Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2013, 19:06   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Belgische politie wil inbreken op computers ...

Link

Citaat:
De Belgische politie moet meer bevoegdheden krijgen zodat het op computers kan inbreken, anders wordt de strijd tegen criminaliteit onmogelijk, aldus de Belgische minister van Justitie Annemie Turtelboom.
Dat las ik op een security site van onze Noorderburen die ik met de regelmaat van de klok al wel eens weet na te lezen.

Nu, ergens zou je nog kunnen zeggen ok maar veel mensen zullen zich daardoor bedreigd gaan voelen want wie gaat men nog allemaal 'begluren?'. Meeste mensen zijn nu al zo gesteld op zijn/haar privacy, zij die geen criminelen zijn maar 'brave' pc gebruikers, hobbyisten ...

Ik schrijf het al jaar en dag, mensen die hun pc eigenlijk niet echt nodig hebben voor werk of andere professionele doeleinden deze dan ook terug gaan buiten gooien wat dan uiteindelijk weer als gevolg zal hebben dat er een hele industrie 'plat' gaat ...

De gezelschapsspellen zullen terug ter tafel komen ... Monopoly, Stratego, Cluedo, Schaken ...

NSA Belgium
Oud 28 december 2013, 19:12   #2
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Je bent maar iets meer dan vijf uur te laat om als eerste een draad erover te beginnen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=196320
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 19:23   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oei, ik heb vandaag een dubbelpost aandoening.

Bedankt om mij daar even op te attenderen
Oud 28 december 2013, 19:24   #4
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oei, ik heb vandaag een dubbelpost aandoening.

Bedankt om mij daar even op te attenderen
Geen probleem.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:21   #5
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Je hebt toch niets te verbergen?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:27   #6
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Link

Dat las ik op een security site van onze Noorderburen die ik met de regelmaat van de klok al wel eens weet na te lezen.

Nu, ergens zou je nog kunnen zeggen ok maar veel mensen zullen zich daardoor bedreigd gaan voelen want wie gaat men nog allemaal 'begluren?'. Meeste mensen zijn nu al zo gesteld op zijn/haar privacy, zij die geen criminelen zijn maar 'brave' pc gebruikers, hobbyisten ...

Ik schrijf het al jaar en dag, mensen die hun pc eigenlijk niet echt nodig hebben voor werk of andere professionele doeleinden deze dan ook terug gaan buiten gooien wat dan uiteindelijk weer als gevolg zal hebben dat er een hele industrie 'plat' gaat ...

De gezelschapsspellen zullen terug ter tafel komen ... Monopoly, Stratego, Cluedo, Schaken ...

NSA Belgium
? inbreken op mijn computer .. maar die is niet op slot .. die flikken toch ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 03:01   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
? inbreken op mijn computer .. maar die is niet op slot .. die flikken toch ..
Mijn PC's en andere rommel zitten allemaal op slot, maar toch heb ik niets te verbergen...

Ik hoop dat ze proberen in te breken, alvast een mooie uitdaging. Als ze dan al binnengeraken liggen ze er inmiddelijk terug uit en gaat die geheume deur ook op slot.

Maar criminelen hun PC-tjes proberen binnen te dringen, daar heb ik niets op tegen, dat is eerder een must. Maar dat mag niet leiden tot nieuwe NSA-toestanden aka 'alles verzamelen'.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 03:03   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Den dag van vandaag verkopen ze heel wat gsm met vingerafdrukken; 3 keer raden waar uw vingerafdrukken terecht gaan komen.

En mensen kopen dat.
Oud 29 december 2013, 12:53   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me over die zever echt niet druk maken.

Waar zouden ze achter zitten, de flikken? Achter grote misdaden, inbegrepen pedofilie enz.? Die zijn niet aan mij besteed. En dat vind ik maar zeer terecht dat ze die in 't oog houden. Bijvoorbeeld Jejoentje en heel zijn legioentje, veel malchance in zijnen ambulance, ik denk dat ze hem te weinig in 't oog gehouden hebben.
Achter politieke acties waaraan de Schoof zou deelnemen? Die worden hen op voorhand overgemaakt, als ze het zelf al niet voelen aankomen. Wij zijn geen Basken hé. (trouwens, dat zijn communisten, en ze hebben net de wereld ingestuurd dat ze akkoord gaan gaan met de Spaanse wetten .... http://www.standaard.be/cnt/dmf20131228_00906181 )
Achter een paar mails met blove wijven, mij toegestuurd door kameraden? Die ontvangen die flikken toch zelf ook wel ?
Achter ontdoken belastingen of sociale fraude? Niet aan mij besteed. Mogen ze ook achter gaan van mij.
...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 december 2013 om 12:56.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:21   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Waar zouden ze achter zitten, de flikken? Achter grote misdaden, inbegrepen pedofilie enz.? Die zijn niet aan mij besteed. En dat vind ik maar zeer terecht dat ze die in 't oog houden. Bijvoorbeeld Jejoentje en heel zijn legioentje, veel malchance in zijnen ambulance, ik denk dat ze hem te weinig in 't oog gehouden hebben.
Achter politieke acties waaraan de Schoof zou deelnemen? Die worden hen op voorhand overgemaakt, als ze het zelf al niet voelen aankomen. Wij zijn geen Basken hé. (trouwens, dat zijn communisten, en ze hebben net de wereld ingestuurd dat ze akkoord gaan gaan met de Spaanse wetten .... http://www.standaard.be/cnt/dmf20131228_00906181 )
Achter een paar mails met blove wijven, mij toegestuurd door kameraden? Die ontvangen die flikken toch zelf ook wel ?
Achter ontdoken belastingen of sociale fraude? Niet aan mij besteed. Mogen ze ook achter gaan van mij.
...

.
Als ze achter Jejoentje zitten, waarom willen ze dan de toestemming om in uw computer in te breken?

Uw onfeilbare geloof dat het Belgische systeem nooit misbruikt zal worden is meer dan tamelijk naïef.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 december 2013 om 13:22.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 17:58   #11
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

...

.
Neem dat België een dictatuur word. Dan zou het kunnen dat zelfs een Schoof een verkeerd politiek kleurtje heeft, het hangt er enkel vanaf wie er aan de macht is in dat geval.
Denk jij dat de politieke gevangenen in Nazi-Duitsland de indruk hadden iets verkeerd te doen vooraleer zij in een concentratiekamp terecht kwamen ?
Het volstond enige kritiek te geven op het regime, en LAP ! Je zat in het kamp.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 00:02   #12
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

.
Voor al die zaken zijn geen extra wetten vereist. De politie kan nu ook reeds al die dingen doen (als ze willen) zelfs het infiltreren van bendes én computersystemen kunnen ze reeds wettelijk. Wat ze willen is dat ze minder (lees: geen) bewijzen nodig hebben om dat te mogen doen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 06:46   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Neem dat België een dictatuur word. Dan zou het kunnen dat zelfs een Schoof een verkeerd politiek kleurtje heeft, het hangt er enkel vanaf wie er aan de macht is in dat geval.
Denk jij dat de politieke gevangenen in Nazi-Duitsland de indruk hadden iets verkeerd te doen vooraleer zij in een concentratiekamp terecht kwamen ?
Het volstond enige kritiek te geven op het regime, en LAP ! Je zat in het kamp.
b. is reeds een dictatuur, en de Schoof zit in een verkeerd politiek kleurtje ...

Niet alleen de politieke bonzen in mijn gemeente weten dat, ook de kleine linkiewinkie rakkertjes weten dat, en ze kwamen graag het verkiezingsbord in mijn tuin vernielen. Ik verwacht hetzelfde in de aanloop van mei volgend jaar.

Privacy is voor pedofielen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 11:38   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
b. is reeds een dictatuur, en de Schoof zit in een verkeerd politiek kleurtje ...

Niet alleen de politieke bonzen in mijn gemeente weten dat, ook de kleine linkiewinkie rakkertjes weten dat, en ze kwamen graag het verkiezingsbord in mijn tuin vernielen. Ik verwacht hetzelfde in de aanloop van mei volgend jaar.

.
Ook hier, ben je nu speciaal zo weerzinwekkend mogelijk aan het doen?
Oud 30 december 2013, 11:40   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Da's een goeie.
Het zou om te gieren zijn moest het een grap zijn.

Alleen, Schoofzak meent dat echt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 11:44   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Da's een goeie.
Het zou om te gieren zijn moest het een grap zijn.

Alleen, Schoofzak meent dat echt.
Jack, het moment komt dat wij twee hier nog de enige normalen zijn, kun je de schoof nu nog geloven in wat hij allemaal te berde brengt hier?
Oud 30 december 2013, 11:48   #17
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jack, het moment komt dat wij twee hier nog de enige normalen zijn, kun je de schoof nu nog geloven in wat hij allemaal te berde brengt hier?
Een beetje pretentieus niet?

Trouwens, wat is 'normaal'?
Gaat u de norm bepalen? De norm wordt bepaald door de massa. Aldus, als u en die 'master in ik-weet-niet-wat' hier nog de enigen zijn; met 'jullie' visie, ... dan is een aantal van twee net een beetje weinig om een norm te bepalen; niet?

En ja, ... (uiteraard) u zegt dit bij wijze van spreken. Zo kan iedereen, altijd alles zeggen natuurlijk. ... Een beetje zoals de rode-kaviaar-politiek.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 30 december 2013 om 11:49.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 11:49   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Een beetje pretentieus niet?

Trouwens, wat is 'normaal'?
Gaat u de norm bepalen? De norm wordt bepaald door de massa. Aldus, als u en die 'master in ik-weet-niet-wat' hier nog de enigen zijn, ... dan is een aantal van twee net een beetje weinig om een norm te bepalen; niet?

En ja, ... (uiteraard) u zegt dit bij wijze van spreken. Zo kan iedereen, altijd alles zeggen natuurlijk. ... Een beetje zoals de rode-kaviaar-politiek.
- lol -
Oud 30 december 2013, 11:49   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch is de Schoof geen geïsoleerd geval, ik hoor veel oudere mannen dezelfde Schoofse zaken beweren...
Oud 30 december 2013, 11:50   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Schoof, mogen wij weten waar jij woont?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be