Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 april 2014, 07:34   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Eindelijk!

De waarheid zoals ik ze hier al meermaals beklemtoonde:

Citaat:
'Daarover praten we niet. We willen geen 7e staatshervorming. Wij willen geen ontmanteling van het land'. De woorden zijn van PS-voorzitter Paul Magnette. Een 'njet' tegen confederalisme. En hij voegt er meteen aan toe dat de regeringsvorming na 25 mei 2014 wel eens lang zou kunnen duren, zelfs even lang als de 541 dagen regeringsformatie na de verkiezingen van 2010. Magnette kondigt nu al een 'blocage' aan.

De partijvoorzitter van de PS kondigt een 'blocage' aan en andere Vlaamse partijen roepen heel luid dat N-VA het land gaat blokkeren. Hoe kan men dit rijmen? Moet men niet veeleer besluiten dat de PS het land opnieuw zal gijzelen? En, was dat nu net niet wat de PS ook deed in 2010?

Niet N-VA, maar wel PS heeft er voor gezorgd dat de federale regeringsonderhandelingen 541 dagen hebben geduurd. Vergelijkt men het Vlinderakkoord van 11 oktober 2011 met het zogenaamde 'ultieme voorstel' van preformateur Di Rupo eind augustus 2010, dan kan men moeilijk anders dan besluiten dat de PS nauwelijks een millimeter is opgeschoven. De grote principes van het Vlinderakkoord staan allemaal in dat 'ultieme voorstel'. PS heeft afgewacht tot andere partijen bereid waren in een Di Rupo-regering te stappen, aan de Di Rupo-voorwaarden. Wat Magnette nu luidop zegt, is niets anders dan wat Di Rupo in alle stilte heeft gedaan na de verkiezingen van 13 juni 2010: wachten tot de anderen overstag gaan.
Het werd tijd dat iemand eens de puntjes op de "i" zette.
Oud 9 april 2014, 07:37   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De waarheid zoals ik ze hier al meermaals beklemtoonde:

Het werd tijd dat iemand eens de puntjes op de "i" zette.
Heb je een bron voor deze tekst ?
Pandareus is offline  
Oud 9 april 2014, 07:45   #3
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oh ja en een hele goede. Ik dacht dat u de kranten las? Of staat het misschien nog niet in de sossenkrant van De Morgen?

Ten andere heeft u geen hersenen in uw kop en ziet u niet dat daar tot op de punt en de komma correct uitgelegd wordt wat er nu gebeurt en wat er ook bij de vorige staatshervorming gebeurde?
Waarom mocht de regimepers dat toen niet schrijven?

Dus zolang niemand over de chantagepraktijken van EDR schrijft zolang bestaan die niet voor u, zelfs al zou een Klein kind ze kunnen zien?

Leg de toekomst van onze kinderen in de handen van zo'n mensen!!!
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 07:55   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh ja en een hele goede. Ik dacht dat u de kranten las? Of staat het misschien nog niet in de sossenkrant van De Morgen?

Ten andere heeft u geen hersenen in uw kop en ziet u niet dat daar tot op de punt en de komma correct uitgelegd wordt wat er nu gebeurt en wat er ook bij de vorige staatshervorming gebeurde?
Waarom mocht de regimepers dat toen niet schrijven?

Dus zolang niemand over de chantagepraktijken van EDR schrijft zolang bestaan die niet voor u, zelfs al zou een Klein kind ze kunnen zien?

Leg de toekomst van onze kinderen in de handen van zo'n mensen!!!
En over welke krant gaat het, Marie?
Oud 9 april 2014, 07:58   #5
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En over welke krant gaat het, Marie?
Knack; af en toe durven ze nog buiten de lijntjes kleuren.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 08:03   #6
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knack; af en toe durven ze nog buiten de lijntjes kleuren.
Ik zal het zelf maar linken...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/co...on-137423.html

Zodat iedereen kan zien dat de interpretatie van de feiten van toen gemaakt is door ... Een NVA'er, Vuye in casu. Geweldig objectieve bron, moet ik zeggen.
Oud 9 april 2014, 08:09   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zodat iedereen kan zien dat de interpretatie van de feiten van toen gemaakt is door ... Een NVA'er, Vuye in casu. Geweldig objectieve bron, moet ik zeggen.
maar daarom natuurlijk niet per definitie fout.

Ook in Wallonië beginnen meer en meer mensen te beseffen dat de PS een rem is op de ontwikkeling van Wallonië. Zeg dat als Vlaming en je wordt verketterd, vooral in Vlaanderen zelf.....
Oud 9 april 2014, 08:10   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die n-va'er mag natuurlijk vrije tribunes schrijven, dat is het punt niet.

Wat wel jammer is, is het quoten op een forum vanuit dergelijke tekst zonder bronvermelding en dat dan voorstellen met nogal wat pathos 'eindelijk' 'zoals ik ze al meermaals aangaf' enz als zijnde een bewijs van juistheid van TS zijn/haar persoonlijke mening.
Pandareus is offline  
Oud 9 april 2014, 08:12   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die n-va'er mag natuurlijk vrije tribunes schrijven, dat is het punt niet.

Wat wel jammer is, is het quoten op een forum vanuit dergelijke tekst zonder bronvermelding en dat dan voorstellen met nogal wat pathos 'eindelijk' 'zoals ik ze al meermaals aangaf' enz als zijnde een bewijs van juistheid van TS zijn/haar persoonlijke mening.
correct. zonder bronvermelding mag je hier niets zetten. Zonder bad Atilla had Knuppel strafpunten gekregen.
Oud 9 april 2014, 08:13   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar daarom natuurlijk niet per definitie fout.
Maar niet per definitie juist.

Citaat:
Ook in Wallonië beginnen meer en meer mensen te beseffen dat de PS een rem is op de ontwikkeling van Wallonië. Zeg dat als Vlaming en je wordt verketterd, vooral in Vlaanderen zelf.....
Daar ben ik het volledig mee eens. Als zegt Vuye dat nergens. In tegendeel, hij insinueert eigenlijk dat alle Walen, of tenminste de absolute meerderheid, PS stemmen.
Oud 9 april 2014, 08:15   #11
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe dat? Geen objectieve bron?
Oké spreek dan zijn woorden tegen en laat zien dat wat hij zegt niet waar is.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 08:17   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar niet per definitie juist.

Daar ben ik het volledig mee eens. Als zegt Vuye dat nergens. In tegendeel, hij insinueert eigenlijk dat alle Walen, of tenminste de absolute meerderheid, PS stemmen.
die insinuatie lees ik ook niet direct, dat moet een interpretatie zijn van jou....

Ik ben het redelijk eens met Vuye, maar daarom niet 100% hoor. Erger vind ik de mensen die alles wat de N-VA zegt, volledig geloven, zonder er zelf kritisch over na te denken.

Dat doet me teveel denken aan de partijslaven van de SPa en CD&V......
Oud 9 april 2014, 08:20   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dat? Geen objectieve bron?
Oké spreek dan zijn woorden tegen en laat zien dat wat hij zegt niet waar is.
Zolang jij Vuye als een objectieve bron beschouwt, is er voor mij geen enkele reden om met u in discussie te treden.

Trouwens, wie het forum goed volgt, kan vaststellen dat ik bijna nooit reageer op posts rond de regeringsformatie na de laatste verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 april 2014 om 08:20.
Bad Attila is offline  
Oud 9 april 2014, 08:25   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die insinuatie lees ik ook niet direct, dat moet een interpretatie zijn van jou....

Ik ben het redelijk eens met Vuye, maar daarom niet 100% hoor. Erger vind ik de mensen die alles wat de N-VA zegt, volledig geloven, zonder er zelf kritisch over na te denken.

Dat doet me teveel denken aan de partijslaven van de SPa en CD&V......
Ik interpreteer het feit dat Vuye doodleuk aankondigt dat de PS haar volledig programma kan realiseren mits confederalisme. Geen enkele partij kan zijn volledig programma realisen zonder een absolute meerderheid. Het is echt alsof Vuye niet weet dat er andere Waalse partijen zijn dan de PS. Nu, ik weet dat hij dat wel weet, hij past hier gewoon de communicatiestrategie van de NVA toe: zorg ervoor dat er enkel over de PS gesproken wordt.

In die context is het ook moeilijk om een echte discussie te voeren over de PS en Wallonië...
Oud 9 april 2014, 08:29   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Belet er je nog iets om ten gronde te reageren?
Oud 9 april 2014, 08:30   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang jij Vuye als een objectieve bron beschouwt, is er voor mij geen enkele reden om met u in discussie te treden.

Trouwens, wie het forum goed volgt, kan vaststellen dat ik bijna nooit reageer op posts rond de regeringsformatie na de laatste verkiezingen.
Dat is genoteerd.
Oud 9 april 2014, 08:30   #17
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, laat ons wachten op een ''objectief'' opiniestuk van Marc Reynebeau, Tom Lanoye, Hugo Camps, Paul Goossens, Tom Naegels of Joël De Ceulaer.
mvd is offline  
Oud 9 april 2014, 08:33   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Belet er je nog iets om ten gronde te reageren?
Reageren op quotes zonder bronvermelding is dwaas. Ik ga eerst het artikel doornemen, en kijk dan wel verder.
Pandareus is offline  
Oud 9 april 2014, 08:34   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik interpreteer het feit dat Vuye doodleuk aankondigt dat de PS haar volledig programma kan realiseren mits confederalisme. Geen enkele partij kan zijn volledig programma realisen zonder een absolute meerderheid. Het is echt alsof Vuye niet weet dat er andere Waalse partijen zijn dan de PS. Nu, ik weet dat hij dat wel weet, hij past hier gewoon de communicatiestrategie van de NVA toe: zorg ervoor dat er enkel over de PS gesproken wordt.

In die context is het ook moeilijk om een echte discussie te voeren over de PS en Wallonië...
Vuye heeft nog veel meer gezegd, maar ook daar reageer je niet op. We weten waarom. Vuye is een N-VA-er en dus is wat hij zegt per definitie te verwaarlozen.
Oud 9 april 2014, 08:39   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat stoort mij ook in zijn redenering. Het hele artikel is trouwens opgevat met één doel : het politiek debat kanaliseren in een duale kamp tussen vlaanderen en wallonië, met aan beide kanten één gladiator.
Vuye is intelligenter dan dat. Dit is een stuk op bestelling van zijn partij.
Het lijkt wel een opiniestuk van Ben Weyts, maar dan met betere formulering en een ander gezicht erop.
Pandareus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be