![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mannekes en Meiskes,
Wanneer gaan die ambetanterikken van de vrt nu eens ophouden met denken dat zij de wereld moeten leren spellen? Het begon jaren geleden al met Sjarapova, die in de rest van de wereld en waarschijnlijk ook op haar paspoort, gewoon Sharapova heet. Ik heb ooit wel eens een verklaring daaromtrent gelezen, dus ze zullen zich wel op één of andere bestaande regel beroepen om die spelwijze toe te passen maar hoe dat juist zat, ben ik allang vergeten. Maar zelfs dan blijft het van een ongeziene arrogantie om nu over Sotsji te spreken terwijl elke andere zender die olympische spelen uitzendt, over Sochi spreekt en terwijl de atleten met "Sochi 2014 op hun sportkledij rondlopen ! Ge zult uwe kleine maar willen leren schrijven ! Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik ben blij dat er toch nog iemand is die daarover valt.
![]() Enkele jaren geleden heb ik ze daarover al eens aangeschreven zelfs en toen gaf men er bij de vrt een uitleg aan die nog kant nog wal raakte. (eens opzoeken of ik die mail nog ergens heb liggen???) Ik ben nogal een fan van Sharapova en de juffrouw in kwestie heet dan ook Maria Yuryevna Sharapova Er zijn nog tal van andere speelsters (tennis) waar de namen verkeerd van geschreven worden op vrt ook in de teletekst pagina's. De 'rest' van de wereld blijkt hier anders geen probleem mee te hebben. ![]() Sharapova site ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 februari 2014 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je vraagt je af of ze hun eigen naam kunnen schrijven ![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u de moeite al gedaan om de schrijfwijze op te zoeken die anderstaligen gebruiken? Les Français par example?
http://www.sochi2014.com/fr Sotchi, alors ... Volledig akkoord over de schabouwelijke spelling en zinsbouw op de teletekstpagina's maar wat betreft de schrijfwijze van vreemde namen vind ik dat we toch soepel moeten zijn. De lezers moeten het vreemde woord zo goed mogelijk kunnen uitspreken. Hoe schrijft een Rus Sotsji in ons schrift, denkt u? Sochi klinkt in mijn oren nogal rochelend ...
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ZotSki
![]()
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Noorman |