslacht. Moeten we daarom monogamie verketteren?

Citaat:
En ik die dacht dat we een rechtsstaat hadden om criminelen te vervolgen, niet om hun praktijken over te nemen.

Citaat:
Natuurlijk kan de overheid niet vertrouwd worden met die beelden, maar de overheid is geen onzichtbare vijand, we weten wie ze zijn. De dieven en moordenaars zijn sneller weg dan dat ze gekomen zijn.
Wie moet dan wél vertrouwd worden met die beelden? En de overheid mag dan niet (volledig) onzichtbaar zijn, een vijand is het wel.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 10:25   #20
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aoi Bekijk bericht
Ja, en? De mens onderscheidt zich net van andere diersoorten door een zo humaan mogelijk beleid, ook in de rechten voor criminelen.
Is dat vooruitgang of gewoon zwakte?

Citaat:
Investeren in het voorkomen van criminaliteit lijkt me belangrijker.
Kan je me even zeggen welke investering er effectief werkt om criminaliteit te verminderen?

Citaat:
Wie toch in de fout gaat verdient het om hulp te krijgen met zijn herintrede in de maatschappij, ik denk bijvoorbeeld vooral aan scholing.
Waarom zou ik met mijn productie en het creëeren van waarde 2 keer moeten betalen als iemand mijn auto steelt?

Citaat:
Maar om op je oorspronkelijke vraag te antwoorden, zelfs die uitzonderlijke types die nooit meer in de maatschappij losgelaten mogen worden, verdienen basisrechten. Wij zijn toch geen beesten, om het plat te zeggen.
Hoe je het draait of keert, wij zijn "beesten", hebben nog altijd de basis functionaliteit zoals 1000 jaar geleden. Wij houden nog evenveel van geweld en goor.
Het verschil is echter dat de maatschappelijk waardelozen dat niet kunnen of willen controleren en het uiten op een niet schadelijke manier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik geef de voorkeur aan onsamendrukbare straffen voor bepaalde misdrijven: de rechter moet de mogelijkheid hebben om levenslang zonder vervroegde vrijlating uit te spreken.
Dan rest er een vraag, waarom voor iemand heel zijn leven betalen als die toch nooit zal waarde teruggeven naar de maatschappij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En dan? Bij veel diersoorten paren de dieren niet enkel met één dier van het andere geslacht. Moeten we daarom monogamie verketteren?
Wat de connectie is tussen paren en criminaliteit is me niet heel duidelijk.
Wij zijn het ras mens en kunnen bij collectiviteit doen en laten wat we willen.

Citaat:
En ik die dacht dat we een rechtsstaat hadden om criminelen te vervolgen, niet om hun praktijken over te nemen.
En dat systeem werkt idd heel goed.

Citaat:
Wie moet dan wél vertrouwd worden met die beelden? En de overheid mag dan niet (volledig) onzichtbaar zijn, een vijand is het wel.
De overheid is zolang dat de doorsnee mens niet intelligenter wordt dan een aap, een noodzakelijk kwaad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be