![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit soort hondenras gewoon als huisdier verbieden, ongeschikt. Kies dan met kinderen een Labrador, zelf een gehad, die nodigt zelfs nog inbrekers uit naar binnen. ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poedels bijten ook...
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staffordshires zijn van nature niet agressief, tenzij ze agressief gemaakt worden, niet fatsoenlijk opgevoed werden, dat geldt voor elke hond.
Citaat:
Wordt die man/vader nog aangeklaagd voor slagen en verwondingen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haal ne poedel bij ne rotte fokker en ge hebt de meest agressieve hond die je maar kan vinden.
't Is daar dat de miserie begint. Dat het model van hond nu een modeverschijnsel is (dat trouwens stilaan ten einde loopt, gelukkig maar) is het probleem...
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Tjonge, dat er nog steeds mensen zijn die de schuld willen schuiven in een of ander huisdier... Ik ben pro het invoeren van een "examen" voor het houden van een hond/huisdier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik vind heel dat verhaal maar verdacht. Zeker weten dat die vader niet gewoon van die dochters af wilde? Een echte vader zou geschokter reageren dan louter 'Het waren zo'n brave beestjes, meneer'.
Dit verhaal stinkt als de pest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander om bepaalde rassen en hun kruisingen te verbieden.
Evenals het recht te geven aan de politie om honden die zij gevaarlijk achten, af te schieten of te laten euthanaseren. Als de eigenaar 'in beroep' wilt gaan, dan kan hij op eigen kosten een soort van examen afleggen met de hond, bij de lokale erkende hondenclub. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 17 april 2014 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles hangt af hoe je een hond kweekt. Zeer weinig honden zijn van nature agressief (tenzij bij inteelt-dieren, wat ik als misdadig beschouw), maar worden wel door sommige onverantwoorde eigenaars tot "killing-machines" gefokt. Ik heb zelf een Rottweiler van drie jaar, en dat is pure "vanille-creem", maar die is ook nooit naar zo'n trainingschool geweest. Wat niet wegneemt, dat hij ons wel zou verdedigen, indien nodig.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 april 2014 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat een "zus" jongen krijgen van haar "broer", en het risico op karaktergestoorde dieren is enorm groot. Zoals ge zegt, voor het snelle gewin gebeuren dat soort misdaden.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hadden hier een Fox terriër.
Die was zo agressief dat we hem naar het asiel hebben gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n examen is ook geen oplossing. En zal uiteindelijk neerkomen op nog meer bureaucratie en belastingen. Typisch voor mensen die meer overheid willen om zo iets voor te stellen. Het probleem lijkt me te zijn dat inderdaad bepaalde rassen niet betrouwbaar zijn en kunnen doorslaan. Daarom reageren eigenaars zo verrast omdat plotseling de hond agressief werd. Zo'n hond kan perfect door een training geraken echter. Sommige rassen worden gekweekt op gehoorzaamheid of reukvermogen en nog andere op op grote kaken. De afhangende oortjes of het onbetrouwbare gedrag krijg je er dan bij. Bestudeer bv. de experimenten die in Rusland gebeurden met selectie van vossen op bepaalde gedragskenmerken. Het uiterlijk veranderende ook na verschillende generaties. Daarbij zou eens moeten onderzocht worden in hoeverre sommige van die trainingen ZELF geen oorzaak zijn van probleemgedrag bij honden. Ik heb zo mijn twijfels over die combinatie tussen "absolute gehoorzaamheid aan baasje en agressie op bevel" trainingen, zeker bij sommige rassen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 april 2014 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Wie sluit een kind van 6 en 10 nu op in een chalet met een van dat formaat?
Djeesus! Verbieden die handel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk! Je weet zelf in de verste verte niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |