![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de flauwe indruk dat de meeste Nederlanders ook enkele Duitsers gedacht moeten hebben dat dit bord alleen voor de Belgische bestuurders van toepassing was, daar zij vlotjes bleven doorracen tegen 120 en hogere snelheden op de E40, E17 en de Brug der zuchten aan Gent. (uiteraard ook enkele cowboys met vrachtwagens die te hard gingen)
![]() Wat mij dan weer verwonderde was dat de meeste Belgische bestuurders zich er wel aan gehouden hebben die SMOG snelheidsbeperking al dan niet heftig gebruik makende van één of ander Coyote toestel. ![]() En weer stel ik mij daarbij de vraag, krijgen die hun boetes ook thuis in de bus, Nederlanders, Fransen, Duitsers, Polen, Roemenen, Bulgaren, Litouwers ... ? I doubt it. Vraag ik mij bij deze ook nog steeds af waarvoor dat EU eigenlijk staat?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 maart 2014 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik vind dit bord vrij verwarrend. Het blauwe onderbond impliceert dat de snelheidsbeperking enkel geldt bij smog, maar hoe moeten wij nu in godsnaam weten wanneer er smog hangt. Ik heb daar geen meettoestel voor in mijn auto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik heb altijd gedacht dat er bij een onderbord "SMOG" het enkel van toepassing was als er een officieel smogalarm is ingesteld. Anders is het m.i. niet geldig...
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Misschien toch maar eens beginnen denken de theorie van het rijden eens terug te bekijken? ![]() Of ben jij een van de zovelen die klagen dat er teveel borden staan langs de weg maar nooit de borden gezien heeft en zich dus grotendeels ten gevolge daarvan zich niet echt aan de verkeersregels houd? Hoop het alvast niet.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 14 maart 2014 om 03:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb vandaag ook effe stukje autostrade gedaan en ik heb evenzeer belgen zien racen als buitenlanders en evenveel buitenlanders als belgen traag zien rijden. Zelf uiteraard me aan de beperking gehouden. Moet hier toegeven het vermijden van de mogelijke boete is mijn enigste motivatie en zeker wat betreft snelheidsbeperking vanwege SMOG-alarm. En enkel de landen waar den Belziek overeenkomsten heeft; Citaat NL-site: Heb je een verkeersovertreding begaan in Duitsland, België of Zwitserland, dan kunnen de autoriteiten jouw adres in Nederland achterhalen. Deze landen hebben namelijk met Nederland een kentekenuitwisselingsverdrag gesloten, waardoor de RDW desgewenst kentekeninformatie verschaft. Kentekenregister Maar daar blijft het niet bij. Er is in de Europese Unie afgesproken dat EU-lidstaten het kentekenregister van andere lidstaten kunnen raadplegen voor het voorkomen en opsporen van strafbare feiten. In oktober 2011 is een nieuwe EU-richtlijn in werking getreden die erin voorziet dat het kentekenregister van een andere lidstaat ook kan worden geraadpleegd bij verkeersovertredingen. Deze richtlijn – die uiterlijk november 2013 moet worden geïmplementeerd Dus binnen de Europeese landen die er al vanaf de kunstmatige geboorte bijwaren is dat steeds moeilijker aan het worden om ergens aan bepaalde boetes te ontsnappen. Het hoeft niet veel verbeeldingskracht dat andere buitenlanders die daarbuiten vallen of voormalig Oostblok waren en/of maar sinds kort bij het EU clubke zijn tot op heden inderdaad nog ongegeneerd aan kunnen ontsnappen. Ook de rijke Belg of andere "belangrijke" binnenlandse of buitenlandse personen ontsnappen ook aan vervolgingen, boetes betalen is immers iets dat hun koude kleren niet raakt en vaak hebben ze een of andere gelijkaardige onschendbaarheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter info
Sidder ende beef zij die niet wilden 'luisteren'! ... ![]() Smogalarm: 6.227 automobilisten betrapt op overdreven snelheid Bron ![]() ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uiteraard weet ik (door het vele herhalen in de media) dat die borden gedraaid worden als er een smog-alarm is, maar weet de gemiddelde Duitser, Fransman, Engelsman, Litouwer, Pool... dit? Als ik in Duitsland rij en er staat een 90kph beperking met onderbord 'bei nässe', dan ga ik ook niet 90 rijden als de baan niet nat is. Toch handig, niet? Zo'n systeem dat in alle landen hetzelfde is. Dat voorkomt verwarring. Natuurlijk bestaat er een heel simpele oplossing. Haal gewoon de blauwe onderborden weg, dan is er geen verwarring mogelijk. Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 14 maart 2014 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom hebben ze het hier weeral nodeloos ingewikkeld gemaakt? Was een gewoon bord met 90 niet voldoende. Was dit voor buitenlanders niet veel duidelijker? Wie zal de eerste zijn om dit aan te vechten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Op de E19 ter hoogte van Brecht gold ook het smogalarm. Toch zag ik vrachtwagencombinaties met een MTM van + 7500kg vlotjes inhalen, en daar werd dan niet op gecontroleerd.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/...ijsCdeel10.htm
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ridicule maatregel, dat Smog-gedoe, uitgevonden door mensen die niet weten hoe een versnellingsbak werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite zouden ze moeten zeggen dat iedereen in tijden van smog 150km/h moet rijden. Dan zijn we tenminste minder lang op de weg blijven en stoten we dus minder lang fijn stof uit!
Iedereen happy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2014 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() SMOG is heel simpel ... samentrekking van Smoke & Fogg ... allebei visueel waarneembaar ... wanneer ik vandaag over de snelweg reed, er perfecte zichtbaarheid had en er zo'n bordje stond stond de CC (cruise control) op 125 km/u ... laat ze me maar bekeuren, ik smeer hun de Belgische verkeerswetgeving onder hun neus
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Leer uw wetgeving ...
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() ²
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik vrees dat ik dan vrij snel aan 250 zit ipv 150 hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |