![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Ik heb een opdracht gekregen vanuit school om een werk te maken rond politiek. Aangezien ik hier niet veel van af weet had ik graag u hulp gehad. De vragen luiden als volgt: 1: Hoe zou een politicus zich moeten gedragen, wil hij een verpersoonlijking van Vlaanderen/België zijn? 2: Zijn er in de Vlaamse politiek voorbeelden terug te vinden van politici en hun presentatietechnieken die bedoeld zijn om de kiezer aan te spreken? Alvast bedankt, Lisa B. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzinnige vragen.
En dan verschieten als de jeugd die van school komt onnozelaars zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ja het zijn misschien onzinnige vragen, maar daarom juist mijn vraag naar hulp.
En laten we niet gaan veralgemenen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Wij" hebben wel de jeugd. En die is op het Vlaamse vlak héél radikaal, dus de toekomst is aan ons.
Je kan me hiermee quoten. ![]() Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 16 maart 2014 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen, de jeugd. Hier Lisa, schrijf dat maar op in uw huiswerk.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Blijkbaar wordt hier niet echt geantwoord op mijn vraag. Ik zoek wel verder op een site die mij wel antwoorden kan bieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, maar je wil blijkbaar niet luisteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is natuurlijk een subjectief gegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heet "propaganda". Voorbeelden genoeg deze dagen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() 1: Hoe zou een politicus zich moeten gedragen, wil hij een verpersoonlijking van Vlaanderen/België zijn?
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Vlaanderen is niet 1 groep. Vlaanderen is niet 1 opvatting. Het is een heterogeen mengsel van verschillende culturele, politieke, etnische (...) groepen. Dit heeft als gevolg dat een politicus niet echt een verpersoonlijking van de Vlaamse burger kan zijn, maar eerder van een deel van de Vlamingen. Bart De Wever is een verpersoonlijking van een deel van de Vlaming, evenals Peter Mertens, Filip De Winter, etc. Uiteraard is dit nog te eenvoudig voorgesteld. Niet elke NVA'er is het eens met alles wat BDW zegt/vindt, bv. Hetzelfde is van toepassing voor België. Het doel van een democratie is om een regering te vormen die net zo veel mogelijk de verpersoonlijking van het "volk" is. Of dat al dan niet lukt in België moet je voor jezelf uitmaken. 2: Zijn er in de Vlaamse politiek voorbeelden terug te vinden van politici en hun presentatietechnieken die bedoeld zijn om de kiezer aan te spreken? De bekende campagnefilmpjes van de NVA zijn een goed voorbeeld. Het doel was om een volks imago te creëren. Bekende problemen, gecommuniceerd op een eenvoudige, volkse manier. Kijk bv. ook naar het Vlaams Belang. Zij willen duidelijk hun kiezer lokken met het anti-migrantenthema en de Vlaamsgezindheid. Dit is de reden waarom de meeste van hun kiezers op hun stemmen en ze zullen dit ook altijd op de voorgrond houden tijdens hun campagnes. Thema's zoals migratie, transfers, Vlaamse onafhankelijkheid, etc. spreken iedereen aan. Iedereen heeft er een mening over. Daarom worden deze ook zo vaak gebruikt om kiezers te winnen. Laatst gewijzigd door bastel : 25 april 2014 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want inderdaad, een Vlaamse volksnationalist gaat die vragen totaal anders beantwoorden dan een Belgische staatsnationalist. Het antwoord op die vraag is totaal afhankelijk welke perceptie men heeft van Vlaanderen en België, welke identifikatie men daarmee heeft. EN hoe gedragen, maar in welke situatie wordt dat bedoeld. Citaat:
Het is niet omdat men politikus is, dat men ook de media kan bespelen. Bespelen is inderdaad geen slechte woordkeuze: de media vormen immers een instrument voor wie wil kommuniceren.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2014 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel naïef natuurlijk dat ge van een forum het tegendeel zou verwachten!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |