![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welkom in Absurdistan
Een tijdje geleden pakte de regering met veel poeha uit met een nagelnieuwe identiteitskaart. Elektronisch, want dat zou vervalsingen tegengaan en veel handiger zijn. Een vermelding van de woonplaats van de kaarthouder was niet meer nodig, want dat stond -veilig weggeborgen- op de chip. Alleen, er blijkt een klein probleempje te zijn met die in de kaart ingeplante chip. De computers van banken en politiediensten kunnen de chip niet lezen. Zodat het gemeentebestuur alsnog verplicht is een papieren adresbewijs mee te geven. Zo'n zestigduizend landgenoten lopen vandaag al met de high-tech-identiteitskaart én het papiertje op zak ... Dat heeft paars weer 'snel en efficiënt' geregeld. In Athene hebben we niet veel goud gehaald, maar in blunders is de Belgische overheid nog altijd kampioen. Waarin een klein land groot kan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En weet je, de fout ligt niet eens bij hen alleen, ook debiele jan modaal die stemt op de mensen wiens smoel hij het meest heeft gezien op TV is hieraan schuldig. Ik stel me vaak voor dat in de tijd van de romeinen dezelfde sfeer heerste, en dan werd Rome ineens onder de voet gelopen.
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Het adres staat nu op de chip. De overheid is van plan om later nog gegevens van de sociale zekerheid toe te voegen, zodat men zich met de identiteitskaart in een ziekenhuis kan inschrijven, en er zelfs fiscale gegevens mee opvragen. - De politie kan dan bij een simpele identiteitscontrole nagaan waar je woont, of je recent ziek bent geweest, hoeveel je verdient enz. Ik heb op mijn huidige kaart gevraagd om mijn rijksregister niet af te drukken, wat ook gebeurd is. De huidige trend vind ik verontrustend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of was dat de demo-versie? ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() (=malapropisme... Zie K & K) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() vanwaar �*l zijn topics komen, zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Hetzelfde voor elektronisch bankieren en eigenlijk het bijhouden van gegevens allerhande door verschillende 'instellingen'.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus ze komen niet alleen te weten welke ziektes en zo dat je hebt gehad, ook nog eens waar je je bevindt op elk moment van de dag. Als dat geen Big Brother-toestand is dan weet ik het niet. Ik peins al om van operator te veranderen ![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_20950.html http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/ http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=113/0&g=0&s=0&r=0&x=1 (tv1) ![]() [size=4]Kritiek op bruut geweld is terecht...[/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Om iedereen nog eens van dienst te zijn, wil ik ook nog eens het oorspronkelijk artikel van het zwart blok op de hoofdsite hier pasten:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
[size=3]Gestapo?[/size] [size=4]Gestapo?[/size] [size=5]Gestapo?[/size] [size=1][/size] [size=1]Kan iemand mij vertellen waar men zich moet aanmelden voor de schiftingen?[/size] By the way: Denk jij dat je alleen bent als sociale toestand? Neen hoor! Een veel te hoog percentage voor een rijk land als België! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een lichte inperking van je privacy (waar je trouwens defacto nooit vanzeleven iets gaat van merken) vind jij blijkbaar een schending van je mensenrechten. ![]() Trouwens, ze kunnen de locatie van GSM-nrs (alle operatoren) al sinds het begin van mobiele telefonie perfect traceren. Ik denk zelfs dat de operatoren verplicht zijn jaar-logs hiervan bij te houden (ben evenwel niet zeker). Alleen gebeurt opvraging en controle hiervan enkel op vraag van de gerechtelijke overheden. Het is dus ter bescherming van de burger. (jij en ik). Ik vind dat er juist veel meer van dit soort zaken zou moeten gebeuren : openbare camera's met persoonsherkenning, loggen van autoverkeer op basis van nummerplaat, constant traceren van gsm-nr's, gekoppeld aan een nationale database, afschaffen van pre-paid kaarten. (dit alles natuurlijk in een aangpast wettelijk kader). IK zal daar allemaal geen last van hebben, mensen met slechte intenties hopelijk des te meer. h |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, maar ik denk dat er andere dingen zullen zijn die de bank zal willen weten behalve mijn identiteit, die staat trouwens nog altijd op de buitenkant, neem ik aan. Mijn bank hoeft niet de weten of ik op 45 jarige leeftijd een verhoogde kans op kanker heb, hoeveel ik verdien, en wat voor leningen ik heb. Niet dat ik met mijn privacy inzit, verre van. Maar mijn bank hoeft deze gegevens niet te hebben om er voordeel uit te halen.
Overigens, big-brother technieken kunnen voor mijn part niet. Vrijheid is meer waard dan de kans op terreur of weet ik veel wat.
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |