![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat het beter zou zijn als de zetel van de UNO de Verenigde Staten zou verlaten.
Een veel betere plaats hiervoor lijkt mij Afrika te zijn, de wieg van de mensheid, van waaruit de verschillende golven van mensensoorten de rest van de aarde bevolkt hebben. En als we dan voor de zetel van de UNO Afrika kiezen dan lijkt het mij het beste om deze zetel in het hartje van het continent te plaatsen, en wel pal op de evenaar; de scheids- en verbindingslijn tussen noord en zuid. En dan biedt het Victoriameer als de grootste watervlakte in hartje Afrika zich als vanzelf aan. Daar op de evenaar, aan de oevers van Lake Victoria in het hartje van Afrika, daar zou volgens mij het best van al de hoofdstad van de Wereld haar plaats vinden. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Darwin : 16 september 2004 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() mja origineel concept enzo, alleen: gaan ze zin hebben om hun elektriek, internet, gas allemaal aan te voeren van het dichtsbijzijnde beschaafde dorp, zo'n 200 km verderop waarschijnlijK? en wegen, nog zoiets, in heel midden afrika ligt der misschien twintig kilometer asfalt (inclusief vliegvelden), gaan ze dan enkel wegen aanleggen in uw hoofdstad?
ik pleit misschien eerder om swerelds hoofdstad in Europa te zetten, op de grens tussen Frankrijk, Duitsland, en Zwitserland.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[font=arial]Transportation[/font][font=arial] Kenya[/font] Railways: total: 2,778 km narrow gauge: 2,778 km 1.000-m gauge (2003) Highways:total: 63,942 km paved: 7,737 km unpaved: 56,205 km (2000) Entebbe is een grote luchthaven in Uganda en ligt ook aan het meer bijna pal op de evenaar. Logistiek lijkt me dat geen probleem. Laatst gewijzigd door Darwin : 16 september 2004 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Het geld komt van de hele wereld, en ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Het zou in de eerste plaats een goede economische duw in de rug zijn voor de regio, maar ook op politiek vlak zou Afrika wat meer aandacht krijgen, en wie weet, leren ze eens praten ipv te vechten.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eft de wereld nu al een hoofdstad nodig?
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel me alvast kandidaat als vlaams ambassadeur daar.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Is in principe geen slecht idee, MAAR, ik hoop dat het Uno-systeem een stuk democratischer wordt... Het mag alleszinds niet de bedoeling zijn een nieuw Washington DC te construeren, een stad die uitpuilt van prestigeprojecten... De stad zou in feite ook een autonome staat moeten zijn (zou kenia dat willen) om de neutraliteit te bewaren, en valt onder absolute controle van (een democratische) VN.
Centralisatie is een goede zaak, zolang zij geen bureaucratische dictatuur vormt. Overigens vind ik het ook wel eens goed dat die ventjes in stropdas wat meer geconfronteerd zullen worden met de vuilisbelten van het westen (daarom stel ik voor geen autostrades te leggen, wat ook voor veel milieuschade zou zorgen bovendien.) Het mag dus geen plek worden voor het gelobby van de grote bedrijven... De plek is puur voor maatschappelijke doeleinden bedoeld, niet voor private... En zeker niet voor winstbejag.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 17 september 2004 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu heeft mij nog niemand uitgelegt waarom wij überhaupt een 'hoofdstad van de wereld' nodig hebben. Zijn hier soms mensen met grote Rijksgedachten of zo?
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() De wereld heeft enkel een hoofdstad nodig als we in contact komen met (meerdere) aliens.
Anders is er totaal geen nood aan. Een hoofdstad (met bijhorend top- bestuur) is mijns insziens nodig om te communiceren met andere (buitenlandse)/hogere(belangrkijker niveau) machten.
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Waarom niet de hoofdstad van de wereld in Istanbul? De stad waar Europa en Azie samenkomen. Bovendien heeft Istanbul een rijke geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() En wie gaat die hoofdstad bouwen? De Afrikanen zelfs?
Anders gaat iedereen het beschouwen als kolonialisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 19 september 2004 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Constantinopel als zetel kiezen zou betekenen dat er in de wereld niets anders zou bestaan dan Europa en de islam. Door helemaal naar de roots van de mensheid te gaan en dan nog een plek die zo vol is van symboliek, kan iedereen op de wereld zich erin vinden. Constantinopel heeft een zeer sterke link met religie en imperialisme. Een plek op de evenaar, op de grens van noord en zuid, in het hartje van Afrika, de wieg van de mensheid, zoals bvb Entebbe, heeft dat helemaal niet en overstijgt alle religieuze en etnische en raciale tegenstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft een internationale luchthaven en vanuit Mombasa in Kenia loopt er ook een spoorweg daarnaartoe. Het zou ook een opportuniteit zijn om in die regio de verkeersinfrastructuur op een duurzame en ecologisch verantwoorde manier te verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
The Standard (Kenya): "What is all the fuss about?" Weseka Sambu asked a hastily convened news conference at Jomo Kenyatta International Airport. "A technical hitch likethis could have happened anywhere in the world. You people are not patriots. You just want to cause trouble." Sambu, a spokesman for Kenya Airways, was speaking after the cancellation of a through flight from Kisumu, via Jomo Kenyatta, to Berlin: "The forty-two passengers had boarded the plane ready for take-off, when the pilot noticed one of the tyres was flat. Kenya Airways did not possess a spare tyre, and unfortunately the airport nitrogen canister was empty. A passenger suggested taking the tyre to a petrol station for inflation, but unluckily the jack had gone missing so we couldn't get the wheel off. Our engineers tried heroically to reinflate the tyre with a bicycle pump, but had no luck, and the pilot even blew into the valve with his mouth, but he passed out. "When I announced that the flight had to be abandoned, one of the passengers, Mr Mutu, suddenly struck me about the face with a life -jacket whistle and said we were a national disgrace. I told him he was being ridiculous, and that there was to be another flight in a fortnight. And, in the meantime, he would be able to enjoy the scenery around Kisumu, albeit at his own expense." ![]() |
|
![]() |
![]() |