Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2014, 17:16   #1
BonBon
Banneling

Standaard Ook bio-vlees onverdoofd geslacht, zonder label

Het wordt een tijd dat ons vlees goed gelabeld wordt, om de overschotten weg te werken mag het halal-label van vlees verwijderd worden. Dit gebeurd zowel bij bio- als niet bio-vlees, vooral bij bio vlees vind ik dat een schande omdat mensen dat net kopen omdat ze denken dat het dier beter behandeld wordt, dat is alvast niet zo bij de slachting.

Ik vind het dus belachelijk dat labels verwijderd worden met als doel de burger te bedotten, allemaal met EU goedkeuring. Weeral het zoveelste moslim bashing misschien maar dit betreft de EU en duidelijke labels waar we recht op hebben.

Dat de moslims en Joden hun eigen vlees willen hebben is misschien gerechtvaardigd maar niet dat wij die keuze niet krijgen, al jaren praten ze over zo'n label maar het komt er maar niet van.

http://www.nu.nl/politiek/2495826/ve...cht-vlees.html
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 17:24   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het wordt een tijd dat ons vlees goed gelabeld wordt, om de overschotten weg te werken mag het halal-label van vlees verwijderd worden. Dit gebeurd zowel bij bio- als niet bio-vlees, vooral bij bio vlees vind ik dat een schande omdat mensen dat net kopen omdat ze denken dat het dier beter behandeld wordt, dat is alvast niet zo bij de slachting.

Ik vind het dus belachelijk dat labels verwijderd worden met als doel de burger te bedotten, allemaal met EU goedkeuring. Weeral het zoveelste moslim bashing misschien maar dit betreft de EU en duidelijke labels waar we recht op hebben.

Dat de moslims en Joden hun eigen vlees willen hebben is misschien gerechtvaardigd maar niet dat wij die keuze niet krijgen, al jaren praten ze over zo'n label maar het komt er maar niet van.

Zijn die labels lekker?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 17:25   #3
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 17:37   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zal mij dat een 'worst' wezen, ik eet al bijna geen vlees meer.
Oud 20 februari 2014, 18:54   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wel een goed initiatief van die EU-parlementariërs.

Toch blijf ik voorstander van een iets radicalere beslissing, namelijk dat onze cultuur in onze streken gerespecteerd moet worden. Dus: geen dieronvriendelijke slachtingen.
Alle vlees van buiten de EU moet als zodanig herkenbaar gemaakt worden aan de consument.

Tot slot: foefelen met eten is zeer foei. Daar moeten ernstige boetes en gevangenisstraffen op staan.
Tot en met importeurs van voedsel moeten een voorzichtigheidsbeleid voeren, zoniet moeten zij ook strafbaar gesteld worden voor foefelingen met eten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 19:13   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel een goed initiatief van die EU-parlementariërs.

Toch blijf ik voorstander van een iets radicalere beslissing, namelijk dat onze cultuur in onze streken gerespecteerd moet worden. Dus: geen dieronvriendelijke slachtingen.
Alle vlees van buiten de EU moet als zodanig herkenbaar gemaakt worden aan de consument.

Tot slot: foefelen met eten is zeer foei. Daar moeten ernstige boetes en gevangenisstraffen op staan.
Tot en met importeurs van voedsel moeten een voorzichtigheidsbeleid voeren, zoniet moeten zij ook strafbaar gesteld worden voor foefelingen met eten.

.
Paardevlees, was gelabeld als rundvlees en nu?
Als ze kangoeroe in gehakt draaien of nog erger in klaargemaakte gehaktballen, weet het niemand als er een label runds ophangt.
Hetzelfde met droge worsten.
Iemand die veel geld wil verdienen maakt zich zijn labeltjes zelf.
Het is zelfs niet moeilijk de codes te vervalsen.

Het ligt al in de rekken voor het misschien iemand opvalt, zoniet heb je een stuk kangoeroe binnengespeeld ipv runds zonder het te beseffen.

Labeltjes bewijzen niets, maar stellen je enkel gerust.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 22:12   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ze kangoeroe in gehakt draaien of nog erger in klaargemaakte gehaktballen, weet het niemand als er een label runds ophangt.

Het ligt al in de rekken voor het misschien iemand opvalt, zoniet heb je een stuk kangoeroe binnengespeeld ipv runds zonder het te beseffen.

Een regering met een fatsoenlijke administratie (en dat moet zeker geen communistisch geïnspireerde kgb of stasi administratie zijn) kan controles uitoefenen, zodanig dat men statistisch aan een aanvaardbare levenskwaliteit kan komen wat betreft voedselveiligheid en oplichting/consument-eerlijkheid van onze handel in voedsel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 22:57   #8
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Labelen en tracking naar de bron is geen magie, dat is met de huidige technieken goed doenbaar.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 23:07   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn die labels lekker?
mij gaat het gewoon over
- hygiene
- kiemreductie
- voorkomen van spreiding van ziektes
- voorkomen van ongezond vlees in de handel te brengen
- voorkomen van giftige stoffen die zich opstapelen in de voedingsketting

dat zijn de normen waar je moet voor gaan en wetenschappelijk ondersteunen

Hallal gaat in de mist bij het probleem van hygiene,kiemreductie, kwaliteit van vleescontrole, spreiding van ziektes;..
Derhalve moet hallal niet als label maar als methode verboden worden. Als moslims een methode kunnen vinden die hun godsdienst respecteert, en die tegelijkertijd wetenschappelijk de belgische wet respecteer§t (ttz er bestaat geen hallal label die verdwijnt omdat een christelijke werknemer het schaap geslacht heeft) dan kan mag dat label bestaan.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 02:10   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn die labels lekker?
Bwa , met sambal & curryketchup , zeker weten

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be