Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2014, 20:33   #1
RubberBullet
Partijlid

Standaard Toplonen bij Bekaert

Bij Bekaert tonen ze hoe bedrijven misbruik maken van de crisis om mensen te laten afvloeien.
Want aan financiële middelen geen gebrek, want zowel Paul Buysse als Bert De Graeve ontvangen er verloningen die volgens mij niet stroken met het idee van herstructureringen en bezuinigingen.

En begrijp me niet verkeerd. Er is niks mis met een bedrijf dat hoge lonen en bonussen wil uitkeren aan zijn bestuursleden, CEO en managers, maar dan moeten ze hun gewone werknemers ook extra's geven.
RubberBullet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 23:40   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet Bekijk bericht
Bij Bekaert tonen ze hoe bedrijven misbruik maken van de crisis om mensen te laten afvloeien.
Want aan financiële middelen geen gebrek, want zowel Paul Buysse als Bert De Graeve ontvangen er verloningen die volgens mij niet stroken met het idee van herstructureringen en bezuinigingen.
Laat de aandeelhouders dat maar bepalen, zij financieren de boel en als zij dat wensen is dat hun goed recht.

Citaat:
En begrijp me niet verkeerd. Er is niks mis met een bedrijf dat hoge lonen en bonussen wil uitkeren aan zijn bestuursleden, CEO en managers, maar dan moeten ze hun gewone werknemers ook extra's geven.
Waarom?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 13:46   #3
RubberBullet
Partijlid

Standaard

De vraag is natuurlijk, wie de grote aandeelhouders zijn en hoe het zit met de connecties tussen deze en de rijkelijk beloonde heren.
En waarom moeten gewone medewerkers niet beloond worden als er geld is om te belonen? Of zijn het enkel Buysse en De Graeve die zorgen dat het bedrijf goed boert?
Oud 30 maart 2014, 14:07   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk, wie de grote aandeelhouders zijn en hoe het zit met de connecties tussen deze en de rijkelijk beloonde heren.
En waarom moeten gewone medewerkers niet beloond worden als er geld is om te belonen?
Die worden ook al beloond, ze krijgen en loon en ook bonussen. Als ze meer willen kunnen ze altijd meer doen voor het bedrijf of ook aandelen kopen met hun loon.

Citaat:
Of zijn het enkel Buysse en De Graeve die zorgen dat het bedrijf goed boert?
Hun bijdrage is pakken hoger dan die van de gewone werknemer. Laat de aandeelhouders zelf maar kiezen wie ze belonen met hun geld en hoe ze het verdelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 19:13   #5
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die worden ook al beloond, ze krijgen en loon en ook bonussen. Als ze meer willen kunnen ze altijd meer doen voor het bedrijf of ook aandelen kopen met hun loon.

Hun bijdrage is pakken hoger dan die van de gewone werknemer. Laat de aandeelhouders zelf maar kiezen wie ze belonen met hun geld en hoe ze het verdelen.
Het is maar te zien wat je als bijdragen ziet. Wat strepen door namen trekken beschouw ik daar niet onder vallen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 22:46   #6
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laten afvloeien van vervangbare "domme" werknemers is totaal geen probleem. Een verdiend loon en bonus geven aan een verantwoordelijke ook niet.
Oud 14 april 2014, 01:51   #7
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De ijzeren wet van de oligarchie. "Verdiend?" 2 opties dus: beheren of beheerd worden. Dus de arbeiders die zorgen voor een betere productiviteit (oftewel winst) worden bestempeld als vervangbare pionnen in het grotere geheel van winstbejag. Allemaal zeer humaan....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 04:00   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het is maar te zien wat je als bijdragen ziet. Wat strepen door namen trekken beschouw ik daar niet onder vallen.
Niet gelezen? Het zijn de financiers die 'prestatie' meten. Als zij vinden dat strepen door namen trekken een grote, of kleine, prestatie is, en zij hun geld toestoppen, of wegnemen, wat heeft u daar, als derde, dan over te zeggen?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 20:04   #9
RubberBullet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Niet gelezen? Het zijn de financiers die 'prestatie' meten. Als zij vinden dat strepen door namen trekken een grote, of kleine, prestatie is, en zij hun geld toestoppen, of wegnemen, wat heeft u daar, als derde, dan over te zeggen?
De werknemers zijn wel betrokken partij, want als je het sec bekijkt, kan kapitaal alleen maar aangroeien als je meerwaarde haalt uit arbeid van anderen... Op zich niks mis mee (zo zit ons systeem in mekaar), maar de vraag die ik bij dergelijke toplonen heb, is of dat nog economisch te verantwoorden is. Vandaar mijn bedenking over de grote aandeelhouders.

Misschien moeten sommigen op dit forum leren kritisch kijken in 2 richtingen ...
Oud 15 april 2014, 09:08   #10
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De werknemers zijn wel betrokken partij, want als je het sec bekijkt, kan kapitaal alleen maar aangroeien als je meerwaarde haalt uit arbeid van anderen... Op zich niks mis mee (zo zit ons systeem in mekaar), maar de vraag die ik bij dergelijke toplonen heb, is of dat nog economisch te verantwoorden is. Vandaar mijn bedenking over de grote aandeelhouders.

Misschien moeten sommigen op dit forum leren kritisch kijken in 2 richtingen ...
In diverse richtingen.

Ik lees nooit kritiek op de Lotto en analoge toestanden.
Kan je wekelijks een aantal keren 5 tot 100 miljoen euro voor niks krijgen.
Maar daar heeft niemand een probleem mee. Je moet er namelijk geen kwaliteiten voor bezitten. En je moet er vooral geen kloten voor doen.

Gelieve mij daaromtrent eens je economische verantwoording te geven.

Want uiteindelijk gaat het om geld afnemen van duizenden en het aan ene geven. Zonder tegenprestatie. Chapeau.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 09:10   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij heeft net een koniklijke promotie gekregen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 18:14   #12
RubberBullet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij heeft net een koniklijke promotie gekregen.
I rest my case...
Oud 15 april 2014, 18:16   #13
RubberBullet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
In diverse richtingen.

Ik lees nooit kritiek op de Lotto en analoge toestanden.
Kan je wekelijks een aantal keren 5 tot 100 miljoen euro voor niks krijgen.
Maar daar heeft niemand een probleem mee. Je moet er namelijk geen kwaliteiten voor bezitten. En je moet er vooral geen kloten voor doen.

Gelieve mij daaromtrent eens je economische verantwoording te geven.

Want uiteindelijk gaat het om geld afnemen van duizenden en het aan ene geven. Zonder tegenprestatie. Chapeau.
Gij gaat economische bedrijfsvoering vergelijken met een kansspel?

Serieuze argumentatie ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be