Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 20:04   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard Wil het VB Brussel loslaten?

Met de Vlaams-nationalisten is het altijd lachen geblazen

Citaat:
IJzerwake in Steenstrate

23.08.2009 17.45u - Vandaag was Steenstrate, een deelgemeente van het West-Vlaamse Ieper, het toneel voor de achtste IJzerwake. Meer dan 5.000 Vlamingen luisterden enthousiast naar de toespraken van Wim deWit, voorzitter van de vzw IJzewake, en Frans Crols, (noteer: Brussel loslaten) voormalig hoofdredacteur van Trends Magazine.

Voorzitter de Wit riep in zijn toespraak op tot een brede Vlaamse frontvorming over de grenzen van de (partij)politiek heen. In dat kader was zeker ook zijn uitgestoken hand naar het IJzerbedevaartcomité opmerkelijk.
(confederalisme zowaar )
De Wit riep deed een directe oproep aan het bestuur van het IJzerbedevaartcomité om samen werk te maken van het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven.
http://www.vlaamsbelang.org/0/6305/
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:19   #2
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zou als belgicist niet te hard lachen. Indien Vlaanderen -eindelijk- bereid is om Brussel te laten varen, is de laatste grote rem op de Vlaamse onafhankelijkheid verdwenen.

Ik heb het altijd al gezegd: Brussel behouden = België behouden. Met Brussel hebben de Franstaligen een bijzonder machtig wapen om te gebruiken tegen Vlaamse onafhankelijkheid. Laten we hen dat wapen ontnemen. Brussel is al lang geen Vlaamse stad meer. Face it. Get over it.

We hebben verdorie prachtige Vlaamse steden die stuk voor stuk mooier en moderner zijn dan dat vastgeroeste, ouderwetse, saaie, grijze Bruxelles.

Ziehier de schitterende hoofdstad van de Vlaamse Republiek:

Cheers!

Laatst gewijzigd door Zeno! : 24 augustus 2009 om 13:20.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:20   #3
abou Anis
Minister-President

Standaard

Heeft het VB Brussel ooit vastgehad dan?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:25   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Brussel "loslaten" is inderdaad een verkeerde uitdrukking. Vlaanderen heeft Brussel immers niet, dus kan het ook niet loslaten.

Eigenlijk ZIJN we Brussel al lang kwijt, enkel moet dit nog doordringen in sommige (vastgeroeste) Vlaamse kringen.

Ik betreur het overigens ten zeerste dat een verstandige partij als de N-VA dit niet inziet en als een kieken zonder kop blijft vasthouden aan de levensverzekering van Belgie: Brussel.

On-be-grij-pe-lijk.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 24 augustus 2009 om 13:26.
Oud 24 augustus 2009, 13:28   #5
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Met de Vlaams-nationalisten is het altijd lachen geblazen

http://www.vlaamsbelang.org/0/6305/
hoort hier thuis
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 24 augustus 2009, 13:30   #6
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Brussel "loslaten" is inderdaad een verkeerde uitdrukking. Vlaanderen heeft Brussel immers niet, dus kan het ook niet loslaten.

Eigenlijk ZIJN we Brussel al lang kwijt, enkel moet dit nog doordringen in sommige (vastgeroeste) Vlaamse kringen.

Ik betreur het overigens ten zeerste dat een verstandige partij als de N-VA dit niet inziet en als een kieken zonder kop blijft vasthouden aan de levensverzekering van Belgie: Brussel.

On-be-grij-pe-lijk.
Wallonië heeft Brussel al lang losgelaten.
die Brusselse franstalige politici (cfr Reynders en Maingain) hebben dat nog niet begrepen.

als Wallonie naar Frankrijk gaat zonder Brussel zal hunne frank wel vallen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:07   #7
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

On-be-grij-pe-lijk.
Je bent precies goed thuis in de interne keuken van de N-VA. Ik iets minder. Ik kan dus je stelling niet beamen noch ontkennen. Voor de rest ben ik volledig eens met jou.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:24   #8
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent precies goed thuis in de interne keuken van de N-VA. Ik iets minder. Ik kan dus je stelling niet beamen noch ontkennen. Voor de rest ben ik volledig eens met jou.
Interne keuken? Het staat gewoon in de krant, hoor.
Oud 24 augustus 2009, 14:39   #9
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Brussel is toch tweetalig?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:20   #10
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

On-be-grij-pe-lijk.
Deze namiddag had ik van Tanguy Veys (jou vermoedelijk bekend) een bericht ontvangen dat zowel VB als de N-VA (nog) niet bereid zijn Brussel op te geven, bevestigd door het 19 u nieuws van de VRT. Voor de volledigheid moet ik er bijzeggen dat de uitspraak van de VB-voorzitter iets genuanceerder was dan deze van de woordvoerder van de N-VA. Wat er ook van weze, het zal mijn houding t.o.v. Brussel niet veranderen.

Laatst gewijzigd door robert t : 24 augustus 2009 om 19:21.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:34   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Deze namiddag had ik van Tanguy Veys (jou vermoedelijk bekend) een bericht ontvangen dat zowel VB als de N-VA (nog) niet bereid zijn Brussel op te geven, bevestigd door het 19 u nieuws van de VRT. Voor de volledigheid moet ik er bijzeggen dat de uitspraak van de VB-voorzitter iets genuanceerder was dan deze van de woordvoerder van de N-VA. Wat er ook van weze, het zal mijn houding t.o.v. Brussel niet veranderen.
Met het loslaten van Brussel zal ik persoonlijk slechts vrede kunnen nemen indien daar nadien een samengaan met Nederland tegenoverstaat. Gezien de bedenkelijke reputatie van vele Vlaamse politici in casu hun gebrek aan ruggengraat dat ze al meermaals getoond hebben, o.a. wanneer onze Franstalige 'landgenoten' ons weer eens gaan zwart maken in Europa, verwacht ikzelf namelijk weinig heil van een klein-Vlaams rompstaatje zonder Brussel. Met aan zijn zuidgrens een Wallo/Brux dat, mede door het gestook van Brussel, vooral een anti-Vlaams Wallo/Brux zal zijn dat bovendien door zijn connecties in de internationale Francofonie geen mogelijkheid onbenut zal laten om Vlaanderen nadien een hak te zetten. Om maar te zwijgen van de negatieve uitwassen van een verpauperd Brussel die nadien over de grenzen heen op Vlaams-Brabant of zelfs verder zullen afstralen. Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel kan voor mij derhalve nooit meer dan een tijdelijk tussenstation zijn dan wel een staat met langdurige levensvooruitzichten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:10   #12
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen zonder Brussel is een heel slecht idee voor de toekomst.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:18   #13
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Antwerpen hoofdstad van Vlaanderen? Laat me niet lachen! En dat zeg ik als Antwerpenaar...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 21:01   #14
BWarrior

Standaard

Citaat:

On-be-grij-pe-lijk.
Allez, goede Belgen dan, het VB en de N-VA
Oud 24 augustus 2009, 21:03   #15
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Wallonië heeft Brussel al lang losgelaten.
die Brusselse franstalige politici (cfr Reynders en Maingain) hebben dat nog niet begrepen.
Reynders is wel een Luikenaar
Oud 24 augustus 2009, 21:08   #16
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Reynders is wel een Luikenaar
'It's not where you from, it's where you at.'

En Reynders lijkt zich tegenwoordig toch vooral het vuur uit de sloffen te lopen voor Brussel.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 augustus 2009 om 21:09.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 22:01   #17
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

De europese instellingen/NAVO zijn zeker een troef maar:

-wat met de arabische gemeenten in Brussel, werkloosheid, onintegreerbaar, crimi,..
-vele burgemeesters
-vele ministers
-schulden
-paars heeft de NAVO bijna buitengewerkt
-stel dat de unanimiteitsregel doorbroken wordt en Europa beslist bij meerderheid Brussel te verlaten
-de brusselse magistratuur
-.....

in deze heeft Crols gelijk dat het geen win-win verhaal is maar eerder een plat chantage-verhaal.
Als Brussel niet zelf orde op zaken zet, lijkt het me logisch dat we het loslaten.
Administratie is rap verhuisd en hoeveel bedrijven zitten niet daar omdat er nooit controle is.

eerder anti-reclame

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 24 augustus 2009 om 22:03.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 22:10   #18
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
De europese instellingen/NAVO zijn zeker een troef maar:

-wat met de arabische gemeenten in Brussel, werkloosheid, onintegreerbaar, crimi,..
-vele burgemeesters
-vele ministers
-schulden
-paars heeft de NAVO bijna buitengewerkt
-stel dat de unanimiteitsregel doorbroken wordt en Europa beslist bij meerderheid Brussel te verlaten
-de brusselse magistratuur
-.....

in deze heeft Crols gelijk dat het geen win-win verhaal is maar eerder een plat chantage-verhaal.
Als Brussel niet zelf orde op zaken zet, lijkt het me logisch dat we het loslaten.
Administratie is rap verhuisd en hoeveel bedrijven zitten niet daar omdat er nooit controle is.

eerder anti-reclame
zonder die internationale, Vlaamse en Belgische instellingen is Brussel niets.
het moet het van de werknemers van die instellingen hebben.
Oud 24 augustus 2009, 22:10   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor altijd dat de communautaire problemen niet van de Walen komen maar van de hautaine Brusselse franskiljons.
Wat voor zin heeft het dan om van de Walen te scheiden en die Brusselse pest wel bij te houden ????
Alle problemen van niet-gerespecteerde tweetaligheid, verfransing en verloedering zullen gewoon doorgaan.
Brussel is reddeloos verloren volgens mij. Zelfs als België zou willen voortbestaan moet het een andere hoofdstad kiezen want Brussel is niet meer in staat die rol te vervullen. Ze minachten de meerderheid van de bevolking van het land waarvan ze hoofdstad willen zijn. In een onafhankelijk Vlaanderen zal dat vermoedelijk nog een grotere ramp worden.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 22:17   #20
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik hoor altijd dat de communautaire problemen niet van de Walen komen maar van de hautaine Brusselse franskiljons.
Wat voor zin heeft het dan om van de Walen te scheiden en die Brusselse pest wel bij te houden ????
Alle problemen van niet-gerespecteerde tweetaligheid, verfransing en verloedering zullen gewoon doorgaan.
Brussel is reddeloos verloren volgens mij. Zelfs als België zou willen voortbestaan moet het een andere hoofdstad kiezen want Brussel is niet meer in staat die rol te vervullen. Ze minachten de meerderheid van de bevolking van het land waarvan ze hoofdstad willen zijn. In een onafhankelijk Vlaanderen zal dat vermoedelijk nog een grotere ramp worden.
de Brusselse franskiljons zijn uitstervend.
zo veel zijn er niet meer maar proberen nog altijd zo veel mogelijk macht naar zich toe te trekken en willen met behulp van haar media (rtbf, le soir en la libre) de waalse en brusselse franstaligen opjutten tegen vlaanderen.

velen trappen er gelukkig niet in.
maar ze proberen wel hun stemmen te halen bij de allochtone brusselaars.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be