Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 11:10   #1
demonen
Banneling

Standaard Aan ambtenaren

In 2012 spendeerde België 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan STATUTAIRE ambtenarenpensioenen (40% vd ambtenaren is statutair).
Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt.
Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel!

Er is geen enkel land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen krijgen dan mensen uit de privé.

Jullie klagen over lager aanvangswedde om te komen tot "uitgesteld loon".
Elke privéwerknemer heeft een rugzak en daar zit anciëniteit in. Bij aanvang loopbaan, ontslag of herstructurering staat die op NUL, gaat die omlaag en zelfs naar NUL! U begint dan aan het laagste loon, geen groepsverzekering, geen maaltijdcheques, etc.
Uw lagere aanvangswedde was gerelateerd aan benoeming voor het leven wat een ongelooflijk voordeel is!

Bediendes en ambtenaren krijgen loon betaald als ze verlof nemen.
Een arbeider (3 maanden minder verlof/jaar dan een leraar-ambtenaar) krijgt die dag GEEN loon. Dit wordt 1 jaar later uitbetaald in de vorm van vakantiegeld. Dus ambtenaar, dit is geen geld om op vakantie te gaan!!

Statutair ambtenaar : U doet hetzelfde werk als uw collega contractueel maar zijt verschillend beloond. Dit is DISCRIMINATIE.
U krijgt een pensioen dat minstens 2 keer hoger is. Dit zal massaal gerechtelijk aangeklaagd worden.

Ambtenaren hebben perekwatie en de anderen niet : DISCRIMINATIE ; wij zullen dit gerechtelijk aanklagen.

Er is geen enkele reden waarom leraars gedurende hun loopbaan 10 jaar extra betaald verlof krijgen ; GROVE DISCRIMINATIE!!

BREEK HET ONRECHTVAARDIGE DISCRIMINERENDE NIET VAN DEZE TIJD SYSTEEM AF!!

Laatst gewijzigd door demonen : 15 januari 2014 om 11:22.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 11:27   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Zucht

(ben zelf geen ambtenaar, maar dit gespam begint op m'n zenuwen te werken)
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 11:36   #3
Paxton Fettel
Vreemdeling

Paxton Fettel's schermafbeelding

Standaard

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaap !
Paxton Fettel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 11:53   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
....
DISCRIMINATIE ; wij zullen dit gerechtelijk aanklagen.
...
Wie zijn "wij" ? Gijzelf en nog iemand anders ? Misschien de Rode Leeuw ?

Ik vraag dit maar, omdat vanaf het ogenblik dat ge met meer dan drie zoudt zijn, ik ga beginnen panikeren en extra sparen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wat ik denk over.jpg‎
Bekeken: 101
Grootte:  57,9 KB
ID: 92505  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 12:18   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

en dan dat dik pensioen maar oppotten zodat het uit de economie verdwijnt.
Oud 15 januari 2014, 12:26   #6
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zucht

Ik ben zelf wel statutair ambtenaar (in feite gemixte carriere prive / overheid) en ik ben telkens blij om dit gespam te lezen dat me eraan herinnert dat ik het toch wel getroffen heb. (hoewel mijn job ook veel mindere kantjes heeft uiteraard, luilekkerland bestaat niet.)

Trouwens is Demonen fout betreffende de Carenzdag voor arbeiders, die is afgeschaft sinds de invoegetreding van het eenheidsstatuut op 1 januari ll.

Sorry Demonen, weer een kromme pijl minder op je kapotte boog.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 januari 2014 om 12:32.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 12:30   #7
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Demonen, ik ben ambtenaar. Ik werk overdag, s'nachts, weekends en feestdagen. Ik spreek 4 talen gratis omdat het vereist is voor mijn job. Er is veel verloop binnen mijn branche om allerlei redenen. Daarom, verlaag ons loon, dan volgt mijn reactie, ik spreek enkel nog nederlands, voor nachtwerk laat ik mij medisch vrijschrijven en voor de weekends en feestdagen zoeken ze maar iemand anders, ik wil ook feesten dansen zuipen voetbal cinema uiteten gaan enz enz. Oh ja, ik wil ook nog maaltijd-cultuur-eco en sportcheque's, ik wil ook een groepsverzekering, ik wil ook water-koffie-soep-fruitmand dagelijks op het werk, auto van het werk met tankkaart en een gsm want ik moet bereikbaar zijn. Allemaal zaken die ik nu niet heb. Gaat u mij dit bezorgen demonen????
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 12:39   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht

2
Oud 15 januari 2014, 12:46   #9
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht

lees het dan niet of ben je een masochist?
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 12:48   #10
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie zijn "wij" ? Gijzelf en nog iemand anders ? Misschien de Rode Leeuw ?

Ik vraag dit maar, omdat vanaf het ogenblik dat ge met meer dan drie zoudt zijn, ik ga beginnen panikeren en extra sparen.
ook bij jou komt de portemonee boven de ethiek he schoof
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:03   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht

rustig
- alle ambtenaren kunnen voor een prikje eten in gesubsidieerde bedrijfsrestaurants. Een privébedrijf kan dit doen met maaltijdcheques waar werknemers dan btw en andere kosten op betalen, en je kunt nergens gaan eten voor die 6euro, vroeger kon je dat wel nu niet meer...

- alle ambtenaren krijgen brieven waar ze supplementaire medische kosten als een bijkomende verzekering terugtrekken. Een privébedrijf moet dit doen via een verzekering waar btw en overheadkosten betaald worden.

- alle ambtenaren krijgen gratis treinabonnement; Een privé moet dit doen via een verplicht abonnement of een bedrijfswagen die peperduur belast wordt

- alle ambtenaren krijgen rimpeldagen, uitgestelde ziekteverlofdagen 1 maand per jaar, bijkomende sociale voordelen bij zwangerschapsverloven, facilitaire systemen om ouderschapsverloven te pakken, en hele boel vrije dagen, opleidingen en studeren tijdens hun werkuren etc... echt gigantische knoeiboel
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:07   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Demonen, ik ben ambtenaar. Ik werk overdag, s'nachts, weekends en feestdagen. Ik spreek 4 talen gratis omdat het vereist is voor mijn job. Er is veel verloop binnen mijn branche om allerlei redenen. Daarom, verlaag ons loon, dan volgt mijn reactie, ik spreek enkel nog nederlands, voor nachtwerk laat ik mij medisch vrijschrijven en voor de weekends en feestdagen zoeken ze maar iemand anders, ik wil ook feesten dansen zuipen voetbal cinema uiteten gaan enz enz. Oh ja, ik wil ook nog maaltijd-cultuur-eco en sportcheque's, ik wil ook een groepsverzekering, ik wil ook water-koffie-soep-fruitmand dagelijks op het werk, auto van het werk met tankkaart en een gsm want ik moet bereikbaar zijn. Allemaal zaken die ik nu niet heb. Gaat u mij dit bezorgen demonen????
Juist ja:
feeste, en zuipen doe je als je goesting hebt, dus het zal wel van uw job niet afhangen.
die maaltijdcheques: en wie gaat er gaan eten in gesubsidieerde bedrijfs restaurants die btw vrij met lastenvrij personeel tewerkgesteld worden ?
en wie krijgt er van die supplementaire terugbetalingen via bvac en andere attesten te invullen ?

en tussen haakjes, uw materiaal die je nodig hebt voor uw werk moet betaald zijn dooruw werk, anders heb je het niet nodig PUNT

Het verschil is mijnheer dat mensen dit krijgen telkens op een superbelaste manier door de bedrijven betaald. En dat het supplementaire dat je daaruitttrekt nauwelijks equivalent te noemen is aan de voordelen die ambtenaren trekken. Een beetje evenwichtige wiskunde dringt zich op

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2014 om 13:10.
Oud 15 januari 2014, 13:07   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Alsof de kost voor de ambtenarij niet de spuitgaten uitloopt.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:12   #14
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ben zelf wel statutair ambtenaar (in feite gemixte carriere prive / overheid) en ik ben telkens blij om dit gespam te lezen dat me eraan herinnert dat ik het toch wel getroffen heb. (hoewel mijn job ook veel mindere kantjes heeft uiteraard, luilekkerland bestaat niet.)

Trouwens is Demonen fout betreffende de Carenzdag voor arbeiders, die is afgeschaft sinds de invoegetreding van het eenheidsstatuut op 1 januari ll.

U moet begrijpend leren lezen ; ik heb in mijn betoog nergens het woord "carensdag" gebruikt!
Oud 15 januari 2014, 13:12   #15
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Ben het nu toch echt beu,....dan maar op de negeerlijst..
Oud 15 januari 2014, 13:13   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

een objectieve analyze dringt zich toch op. Het is tijd dat men per effectief gewerkt uur eens gaat gaan vergelijken wat al de gecumuleerde voordelen zijn van de ene groep versus de andere groep en dat er een eenheidsstelsel gezocht wordt
Oud 15 januari 2014, 13:19   #17
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U moet begrijpend leren lezen ; ik heb in mijn betoog nergens het woord "carensdag" gebruikt!
Je hebt gelijk, je sprak over verlof.
Maar het is daarnaast wel een feit wat ik zei, betreffende de carenzdag.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:21   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een objectieve analyze dringt zich toch op. Het is tijd dat men per effectief gewerkt uur eens gaat gaan vergelijken wat al de gecumuleerde voordelen zijn van de ene groep versus de andere groep en dat er een eenheidsstelsel gezocht wordt
maw, een communistisch systeem?
Oud 15 januari 2014, 13:28   #19
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Goh ik word deze topics ook wel beu. Dat er naar het pensioenstelsel van ambtenaren etc eens gekeken moet worden ga ik niet ontkennen maar elke dag of zo een topic over hetzelfde...je vorige topic over de ambtenaren staat zelfs nog op pagina 1 van dit subforum...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:29   #20
demonen
Banneling

Standaard

De lagere aanvangswedde van een ambtenaar is niet discriminerend omdat dit voor werknemers ook geldt.
Het is wel zo dat een werknemer meermaals in zijn carièrre een herstructurering of afdanking meemaakt waardoor hij telkens terug aan een laag loon moet werken.
Dit heeft voor gevolg dat hij een laag pensioen zal krijgen (dat geplafonneerd is).
De discriminaties tov werknemers zijn gigantisch :
Ook hier trekt de ambtenaar aan het langste eind : zijn pensioen wordt NIET berekend op zijn hele loopbaan maar op zijn meest gunstige jaren nl de laatste 5 jaren (voor diegenen die nu statutair worden is dat 10 jaar, nog steeds een geweldig voordeel).
Daarbij heeft de ambtenaar op pensioen nog vele extra voordelen zoals perekwatie, opgespaarde ziekte dagen, schooltijd die meetelt, veel hoger plafond dan de privé, beide echtgenoten ambtenaar genieten individueel pensioenrechten; ...
Het gaat om zoveel discriminaties dat het ziekelijkmakend is.
Het ergste van dit hele crapuleuze pensioensysteem is : honderdduizenden mensen met 40 of meer dienstjaren eindigen in armoede en sterven in extreem mensonwaardige omstandigheden, dikwijls verstoken van medische hulp. Hun misdaad : ze hebben geen statuut. Uw pensioen wordt niet bepaald door wat je bijdroeg, de lengte van uw loopbaan, ...
Wel om wie je bent nl statutair of niet!!
Niet 1 statutair ambtenaar, zelfs met een minimumloopbaan zal ooit arm eindigen omdat hij elke maand een exuberant pensioen KRIJGT waaraan hij effektief nul Eurocent aan heeft bijgedragen.
Dit is een beschaafd land onwaardig!!

Laatst gewijzigd door demonen : 15 januari 2014 om 13:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be