![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn aanslagbiljet gekregen. 17% omhoog tegen vorig jaar.
Allemaal afkomstig van verhoogde gemeente opcentiemen. 900% alstublieft. Die maken nu al meer dan 2/3 van het volledig bedrag uit. Is dat in alle gemeenten zo ?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees van wel. Wij moesten dit jaar maar liefst in één klap 600 euro meer betalen dan de voorbije TIEN jaar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier van'tzelfde. €120 erbij, da's een derde meer dan vorig jaar.
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() De kracht van verandering. Weg met de pestbelastingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier blijven de opcentiemen stabiel t.o.v. vorig jaar (1400)
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Elk jaar er 100 euro bij tot 2013 dankzij het tjeven-sossenbestuur in de gemeente. Zij hebben in het verleden nogal aan grootheidswaanzin geleden. De putten moeten gevuld worden.
Ik schat dat ze dit jaar er nog een schep bovenop zullen doen en dat de factuur rond de 1.500 euro zal uitkomen. Laatst gewijzigd door Vigilant : 7 juni 2014 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom is die roerende voorheffing op woningen nodig? Waarom niet gewoon alle inkomsten uit de gemeentebelasting halen? Roerende voorheffing is een degressieve belasting. Weg ermee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u niet eerder willen pleiten voor een sterk verhoogde roerende voorheffing, waarvan de opbrengsten gebruikt kunnen worden om huurders betere sociale woningen te bezorgen?
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons was't traditiegetrouw OVLD + CD&V, maar 2 jaar geleden hebben ze er groen bijgepakt om N-VA uit het bestuur te houden. Heeft er misschien ook wat mee te maken ?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee: de gemeenten hebben gewoon extra geld nodig en de onroerende voorheffing is een heel belangrijke bron van inkomsten (hier in het dorp bestaat 1/4 van de inkomsten uit onroerende voorheffing).
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het geval van roerende voorheffing op woningen is die vermogensbelasting zelfs een degressieve belasting. Iemand met een vijf keer zo groot inkomen betaalt echt niet vijf keer zoveel roerende voorheffing op de woning. Degressieve, asociale belasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Thumbs up voor degressieve belastingen. Wij heeft ooit uitgevonden dat belastingen sociaal moeten zijn.
En dat op de koop toe in een land waar "sociaal" een eufemisme is voor diefstal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zoeken naar geld om hun schulden af te lossen. En naar het schijnt hebt gij nog redelijk wat staan op uw spaarboekske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk houd zo goed als geen enkele politicus van welke strekking dan ook enige rekening met uw gevoeligheden. Citaat:
Maar hoe wenst U dan die belasting aan te passen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 juni 2014 om 16:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een lijst met opcentiem percentages gevonden.
http://binnenland.vlaanderen.be/fisc...de-belastingen Tot mijn grote schrik vastgesteld dat wij met 900% nog aan de lage kant zitten. ![]() Dat belooft voor de komende jaren. ![]()
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vergeet ook niet dat de inkomsten van dexia en van electrabel zijn weggevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onroerende voorheffing is nodig omdat je nooit absolute eigenaar bent van je vastgoed. Als iemand jou onrecht aandoet kan je beroep doen op de uitvoerende en rechterlijke macht om dit onrecht te wraken. Hiervoor betaal onroerende voorheffing.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik ben niet defaitistisch. Ik geloof dat vroeg of laat de discriminatie van inkomens op arbeid ten opzichte van inkomens uit vermogen opgeheven zal worden, minder belastingen op arbeid en meer op de échte inkomsten uit vermogens, niet onrechtvaardig op het vermogen zelf waarbij je in deze specifieke belasting op woningen dan nog eens vooral de middenklasse raakt en diegenen die twintig keer rijker zijn maar ongeveer evenveel laat betalen. Ik wens die belasting helemaal niet aan te passen. Ik wens die belasting volledig af te schaffen en dat ze gemeentelijk dan maar gewoon met opcentiemen op de inkomstenbelasting werken, een inkomstenbelasting waar álle inkomsten bij gerekend zouden moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat voor een bullshit uitleg is me dat nu? Je klinkt als een CD&V- of N-VA-politicus met zo'n tsjeverige nietszeggende uitleg.
|
![]() |
![]() |