Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2014, 01:24   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Joden en Chinezen 'bedruipen' zichzelf, maar ze integreren niet ..

Onderstaande quotes komen van het Libelle forum er werd daar heftig gediscussieerd over Joden en Chinezen en of ze integreren. Zo zouden ze zichzelf bedruipen, voor zichzelf opkomen, elkaar helpen, geen last veroorzaken, maar niet echt integreren, althans niet de Joden.

http://forum.libelle.be/viewtopic.php?f=190&t=344473

Citaat:
En eerlijk? Met de chinese wijk heb of had je geen problemen, maar dat begint nu te veranderen. De zwarten zijn zich nu in die buurt aan't nestelen. Ook bepaalde oosteuropezen proberen er hun hand in te krijgen. De bewijzen daarvan zijn er al.

Met de joodse wijk, daar heb je ook geen problemen mee. Die mensen bedruipen zich zelf, zorgen voor elkaar, komen op voor elkaar.
Ook de chinezen doen dat en hebben dat altijd gedaan. Dat is een gemeenschap die zichzelf op de been houdt.
Met geen van beiden heb ik ook maar één probleem.

Hoeveel joden én/of chinezen gaan er doppen? Ik denk vrij weinig.

Citaat:
lobstercat, ze bedruipen zichzelf, maar integreren ze??? Ik dacht het niet, hoor.
Loop maar eens door het joods kwartier, die spreken amper nederlands, chinezen ook niet.
Citaat:
De chinezen beginnen toch al vrij veel nederlands te spreken vind ik al is het dikwijls gelispel en met een 'l' ipv een 'r'.
Joden sowieso niet, dat is waar. Maar daar tegenover staat dan weer dat je van beide geen last hebt.

Gisteren liepen hier nog twee marokanen voorbij (niet in antwerpen ik woon elders) en die spraken gezwind vlaams met elkaar. Hoopvol om zo iets te horen vind ik dan weer wel!
En inderdaad integreren doen joden niet, chinezen vind ik dus van wel of toch voor een groot gedeelte.
Citaat:
hangt er natuurlijk van af, wat je onder 'last' verstaat, he.
als je in een bepaald ziekenhuis in A. moet zijn, één waar heel veel joden komen, dan moet je echt oppassen dat je erdoor niet onder de voet gelopen wordt. Vreselijk arrogant, kijken echt neer op niet-joodse mensen.
Een nicht van mijn mama heeft bij joodse mensen gewerkt als familiale helpster, en die zei dat ook, ge zijt goed genoeg om hun kuisvrouw te zijn, maar vriendelijk zijn ze niet tegen je, amper beleefd.
Verder hebben ze hun eigen scholen, hun eigen winkels, .....
Ik moet er niks van hebben.

Met andere woorden, zolang een bepaalde groep niet over de koppen loopt van de plaatselijke bevolking, en zich zoals ze zeggen koest houdt, het eigenlijk niet uitmaakt of ze nu wel of niet 'integreert'.

Out of sight, not in the mind .. Want laat men eerlijk zijn: Indien het hier vol zou lopen met Joden en Chinezen, dan zou het VB daar ook niet mee gediend zijn. En dan zullen ze wel afkomen met "Die spreken eigenlijk niet/voldoende Nederlands, pakken onze jobs af, wie denken ze wel dat ze zijn .. En blablablablabla" .. De Joodse en de Chinese maffia zullen ze dan ook wel weten aan te kaarten .. want het zijn zeker niet allemaal brave doetjes ...Doch kijkt de gemiddelde Vlaam echter (enkel) vnl. naar 'kutmarokkaantjes' en de 'o zo boze slechte islam' .. LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 01:43   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Met andere woorden, zolang een bepaalde groep niet over de koppen loopt van de plaatselijke bevolking, en zich zoals ze zeggen koest houdt, het eigenlijk niet uitmaakt of ze nu wel of niet 'integreert'.
Dikke onzin je hebt het enkel over de orthodoxe Joden, trouwens komen die niet in de misdaadcijfers voor of bedreigen die onze levenswijze dat is wat leeft bij de bevolking
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 01:53   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad onzin, want Chinezen, en dit weet ik persoonlijk van Chinezen zelf, volgen reeds in hun thuisland, voordat ze naar eender welk Europees land gaan, 'n cursus, niet enkel de taal van dat land, maar ook 'n beetje de geschiedenis, de cultuur, gewoonten, waarden, normen, mores van 't land waarheen ze gaan, betaald door de staat, China dus.

Dat ze onderling Chinees spreken, de eerste generatie, is wel normaal, daar kan niemand 'n probleem mee hebben, hun kinderen, en ik ken er genoeg, ratelen al vlot Spaans èn Catalaans, hoe klein ze ook zijn!

Ik weet niet hoe dat ginds in België zit, maar hier zijn die mensen perfect geïntegreerd en spreken de taal vlot, ook al zijn ze nog niet lang hier.

Aardige mensen overigens.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 02:37   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dixie, ik heb helemaal niets tegen Joden. Mijn opa zijn grootmoeder was Joodse en hij heeft hiervoor tijdens de oorlog ondergedoken voor moeten zitten omdat men hem verklikt had .. Een familielid van hem heeft in de kampen gezeten .. Niet dat dit een reden is om niet tegen een bepaalde bevolkingsgroep te zijn, maar ik ben zeker geen hater als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is dat als men naar iets zoekt om op te kunnen zitten vitten, men altijd wel iets vindt. Bij de Marokkanen is dit zogezegd de islam, en dit wordt gretig opgepompt en uit zijn verband getrokken door het VB. Want dat het een totalitaire religie is die kweken bij de vrouw etc. promoot .. ok, maar dat kan evengoed gezegd worden van de Orthodoxe Joden, die kweken ook als de konijnen, dragen hoofddeksels, vrouw ad haard etc. Het enige verschil is dat zij op een andere payroll staan dan zeg maar de Marokkanen ..

In dezelfde lijn kan ook vanalles 'negatief' over de Chinezen gezegd worden: kinderarbeid, ook veel kweken, illegale circuits, zwartwerk, uitbuiting etc. etc.

Ik bedoel maar dat als men kritiek wilt hebben op een bepaalde groep, er altijd wel iets op te merken is. Het verschil zit hem in de visibiliteit.

SDX, dat is allemaal relatief wat je zegt ivm. die 'vriendelijke' Chinezen. Neem van mij maar aan dat een Chinees alleen of in kleine groep, zich heel vriendelijk opstelt, maar ga maar eens naar China, daar zijn die helemaal niet zoals hier hoor. Een Chinees in China = 'Wij Chinezen het uitverkoren volk' ...
Oud 21 maart 2014, 02:51   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

SDX, dat is allemaal relatief wat je zegt ivm. die 'vriendelijke' Chinezen. Neem van mij maar aan dat een Chinees alleen of in kleine groep, zich heel vriendelijk opstelt, maar ga maar eens naar China, daar zijn die helemaal niet zoals hier hoor. Een Chinees in China = 'Wij Chinezen het uitverkoren volk' ...
't Is tenslotte hùn land, toch?

Daar doen ze wat zij willen, ik heb daar niks te zoeken en al zeker niets op te dringen.
Als ik naar China ga heb ik me te schikken naar de daar geldende wetten, waarden en normen, kan ik me daar niet in vinden, blijf ik weg of ga ik terug naar huis, en omgekeerd geldt hetzelfde, voor èlk volk!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 07:13   #6
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Dixie, ik heb helemaal niets tegen Joden. Mijn opa zijn grootmoeder was Joodse en hij heeft hiervoor tijdens de oorlog ondergedoken voor moeten zitten omdat men hem verklikt had .. Een familielid van hem heeft in de kampen gezeten .. Niet dat dit een reden is om niet tegen een bepaalde bevolkingsgroep te zijn, maar ik ben zeker geen hater als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is dat als men naar iets zoekt om op te kunnen zitten vitten, men altijd wel iets vindt. Bij de Marokkanen is dit zogezegd de islam, en dit wordt gretig opgepompt en uit zijn verband getrokken door het VB. Want dat het een totalitaire religie is die kweken bij de vrouw etc. promoot .. ok, maar dat kan evengoed gezegd worden van de Orthodoxe Joden, die kweken ook als de konijnen, dragen hoofddeksels, vrouw ad haard etc. Het enige verschil is dat zij op een andere payroll staan dan zeg maar de Marokkanen ..

In dezelfde lijn kan ook vanalles 'negatief' over de Chinezen gezegd worden: kinderarbeid, ook veel kweken, illegale circuits, zwartwerk, uitbuiting etc. etc.

Ik bedoel maar dat als men kritiek wilt hebben op een bepaalde groep, er altijd wel iets op te merken is. Het verschil zit hem in de visibiliteit.

Het verschil kun je vooral zien in de gevangenis, daar zitten belachelijk weinig Chinezen in. Moslims laten ook niet veel plaats over natuurlijk.

Het gaat 'm over inteelt en de Chinezen doen dit niet, hoe meer inteelt hoe meer misdaden, armoede en achterlijkheid. Hoofdzakelijk moslims en Roma dus en dat is er aan te zien.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 07:15   #7
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
China voor de Chinezen, dat ze in die streken niets moeten weten van moslims is een sterk punt, ze zijn dan ook veel slimmer dan hier.
Oud 21 maart 2014, 09:50   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Is tenslotte hùn land, toch?

Daar doen ze wat zij willen, ik heb daar niks te zoeken en al zeker niets op te dringen.
Als ik naar China ga heb ik me te schikken naar de daar geldende wetten, waarden en normen, kan ik me daar niet in vinden, blijf ik weg of ga ik terug naar huis, en omgekeerd geldt hetzelfde, voor èlk volk!

En vice versa voor Tibet
Oud 21 maart 2014, 10:20   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Het verschil kun je vooral zien in de gevangenis, daar zitten belachelijk weinig Chinezen in. Moslims laten ook niet veel plaats over natuurlijk.

Het gaat 'm over inteelt en de Chinezen doen dit niet, hoe meer inteelt hoe meer misdaden, armoede en achterlijkheid. Hoofdzakelijk moslims en Roma dus en dat is er aan te zien.
Jij doet precies alsof er geen Chinese criminele elementen bestaan omdat ze hier niet met veel zijn in de gevangenis, natuurlijk dat er minder zijn -> ze zijn ook met minder. Pls zeg

Ga maar eens gaan kijken in een gevangenis in China, Chinezen zat daarin hoor lolz

En dan dat inteelt gedoe .. Al eens naar die Orthoxe Joden gekeken? Daar zit �* mon avis veel inteelt tussen hoor .. Trouwens jij geeft niet eens een serieuze bron voor je bewering ... En nee, Stormfront, VB etc. telt niet ..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
China voor de Chinezen, dat ze in die streken niets moeten weten van moslims is een sterk punt, ze zijn dan ook veel slimmer dan hier.
Huidskleur speelt in China en veel landen in Azië een belangrijke rol in het discriminatie proces. Een zwarte zal meer nadeel ondervinden dan een zogezegde moslim.
Oud 21 maart 2014, 10:46   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jij doet precies alsof er geen Chinese criminele elementen bestaan omdat ze hier niet met veel zijn in de gevangenis, natuurlijk dat er minder zijn -> ze zijn ook met minder. Pls zeg
En die kleine minderheid heeft misschien een groter aandeel in criminaliteit, maar ze houden het wel binnenshuis ipv derderangs debielcrimineel te zijn.
Een tergend gebrek aan Chinezen in Opsporing verzocht.

Citaat:
Ga maar eens gaan kijken in een gevangenis in China, Chinezen zat daarin hoor lolz
Da's in tegenstelling tot een Belgische gevangenis, daar zijn "ouwe belgen" in de minderheid.

Citaat:
En dan dat inteelt gedoe .. Al eens naar die Orthoxe Joden gekeken? Daar zit �* mon avis veel inteelt tussen hoor ..
Yep, maar die houden het ook binnen de familie, en gooien de debielen niet op't straat om daar het krapul uit te hangen, integendeel.

Citaat:
Huidskleur speelt in China en veel landen in Azië een belangrijke rol in het discriminatie proces. Een zwarte zal meer nadeel ondervinden dan een zogezegde moslim.
En een blanke veel minder dan een zogezegde moslim.
Oud 21 maart 2014, 14:49   #11
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Out of sight, not in the mind .. Want laat men eerlijk zijn: Indien het hier vol zou lopen met Joden en Chinezen, dan zou het VB daar ook niet mee gediend zijn. En dan zullen ze wel afkomen met "Die spreken eigenlijk niet/voldoende LOL
Racistisch neo-nazigezeik van een beroepsparasiet.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 17:48   #12
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is gewoon geen vergelijking te maken tussen het gedrag van de Joden, de Chinezen enz en de moslims! Of de eerstgenoemden integreren of niet maakt weinig uit als ze maar geen last veroorzaken, hier onbeschaamd op onze kosten leven en voortdurend stomme eisen stellen zoals de moslims!
Neen, vervang de moslims maar door Chinezen, Joden ea
Er valt niets goed te praten door het gedrag van de moslims te vergelijken met anderen! De niet-moslims maken deel uit van wat je de vanzelfsprekende multicul kunt noemen, de moslims roepen bij ons niet het beeld op van multicul maar van ambras!
Zij hebben van de multicul een vies woord gemaakt, het is vooral aan hen dat je dan denkt, en niet voor de goede redenen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 17:49   #13
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik heb tienmaal liever een Chinees als buur dan 'n kutmarrokaan.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 18:05   #14
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:

Moslims en Roma beslaan bijna 9% van de bevolking maar wel 70-80% van de gevangenissen, als jij dat normaal vindt dan scheelt er wat.

Citaat:
En dan dat inteelt gedoe .. Al eens naar die Orthoxe Joden gekeken? Daar zit �* mon avis veel inteelt tussen hoor .. Trouwens jij geeft niet eens een serieuze bron voor je bewering ... En nee, Stormfront, VB etc. telt niet ...
Kom bembem, we hebben dat al lang besproken, dat je de gevolgen van inteelt zo miskent toont aan hoe achterlijk je bent.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=178166

Je hebt gelijk betreft ortho joden maar die zijn erg klein in aantal en houden hun debielen redelijk binnenshuis.

Maar ze komen ook wel buiten om net hetzelfde te doen als moslims. Maar 20.000 ortho joden zijn nog geen 900.000 moslims.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...est_op_me.html
"Ultra-orthodoxe joden piswoest op brave meisjes"

Laatst gewijzigd door Doge : 21 maart 2014 om 18:08.
Oud 21 maart 2014, 18:20   #15
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan dat inteelt gedoe .. Al eens naar die Orthoxe Joden gekeken? Daar zit �* mon avis veel inteelt tussen hoor .. Trouwens jij geeft niet eens een serieuze bron voor je bewering ... En nee, Stormfront, VB etc. telt niet ..
Eentje dan, van een islamitisch forum of zoiets. Nederland heeft in 2009 geprobeerd de inteelt import te stoppen maar dat is uiteindelijk niet gelukt, de inteelt debielen blijven dus binnenstromen.

http://forums.ansaar.nl/nieuwsberich...tmigratie.html

"Inteelthuwelijken leiden vaak tot medische complicaties en erfelijke afwijkingen. Het aantal allochtone kinderen met een geestelijke of lichamelijke handicap stijgt onrustwekkend. En dat zorgt voor schrijnende toestanden. Die kinderen worden – uit schaamte – opgesloten binnen vier muren of moeten de rest van hun leven slijten in een instelling. Volgens Lodewijk Asscher (PvdA) worden veel problemen met zwakbegaafde jongens ‘opgelost’ met importbruiden uit de familie. “Ze worden als mantelzorgster/echtgenote naar hier gehaald. Deze vrouwen krijgen levenslange vonnissen met dergelijke huwelijken, waaruit vaak weer zwakbegaafde kinderen worden geboren.”

En laat er nu wel veel zwakbegaafde moslims en Roma in de gevangenis zitten, echt toevallig hoor.

Laatst gewijzigd door Doge : 21 maart 2014 om 18:22.
Oud 21 maart 2014, 18:38   #16
F.B.
Parlementslid

Standaard

Joden en Chinezen hoeven zich voor mij part niet te integreren. Denk ook niet dat het VB daar een punt van maakt.
Oud 21 maart 2014, 18:39   #17
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik heb tienmaal liever een Chinees als buur dan 'n kutmarrokaan.
Voor mij mogen er 20 chinezen naar hier komen als er 1 moesliem vertrekt.
Oud 21 maart 2014, 20:00   #18
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Voor mij mogen er 20 chinezen naar hier komen als er 1 moesliem vertrekt.
Met 1 miljoen moslims in het land wordt dat moeilijk.
Oud 21 maart 2014, 20:01   #19
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Joden en Chinezen hoeven zich voor mij part niet te integreren. Denk ook niet dat het VB daar een punt van maakt.
De meeste zijn getrouwd met een Filipijnse of Aziatische.
Oud 21 maart 2014, 20:41   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad onzin, want Chinezen, en dit weet ik persoonlijk van Chinezen zelf, volgen reeds in hun thuisland, voordat ze naar eender welk Europees land gaan, 'n cursus, niet enkel de taal van dat land, maar ook 'n beetje de geschiedenis, de cultuur, gewoonten, waarden, normen, mores van 't land waarheen ze gaan, betaald door de staat, China dus.

Dat ze onderling Chinees spreken, de eerste generatie, is wel normaal, daar kan niemand 'n probleem mee hebben, hun kinderen, en ik ken er genoeg, ratelen al vlot Spaans èn Catalaans, hoe klein ze ook zijn!

Ik weet niet hoe dat ginds in België zit, maar hier zijn die mensen perfect geïntegreerd en spreken de taal vlot, ook al zijn ze nog niet lang hier.

Aardige mensen overigens.
Ik heb chinese buren gehad. Exact de situatie zoals je beschrijft. Nooit één enkel probleem mee gehad, integendeel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be