![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie moeten we, sociaal ... bla bla ... laten vallen ?
De Wever laat het achterste van zijn tong zien, in Reyers politiek. Klik gerust door naar ongeveer drie kwart van het filmpje. (en kijk niet teveel naar de schone die naast hem zit, dat is slecht voor je bloeddruk). http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1933849 . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat je een verkeerde link hebt gepost.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, ik luk er niet in.
Je kan op de link klikken, ( http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1933849 ) en vervolgens onderaan een ander fragment kiezen, namelijk "het filmpje van de nva, getiteld: Hoe ziet de N-VA de ideale samenleving?" Dan kan je naar minuut 3 doorklikken, als je niet alles wilt zien. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 april 2014 om 15:37. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De druk in de endeldarm neemt met de dag toe.
Slaagt u erin ze tegen elkaar te houden tot 25 mei ? ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De n-va is net zo traditioneel als de rest ze zijn een voortzetting van de VU in haar mest salonfähige en PC dagen en ze regeren altijd en overal met..... ja wel die traditionelen.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mogelijks bedoel je dat we op veel vlakken ouderwets zijn. Zo van 'verantwoordelijkheid'. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De Wever stelt zich te republikeins op naar mijn smaak. Originaliteitsprijzen zullen ze niet winnen met het filmpje, maar dat is bijzaak.
Ik moet wel toegeven dat deze uitzending van Reyers laat mijn kijk op de N-VA positief heeft veranderd.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijs niet graag naar de geschiedenis, maar nu doe ik het toch even: sedert het ontstaan van de koninkrijken, keizerrijken ... welk is de tendens? Is er één nieuw land, (en er zijn veel nieuwe landen bijgekomen) dat een monarchie kent? En in hoeveel landen is de monarchie verdwenen ten voordele van iets anders ? En was dat iets anders niet telkens het enige meer-democratische, want verkozen ... bla bla (de dictaturen tenzijde gelaten ... bla bla ...) Wat is dan de tendens ? Welke vrees moet er dan zijn voor de republieksvorm? Tenzij schrik om 'moderner' te worden, schrik van de normale evolutie ? .
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U denkt in termen van republiek als staatsvorm (ook een correcte invulling van het begrip uiteraard), maar ik doel op de republikeinse visie tegenover de liberale. Republikeinen zien een burger vooral als deel van een groter geheel, leggen nadruk op een gemeenschappelijke identiteit, gemeenschap gaat voor op het individu. Liberalen leggen de focus op het individu. Beiden gaan vaak gepaard met een afkeer t.o.v. de overheid en in de praktijk zijn ze vaak economisch liberaal.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn toch individuen... |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Om het verschil tussen de 2 te begrijpen, lees eens "Three normative models of democracy" van Jurgen Habermas
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iedereen die niet in zijn foorkraam past...
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Schoof heeft het weer niet begrepen blijkbaar.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb Dewever en Sminate veel holle zever horen verkondigen, zever die niets te maken heeft met beleid voeren.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Tuurlijk, gelukkig ben jij en uw collega's op het forum hier nog die wel weten wat beleid voeren is en geen holle zever verkopen. Wij danken u daarvoor.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |