![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.600
|
![]() http://www.express.be/business/nl/ec...rsi/189734.htm
Wie nu echt dacht dat bepaalde merken zo immens populair zijn dat ze die dingen niet rap genoeg kunnen bouwen,waardoor de prijzen betrekkelijk hoog blijven...think again. En over de "milieuvriendelijkheid" van het "verwijderen" van vrijwel nieuwe wagens (waarschijnlijk geen 5 jaar oud) zullen we het maar niet hebben nietwaar.... Onze moderne markteconomie.Goed nieuws is dat dit zelfs voor de Duitse autobouwers onhoudbaar zal worden,laat staan de Leasing-maatschappijen die hun auto's terug krijgen..... Wat zit men eigenlijk te leuteren over het terugbrengen van de CO2-uitstoot als DIT kan,heeft de overheid op een of andere wijze mee helpen betalen voor deze wagens? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2013 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op nieuwe wagens wordt toch maar afgepingeld als er teveel in omloop geraken (kortingen tot 25 % is geen zeldenheid op een nieuwe wagen uit de stock), dan potten "ze" liever nieuwe wagens op voor wisselstukken waar ze quasi een monopolie op hebben - toch op de zichtbare delen (Designschutz) (of anders doet de zwarte markt het of internetmarkt) , behalve voor bepaalde onderhoudsstukken (remblokken, remschijven, enz... ). Constructeurs zijn quasi ook verplicht xx-jaren de nodige wisselstukken te kunnen leveren. Aan een auto die van de band loopt en voor wisselstukken gebruikt wordt is geen groot verlies hoor, want wisselstukkenprijzen maken dat ruimschoots goed. En de blikschade stijgt elk jaar in elk land zelfs ruim sneller als het wagenpark stijgt, ook in de verkeerveiligste landen die de meeste daling van verkeersdoden optekenen. De ADAC stelde vast dat bepaalde blikdelen en schijnwerperblokken op 6 jaar tijd maar eventjes 40 % duurder geworden waren en dit van een gewone VW Golf (heb de live ADAC Motorwelt thuis). Andere delen 12 % duurder. ook hier te lezen: Citaat:
Naja wat voor auto´s geldt geldt ook voor andere produkten, laat maar een iets herstellen... als het nog mogelijk is...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2013 om 21:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 8 september 2013
Locatie: God saves the Q
Berichten: 665
|
![]() en onverkochte benz wordt in Finland vernietigd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Ruikt naar broodje aap...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Het verhaal kan niet waar zijn. Het steekt onlogisch in elkaar (de motivatie die gegeven wordt klopt bijvoorbeeld niet), het beeld ondersteunt het niet, en de bron (Zerohedge) is onbetrouwbaar.
Hier heeft dus een journalist gewoon lui wat gepost zonder ook maar een minuut in fact checking te steken. Maar dat zijn we gewoon. Gelukkig is er google. En ja hoor, het blijkt inderdaad een indianenverhaal te zijn: http://www.guillaume-robert.net/2013...en-est-pas-un/
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon het geleuter over wisselstukken maakt het totaal ongeloofwaardig.
Het zorgvuldig uit elkaar halen van een auto voor wisselstukken kost voor een autofabrikant meer dan een nieuw nog nooit gemonteerd stuk van een toeleverancier te laten afkomen. Of voor stukken gemaakt in eigen beheer. Ipv een wagen uit elkaar te halen, is het goedkoper een extra stuk uit de desbetreffende machine te laten rollen. Neen, het slopen van auto's, nieuw van de band, of 17de hands ,da's een job die vroeger gedaan werd door de zoekende zelf op een autokerkhof -geen werkuren te betalen- of zoals nu, door firma's die niet zo vriendelijk omgaan met de te slopen auto's en alleen de stukken recycleren die opbrengen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Kijk weer een anti-autodraadje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Heeft er niemand een fotootje van een trein/bussen kerkhof voor een nieuw draadje?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.600
|
![]() Citaat:
Maar die treinstellen gaan binnenkort terug naar Italie....... .........dus nee... Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2014 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |