Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2013, 11:33   #1
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard linkse rakkers & de doodstraf voor verkrachters?

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...rachting.dhtml

Iemand pro in dit geval? waarom niet? waarom wel?

Ik heb er een dubbel gevoel bij, maar dit soort mensen verdient een doodstraf.

Door middel van ophanging moet wel niet, een spuitje is genoeg. de doodstraf moet niet bruut gebeuren, niet in sympathie met de daders, maar in sympathie met onze maatschappij. want we kunnen de menselijkheid van de maatschappij spiegelen aan het soort straffen die via een wet opgelegd worden, en de doodstraf lijkt me wel de extreemste straf.

Het Amerikaanse systeem is slecht en toont hoe een door de staat ingerichte strafmaat door middel van executie verkeerd loopt, te subjectief, teveel rassen profilering, en roofmoord e.d. hoort niet bij doodstraf hoe bruut de misdaad ook is.

...maar persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat kindermisbruikers en (serie)verkrachters waarvaan het 100% bewezen is dat ze schuldig zijn van de aardbol verdwijnen via een spuitje.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 11:46   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

Het Amerikaanse systeem is slecht .
Het systeem in de Vs bewijst dat de doodstraf onzin is en niet het invoeren waard.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 12:17   #3
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb er een dubbel gevoel bij, maar dit soort mensen verdient een doodstraf. Door middel van ophanging moet wel niet, een spuitje is genoeg. de doodstraf moet niet bruut gebeuren, niet in sympathie met de daders, maar in sympathie met onze maatschappij. want we kunnen de menselijkheid van de maatschappij spiegelen aan het soort straffen die via een wet opgelegd worden, en de doodstraf lijkt me wel de extreemste straf.

Het Amerikaanse systeem is slecht en toont hoe een door de staat ingerichte strafmaat door middel van executie verkeerd loopt, te subjectief, teveel rassen profilering, en roofmoord e.d. hoort niet bij doodstraf hoe bruut de misdaad ook is. ...maar persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat kindermisbruikers en (serie)verkrachters waarvaan het 100% bewezen is dat ze schuldig zijn van de aardbol verdwijnen via een spuitje.
Ik heb hier ook een dubbel gevoel bij..tenmminste bij uw reactie...
Wat is een 'humane' doodstraf ? ..de kogel,een spuitje?
Welke misdrijven vereisen een doodstraf ? moorden? verkrachtingen ?

Ik ben rechts-conservatief en toch volledig tegen de doodstraf.

Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 13 september 2013 om 12:18.
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 12:20   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Als de schuld 100 % vaststaat, mogen deze heren de strop krijgen en had ik er ook geen problemen mee indien ze dit in Belgie invoerden.

En dan niet eerst nog 10 jaar in de cel, zoals in de VS, want dat is ook maar martelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 12:38   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de schuld 100 % vaststaat, mogen deze heren de strop krijgen en had ik er ook geen problemen mee indien ze dit in Belgie invoerden.

En dan niet eerst nog 10 jaar in de cel, zoals in de VS, want dat is ook maar martelen.
Je zou de wetgeving en het volledige rechtbanksysteem moeten veranderen alvorens je dat zou kunnen.

Stel je even voor, Assisen, iemand wordt ter dood veroordeeld zonder bewijslast en zonder mogelijkheid tot beroepsprocedure. Je begrijpt toch wel dat de rechtbanken in Europa zo'n subjectief vonnis onmiddellijk naar de vuilbak verwijzen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 september 2013 om 12:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 12:41   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

In dat soort landen mogen ze van mij de doodstraf op dat soort mensen uitvoeren. Zolang het maar niet in landen als Nederland en België gaat gebeuren.

De doodstraf is voor onderontwikkelde bananenrepublieken/landen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:16   #7
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd wat een referendum hierover zou geven. Ik denk pro. Zeker als je die 100% zekerheid erin verwerkt. Enkel met DNA of zo
Oud 13 september 2013, 13:20   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat een referendum hierover zou geven. Ik denk pro. Zeker als je die 100% zekerheid erin verwerkt. Enkel met DNA of zo
Er is niets 100% zeker, ook DNA niet.

Zo'n DNA onderzoek geeft cijfers zoals, 1 op 50.000 mensen hebben zo'n DNA, dat wil zeggen dat er in Antwerpen alleen al zo'n 10 mensen in aanmerking komen.
Oud 13 september 2013, 13:21   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard pro, de doodstraf zou hier ook terug mogen komen. Veel beter dan pedo's, moordenaars en andere zware criminelen systematisch vrij te laten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:27   #10
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Zo'n DNA onderzoek geeft cijfers zoals, 1 op 50.000 mensen hebben zo'n DNA, dat wil zeggen dat er in Antwerpen alleen al zo'n 10 mensen in aanmerking komen.
In Antwerpen vast meer, 't zijn daar al neven, nichten, nonkels en broers.

Trouwens, als je mij betrapt met mijn lul in een vrouw terwijl ik mijn mes op haar keel hou ben ik 100% zeker schuldig
Oud 13 september 2013, 14:14   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Antwerpen vast meer, 't zijn daar al neven, nichten, nonkels en broers.

Trouwens, als je mij betrapt met mijn lul in een vrouw terwijl ik mijn mes op haar keel hou ben ik 100% zeker schuldig
Het hangt er vanaf, schuldig aan wat?
Oud 13 september 2013, 14:26   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb er een dubbel gevoel bij, maar dit soort mensen verdient een doodstraf.

Door middel van ophanging moet wel niet, een spuitje is genoeg. de doodstraf moet niet bruut gebeuren, niet in sympathie met de daders, maar in sympathie met onze maatschappij. want we kunnen de menselijkheid van de maatschappij spiegelen aan het soort straffen die via een wet opgelegd worden, en de doodstraf lijkt me wel de extreemste straf.

Het Amerikaanse systeem is slecht en toont hoe een door de staat ingerichte strafmaat door middel van executie verkeerd loopt, te subjectief, teveel rassen profilering, en roofmoord e.d. hoort niet bij doodstraf hoe bruut de misdaad ook is.

...maar persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat kindermisbruikers en (serie)verkrachters waarvaan het 100% bewezen is dat ze schuldig zijn van de aardbol verdwijnen via een spuitje.
Uw spuitje is niet méér aanvaardbaar dan het hangen. Het valt maar te bezien hoe dit hangen gebeurt. Bij de zo eerbiedwaardige ayatollahs in Iran bijvoorbeeld laat men je gewoon optrekken door een kraan. Met als resultaat dat je stikt. De goeie ouwe Britse methode is correcter: men laat je, met een strop om je nek, ettelijke meters naar beneden vallen. Met als resultaat dat, door die val, je nek wordt gebroken en je direct dood bent.

Voor gore smeerlappen zoals die Indische verkrachters is "death by hanging" de gepaste straf.

Laatst gewijzigd door quercus : 13 september 2013 om 14:27.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 18:36   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Ter info, als je niet 100% zeker bent van de schuld, moet je vrijspreken.
Oud 13 september 2013, 23:23   #14
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Die zich dan ook nog eens alle tien op de plaats der misdaad bevonden ? Weinig waarschijnlijk...Hoeveel kansen op tien daarvoor ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 23:27   #15
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw spuitje is niet méér aanvaardbaar dan het hangen. Het valt maar te bezien hoe dit hangen gebeurt. Bij de zo eerbiedwaardige ayatollahs in Iran bijvoorbeeld laat men je gewoon optrekken door een kraan. Met als resultaat dat je stikt. De goeie ouwe Britse methode is correcter: men laat je, met een strop om je nek, ettelijke meters naar beneden vallen. Met als resultaat dat, door die val, je nek wordt gebroken en je direct dood bent.

Voor gore smeerlappen zoals die Indische verkrachters is "death by hanging" de gepaste straf.
Van die kerels is wel degelijk 100 % geweten dat ze schuldig zijn als ik alles goed begrepen heb. Die mag men dus gerust ophangen van mij. En als ze dat morgen hier ook doen, zo veel te beter.
Maar zo een doodstraf wet moet natuurlijk wél heel goed omlijnd en in de gaten gehouden worden.
Ik begrijp de anti's ook, het is de deur op een kier zetten naar misbruik. Héél goed opletten met het invoeren en uitvoeren van zulke onherroepelijke straffen.
Oud 14 september 2013, 00:22   #16
giserke
Banneling

Standaard

Hier gaan we weer.
Kunnen de kakkerlakken weer eens hun beer ontbinden, dat ze achter de doodstraf staan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 00:23   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Die zich dan ook nog eens alle tien op de plaats der misdaad bevonden ? Weinig waarschijnlijk...Hoeveel kansen op tien daarvoor ?
Met het Belgisch gerecht kan dit wel eens voorkomen ja.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:24   #18
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Met het Belgisch gerecht kan dit wel eens voorkomen ja.
Dan moet je de werking van het Belgisch gerecht verbeteren/veranderen, inplaats van de doodstraf af te keuren, hé !
Ik ben wel van mening dat sommige afschuwelijke mensen beter dood dan levend zijn. Eens dood kunnen ze niet meer herbeginnen met hun streken. Zolang ze leven is er nog steeds een risisco dat ze onheil aanrichten. Al was het in de gevangenis.
Stel je maar eens voor dat je " per ongeluk " de gevangenis invliegt, door de slechte werking van het Belgisch gerecht bvb, en je moet je cel delen met de één of andere sadistische lustmoordenaar, die jou elke nacht komt verkrachten.
Dan zou je misschien ook wel pro-doodstraf worden .
Want dat pro of anti doodstraf gevoel, ik denk dat dat veel afhangt in hoeverre dat je met zulk onverbeterlijk schorremorrie in contact gekomen bent.
Iemand die in een knus huis woont, in een gezellige wijk waar nooit niks vreselijks gebeurd, die zal wel een stuk toleranter zijn als degene die in een " verrijkte " wijk woont, en dagelijks tegen het ergste crapuul opbotst.
Neem dat maar van mij aan.
Oud 14 september 2013, 09:30   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker als je die 100% zekerheid erin verwerkt. Enkel met DNA of zo
Teveel CSI gekeken zeker? Forensische is praktisch een pseudo-wetenschap.

Binnen de forensische wetenschap: DNA-testen zijn gewoon nooit 100% zeker. De uitkomst daarvan is niet zoiets als 'match' of '100%'. Er worden e-waardes berekend, die nooit of te nimmer 1 (dus 100%) zijn.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 09:32.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:36   #20
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Teveel CSI gekeken zeker? Forensische is praktisch een pseudo-wetenschap.

Binnen de forensische wetenschap: DNA-testen zijn gewoon nooit 100% zeker. De uitkomst daarvan is niet zoiets als 'match' of '100%'. Er worden e-waardes berekend, die nooit of te nimmer 1 (dus 100%) zijn.
Daarnaast is het ook pragmatische gezien volstrekt onwerkbaar en zal het ongetwijfeld verzanden in een enorme bureaucratische chaos met dito buitenproportionele kosten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be