![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is naar het schijnt zover. Men heeft een principe-akkoord over kilometerheffing. De werkende Belg mag dus nog eens wat extra belastingen betalen.
Ik verneem dan verder dat men een proefproject heeft. Ik stel mij de vraag welke personen aan dit project deelnemen. De groene jongens. Dat zou pas een grap zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Autorit Mechelen- Brussel: 1,70 euro tol
Een paar losse bedenkingen: A) Citaat:
Mijnheer A rijdt met een luxewagen met grote cilinderinhoud. Mijnheer A betaalt nu een paar duizend euro verkeersbelasting; de inschrijvingstaks was ook niet van de poes. Dit moet hij niet meer betalen. Mijnheer B rijdt met een bescheiden, zuinig wagentje en betaalt nu een paar honderd euro verkeersbelasting. Dit moet hij niet meer betalen. Vraag: is dit een sociale maatregel? Antwoord: neen, begot. Vraag: kan het beter? Antwoord: ja, begot. Bijvoorbeeld, indien de voornaamste zorg het milieu is: vervuilende wagens betalen meer, zuinige wagens minder. Diesel betaalt meer dan benzine. Bijvoorbeeld2, indien men de belasting iets socialer wil maken: maak het tarief inkomens- en/of vermogensgerelateerd. B) O.m. door decennialang non-beleid inzake ruimtelijke ordening, loopt het in dit land qua immobiliteit compleet in het honderd. Had men wonen geconcentreerd, dan kon men zorgen voor snelle en stipte treinverbindingen tussen de grote woonkernen. Dankzij de lintbebouwing en het verkavelen van het hele land, zit men met een probleem. C) Indien je in dit land, om op je werk te raken, meer dan één keer moet overstappen of, nog erger, de combinatie bus en trein met meer dan één keer overstappen moet doen, is het openbaar vervoer geen realistische optie meer om elke dag op tijd toe te komen (tenzij je glijdende uren hebt of een zeer soepele baas). Als je pech hebt, is de auto dus je enige alternatief. Daar word je nu voor afgestraft. D) Je bent verplicht werk op max. 60 km van je deur te aanvaarden. In een onland waar alles tijdens de spitsuren stilstaat en waar het openbaar vervoer vaak geen echt alternatief is. 60 km x 2 x 21 werkdagen = 2.520 km per maand. Zelfs als je constant autostrade hebt, is dat nog 126,00 € per maand, is 1.512,00 € per jaar. Verkeersbelasting voor een bescheiden wagen is vandaag +/- 250,00 € per jaar. Wie met een luxewagen rijdt, verliest niks of wint misschien wel (cf. A)). Laatst gewijzigd door Dakeyras : 7 februari 2014 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het principe van kilometerheffing op zich, vind ik geen slechte zaak, alleen liggen de tarieven veel te hoog (http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ilometer.dhtml). Met deze tarieven denk ik dat er wachtlijsten gaan komen bij de fabrikanten van elektrische fietsen. Zoals boven reeds aangegeven, kloppen er wel veel dingen nog niet. Het is ook zo dat de stadsbewoner hier gestraft wordt. Het kan natuurlijk ook wel positieve effecten met zich meebrengen, bv. mensen die teruggrijpen naar de handelskern in hun gemeente, satellietkantoren, ... .
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 7 februari 2014 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nu, op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar dan moet men wel een aantal decennia non-beleid inzake ruimtelijke ordening instant goedmaken, openbaar vervoer aanbieden dat écht een alternatief is en mensen niet meer dwingen op 60 km van hun deur te gaan werken. Dat gebeurt allemaal niet, echter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En dan hebben we het nog niet eens gehad over de PRIVACY.
Een toestel in uw auto dat constant registreert waar je wanneer bent met je wagen... 1984 komt alsmaar nader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En dat systeem heeft meteen als voordeel dat zuinig rijden beloond wordt. Het heeft ook als voordeel dat men uw privacy niet in de prullenbak gooit. M.a.w. men kan dit onding gerust vervangen door een verhoging van de accijnzen op brandstof in combinatie met een behoud van verkeersbelasting en inschrijvingstaks gerelateerd aan de grootte van de wagen of, waarom niet vermogen en inkomen. Socialer en je privacy blijft gevrijwaard. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 7 februari 2014 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De km heffing zal pas interessant worden als ze variabel gemaakt kan worden; dus duurder tijdens de spits.
Verder vind ik ook dat als sommigen reclameren dat het asociaal is dat iemand zijn hobby is om met een mooiere wagen te rijden, hij niet meer zou moeten betalen dan iemand anders met een lelijke wagen, hij dan ook maar iets moet voorzien voor het bijbetalen van de fietser die rijdt met een fiets van meer dan 2500 euro, tegenover een fietser die rijdt met een rijwiel van minder dan 1000 euro. Verder keken er ook veel op hun neus, als blijkt dat topmerken met topwagens net precies de meest recente toptechnologie aan boord hebben en dus .... groener zijn. Maar wat me meest aan het hart ligt: voer toch dit jaar nog dat vignet in, zodat buitenlanders ook bij ons hun wegensleet kunnen vergoeden. Dat mag één vignet zijn voor alle landen die geen péage kennen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heel die regeling is afzetterij. Er is maar één oplossing om het fileprobleem op te lossen en mensen minder te laten rijden: décentraliseer de werkgelegenheid. Of verlaag de kosten op aankoop van woningen. Maar dan moet de overheid investeren in behoorlijke wegen in randgebieden als Limburg en West-Vlaanderen. Maar het is veel gemakkelijker de burger met een schuldgevoel op te zadelen en hem extra te belasten onder het mom van milieumaatregelen.
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 februari 2014 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is niks sociaal aan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Wie wordt hier weer afgestraft ? De brave werkmens die zijn wagen nodig heeft om op zijn werk te raken. Hij zal méér gaan betalen dan de huidige verkeersbelasting.
Wie lacht er weer in het vuistje ? Het volkje dat lekker thuis kan blijven op kosten van die brave werkmens die opnieuw weeral nog een beetje meer extra belastingen erbovenop mag betalen. D�*t volkje zal m�*nder betalen dan de huidige verkeersbelasting. Mocht het openbaar vervoer voor iedereen een valabale optie zijn, dan zou ik er nog mee kunnen leven. Maar als ik de routeplanner van De Lijn gebruik, dan kan ik tegen 8 h op mijn werk geraken met het openaar vervoer als ik.... de avond voordien om 21.30h op de bus stap hier een paar km verderop. Tjah...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() GODVERDOMME NEEN!
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat het moeilijk is voor sommigen om twee dingen tegelijk te combineren of te coördineren.
Maar het is dus: minder belasten, èn verschuiven van die verminderde belastingen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootste bezwaar tegen de kilometerheffing, naast het feit dat autorijden op den duur onbetaalbaar wordt. Gelooft men nu echt dat de BIV en de rijtaks gaan verdwijnen? Er zal wel een vast deel belastingen blijven bestaan, gekoppeld aan het bezit van een auto. Anders riskeert de staat minderopbrengsten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |