Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2014, 13:23   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Verbod vechthondenras

Citaat:
do 17 apr 2014, 07:54 | 121 reacties

Vader slachtoffertjes: horrorhonden 'onschuld zelve'

SCHIJNDEL -
Twee meisjes die dinsdagmiddag werden aangevallen door agressieve staffordshireterriërs in Schijndel, zijn slachtoffer geworden van 'lieve' honden. "Ze hebben nog nooit iets gedaan", bezweert de vader van de slachtoffertjes.

De man zegt verbaasd te zijn door de plotselinge aanval van de honden op zijn dochters. "Hoe had ik dit kunnen voorkomen? Ze hebben nog nooit iets gedaan."

De slachtoffertjes (6 en 10) zaten dinsdagmiddag opgesloten in een chalet op recreatiepark De Molenheide toen de bijtgrage honden toesloegen. De meisjes konden geen kant op. Hun vader zegt dat hij zijn honden achter slot en grendel deed voordat hij vertrok uit het vakantiehuisje.

"Ik weet niet waarom de honden uit de bench zijn gelaten", zegt de man donderdag in het Brabants Dagblad. "En nee, ik weet ook niet waarom de deur van het chalet op slot zat. Dat heb ik de kinderen nog niet kunnen vragen."

De honden zijn inmiddels afgemaakt door een dierenarts. Volgens ooggetuigen hebben de beesten een waar bloedbad veroorzaakt in de chalet. "Een horrorfilm was er niks bij", reageerde een geschokte buurvrouw. "Het was afschuwelijk, zoveel bloed."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._zelve___.html
Echt schandalig om je kinderen alleen te laten, opgesloten nog wel met twee van die rotbeesten.

Citaat:
do 17 apr 2014, 12:57

Slachtoffertjes Schijndel uit probleemgezin

'S-HERTOGENBOSCH -
De twee meisjes die dinsdagmiddag werden aangevallen door agressieve staffordshireterriërs in Schijndel, zijn bekend bij de Kinderbescherming. Donna (10) en Milana (6) komen uit een probleemgezin.

De meisjes zijn na een onderzoek van de Raad voor de Kinderbescherming bij hun moeder weggehaald en aan vader toegewezen. Het gezin krijgt sindsdien ook begeleiding van Bureau Jeugdzorg. Dat meldt Omroep Brabant.

De slachtoffertjes zaten dinsdagmiddag opgesloten in een chalet op recreatiepark De Molenheide toen drie agressieve staffordshireterriërs toesloegen. De jongste van de twee heeft tientallen bijtwonden opgelopen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...emgezin__.html
Ja dan kun je iets verwachten Snap niet dat die vader zo handelt. Dan kunnen de kinderen beter in een goed pleeggezin dan aan zo een onverantwoorde vader toegewezen worden. Benieuwd hoe jeugdzorg dit weer gaat oplossen want zo bijster snugger zijn ze bij die club ook niet. Weet ik uit verhaal van kennis die ermee te maken heeft.
Dit soort hondenras gewoon als huisdier verbieden, ongeschikt. Kies dan met kinderen een Labrador, zelf een gehad, die nodigt zelfs nog inbrekers uit naar binnen.
Oud 17 april 2014, 15:29   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Poedels bijten ook...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 15:34   #3
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Poedels bijten ook...
Du-uh !!!
Oud 17 april 2014, 15:38   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Staffordshires zijn van nature niet agressief, tenzij ze agressief gemaakt worden, niet fatsoenlijk opgevoed werden, dat geldt voor elke hond.

Citaat:
De Amerikaanse staffordshireterriër is een opgewekte, atletische hond die van nature erg gehoorzaam is ("will to please") maar ook koppig en eigenwillig kan zijn. Hij is intelligent, alert en leert snel. Hij pikt subtiele uitingen van het menselijk gedrag op en maakt daar gebruik van. Hierdoor kan hij goede gewoonten leren, maar dit betekent ook dat een argeloze eigenaar zijn hond en passant verkeerde zaken kan leren. Het is daarom zaak hem een duidelijke, consequente en positieve opvoeding te geven.

Amerikaanse staffordshireterriërs zijn bij uitstek geschikt als gezinshond. Ze zijn vriendelijk, betrouwbaar en erg aanhankelijk naar mensen. Wanneer hun enthousiasme enigszins ingeperkt kan worden, zijn ze vaak goed in de omgang met kinderen, maar er zijn ook meldingen van bijtincidenten. Laat daarom nooit uw hond en jonge kind samen zonder toezicht; dit geldt voor alle honden rassen en kruisingen. Vaak zijn Amerikaanse staffordshireterriërs allemansvrienden die graag in het middelpunt van de belangstelling staan.

Wordt die man/vader nog aangeklaagd voor slagen en verwondingen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 15:44   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Du-uh !!!
Haal ne poedel bij ne rotte fokker en ge hebt de meest agressieve hond die je maar kan vinden.
't Is daar dat de miserie begint.
Dat het model van hond nu een modeverschijnsel is (dat trouwens stilaan ten einde loopt, gelukkig maar) is het probleem...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 15:45   #6
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort hondenras gewoon als huisdier verbieden, ongeschikt. Kies dan met kinderen een Labrador, zelf een gehad, die nodigt zelfs nog inbrekers uit naar binnen.
Labradors zijn brave beesten ja.

Tjonge, dat er nog steeds mensen zijn die de schuld willen schuiven in een of ander huisdier...
Ik ben pro het invoeren van een "examen" voor het houden van een hond/huisdier.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:03   #7
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik vind heel dat verhaal maar verdacht. Zeker weten dat die vader niet gewoon van die dochters af wilde? Een echte vader zou geschokter reageren dan louter 'Het waren zo'n brave beestjes, meneer'.

Dit verhaal stinkt als de pest.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:08   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander om bepaalde rassen en hun kruisingen te verbieden.
Evenals het recht te geven aan de politie om honden die zij gevaarlijk achten, af te schieten of te laten euthanaseren. Als de eigenaar 'in beroep' wilt gaan, dan kan hij op eigen kosten een soort van examen afleggen met de hond, bij de lokale erkende hondenclub.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:14   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt schandalig om je kinderen alleen te laten, opgesloten nog wel met twee van die rotbeesten.

Ja dan kun je iets verwachten Snap niet dat die vader zo handelt. Dan kunnen de kinderen beter in een goed pleeggezin dan aan zo een onverantwoorde vader toegewezen worden. Benieuwd hoe jeugdzorg dit weer gaat oplossen want zo bijster snugger zijn ze bij die club ook niet. Weet ik uit verhaal van kennis die ermee te maken heeft.
BULLSHIT. Onze staf mag je tegen zijn kop schoppen, die veroert geen vin. Onze teckel daarentegen...
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 17 april 2014 om 16:16.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:21   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Alles hangt af hoe je een hond kweekt. Zeer weinig honden zijn van nature agressief (tenzij bij inteelt-dieren, wat ik als misdadig beschouw), maar worden wel door sommige onverantwoorde eigenaars tot "killing-machines" gefokt. Ik heb zelf een Rottweiler van drie jaar, en dat is pure "vanille-creem", maar die is ook nooit naar zo'n trainingschool geweest. Wat niet wegneemt, dat hij ons wel zou verdedigen, indien nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 april 2014 om 16:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:51   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alles hangt af hoe je een hond kweekt. Zeer weinig honden zijn van nature agressief (tenzij bij inteelt-dieren, wat ik als misdadig beschouw), maar worden wel door sommige onverantwoorde eigenaars tot "killing-machines" gefokt. Ik heb zelf een Rottweiler van drie jaar, en dat is pure "vanille-creem", maar die is ook nooit naar zo'n trainingschool geweest. Wat niet wegneemt, dat hij ons wel zou verdedigen, indien nodig.
Een van de grote problemen vandaag is de broodfok: inteelt, zieke of karaktergestoorde dieren laten kweken... alleen maar vor het snelle gewin. Het verbaast mij niet dat broodfok de nieuwe hobby van drugsdealers is.
Oud 17 april 2014, 16:53   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander om bepaalde rassen en hun kruisingen te verbieden.
Evenals het recht te geven aan de politie om honden die zij gevaarlijk achten, af te schieten of te laten euthanaseren. Als de eigenaar 'in beroep' wilt gaan, dan kan hij op eigen kosten een soort van examen afleggen met de hond, bij de lokale erkende hondenclub.

.
U bent dus voorstander van willekeurige slachtpartijen onder honden?
Oud 17 april 2014, 17:11   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Een van de grote problemen vandaag is de broodfok: inteelt, zieke of karaktergestoorde dieren laten kweken... alleen maar vor het snelle gewin. Het verbaast mij niet dat broodfok de nieuwe hobby van drugsdealers is.
Laat een "zus" jongen krijgen van haar "broer", en het risico op karaktergestoorde dieren is enorm groot. Zoals ge zegt, voor het snelle gewin gebeuren dat soort misdaden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 17:16   #14
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wij hadden hier een Fox terriër.

Die was zo agressief dat we hem naar het asiel hebben gedaan.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 20:04   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 april 2014 om 20:11.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 20:10   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
De politie als rechter. Het is al wel genoeg een politiestaat in België me dunkt.

Zo'n examen is ook geen oplossing. En zal uiteindelijk neerkomen op nog meer bureaucratie en belastingen. Typisch voor mensen die meer overheid willen om zo iets voor te stellen.

Het probleem lijkt me te zijn dat inderdaad bepaalde rassen niet betrouwbaar zijn en kunnen doorslaan. Daarom reageren eigenaars zo verrast omdat plotseling de hond agressief werd. Zo'n hond kan perfect door een training geraken echter.

Sommige rassen worden gekweekt op gehoorzaamheid of reukvermogen en nog andere op op grote kaken. De afhangende oortjes of het onbetrouwbare gedrag krijg je er dan bij. Bestudeer bv. de experimenten die in Rusland gebeurden met selectie van vossen op bepaalde gedragskenmerken. Het uiterlijk veranderende ook na verschillende generaties.

Daarbij zou eens moeten onderzocht worden in hoeverre sommige van die trainingen ZELF geen oorzaak zijn van probleemgedrag bij honden. Ik heb zo mijn twijfels over die combinatie tussen "absolute gehoorzaamheid aan baasje en agressie op bevel" trainingen, zeker bij sommige rassen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 april 2014 om 20:17.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 08:32   #17
Peche
Banneling

Standaard

Wie sluit een kind van 6 en 10 nu op in een chalet met een van dat formaat?
Djeesus!
Verbieden die handel!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 10:57   #18
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wie sluit een kind van 6 en 10 nu op in een chalet met een van dat formaat?
Djeesus!
Verbieden die handel!
Eindelijk eens iemand die de echte hamvraag stelt in plaats van te zitten zeveren over hondenfok.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 11:05   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort hondenras gewoon als huisdier verbieden, ongeschikt.
Belachelijk! Je weet zelf in de verste verte niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 11:14   #20
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=-8aB2zshzO8

http://www.youtube.com/watch?v=YQMKGEUXq3g

http://www.youtube.com/watch?v=zxUckLxik4Y

http://www.youtube.com/watch?v=XhGXB4jPJ74
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be