Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 april 2014, 09:44   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Transfers sociale zekerheid bedragen 4 tot 5 miljard

Dat is iedere Vlaming, iedere boreling, iedere hoogbejaarde, iedere leefloner ... die 750 euro per jaar afdokt aan "de Walen". Alleen voor sociale zekerheid; we spreken nog niet over de andere zakes.

Valt dit nog onder solidariteit?
Ja, indien ze dan hun best zouden doen om zich modern, efficiënt, zuinig ... te organiseren; (vb. ziekenhuis model versus huisartsen gestuurd model)

neen, indien ze dit als een eeuwigdurend recht opeisen, ongeacht enige toegeving tot poging om orde op zaken te stellen.

Aangezien we dit laatste al 1000 keer geprobeerd hebben, vind ik dat het nu genoeg geweest is.

titel: Transfers sociale zekerheid bedragen 4 tot 5 miljard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140425_01080886

Citaat:
Via de sociale zekerheid stroomt er 4 �* 5 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië en ook een beetje naar Brussel. Dat staat in een nieuw rapport van het Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid (AKVSZ).

De cijfers slaan op 2010, het jongste jaar waarvoor degelijke en volledige cijfers te vinden zijn, zegt voorzitter Gui Celen.

Tot 2008 stegen de cijfers, maar in 2009 en 2010 zouden ze stabiel gebleven zijn.

Vooral de werkloosheid - die zeer hoog is in Wallonië en Brussel - en de ziektekosten - die vooral hoog zijn in Wallonië - zorgen voor de scheeftrekking in de uitgaven. Ook de vervangingsinkomens bij ziekte wegen almaar zwaarder.

Maar de transfers zijn vooral groot omdat Wallonië en Brussel minder bijdragen tot de inkomsten van de sociale zekerheid en dat is zo omdat de werkzaamheidsgraad er zo laag is.

Een studie van de Europese Commissie daarover wordt in België onder de mat geveegd, zegt het Aktiekomitee. Ze toont dat de lonen in Wallonië en Brussel feitelijk en gemiddeld al lager liggen dan in Vlaanderen, maar nog niet laag genoeg om het productiviteitsverschil met Vlaanderen te compenseren. Zolang dat niet het geval is, zal de werkloosheid in Brussel en Wallonië massaal blijven, zo is uit de studie af te leiden.

De Europese Commissie hamert op ‘cao’s die aangepast zijn aan de lokale productiviteit’.

Naast de transfers van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel via de sociale zekerheid (3,9 �* 4,8 miljard) ziet het aktiekomitee ook nog eens 1,2 �* 1,3 miljard stromen via de federale begroting en ook nog eens 1 tot 1,8 miljard via de financieringswet van de deelstaten.

Via de staatsschuld komt daar nog een 3,9 miljard euro bij. Totaal, volgens het aktiekomitee: 9,9 �* 11,8 miljard euro.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2014, 09:54   #2
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Er zou eens iemand het volgend engelstalig spreekwoord aan de walen moeten uitleggen, en dat zou veel oplossen. NEVER BITE THE HAND THAT FEEDS. dwz, nooit in de hand bijten die u voedt. En dat is nu juist wat de walen wel doen. Mijnen hond is veel slimmer dan dat, die bijt niet in mijn hand, en krijgt veel van mij gedaan en we zijn de beste maatjes. Maar ja, breng dat maar eens de walen aan hun verstand.
graaf de bethune is offline  
Oud 25 april 2014, 09:54   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind allang dat het genoeg is geweest, maar de traditionele partijen vinden dat dus blijkbaar niet. Laten we vooral d�*t goed onthouden op 25 mei.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 april 2014, 10:04   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is iedere Vlaming, iedere boreling, iedere hoogbejaarde, iedere leefloner ... die 750 euro per jaar afdokt aan "de Walen". Alleen voor sociale zekerheid; we spreken nog niet over de andere zakes.
Kent gij het verschil tussen Walen en inwoner van het Waalse gewest?

Hebt ge een bron naar die studie?
pajoske is offline  
Oud 25 april 2014, 10:11   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen, het verschil tussen de Walen en een inwoner van het Waalse gewest, ken ik niet.
Ik ben daar veel te dom voor. Ik begrijp niets van beide elementen van de vraagstelling, dus wat zou ik die kunnen vergelijken om een verschil te detecteren.

Dat ik zo dom ben, dat wist jij toch al lang !
Waarom stel je dan die vraag ?

Citaat:
Ik geef een link naar de gazet, èn ik doe de moeite om titel èn inhoud van het artikel te knippen en plakken.
Is dat nu nog niet genoeg voor jou om daarmee "verder te vliegen" ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2014, 10:15   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze hebben alvast een website, ben even gaan kijken naar de lijst van de 'bestuurders' waar je struikelt over de n-va namen. Diamant Jan, Mathias Storme, Peter de Roover enz enz.
http://www.akvsz.org/pages/sub/10593/Bestuur.html

edit : niet dat het me verwondert, maar als je naar hun oprichtingsakte kijkt lees je dit :
Citaat:
Oprichtingsakte

Het Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid ( AK-VSZ ) werd in 1995 opgericht om het standpunt van het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen (O.V.V. ) ‘Sociale Zekerheid: een bevoegdheid van Vlaanderen en Wallonië' actiegericht op de politieke agenda te zetten en in het maatschappelijk debat te brengen.

Hieronder vindt u het officiële standpunt van bij de oprichting terug (nog steeds van kracht uiteraard)
Het OVV dus...

Mag dus naar de vuilbak.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 april 2014 om 10:19.
Pandareus is offline  
Oud 25 april 2014, 10:50   #7
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het OVV dus...

Mag dus naar de vuilbak.
Ah, hoe zalig het moet zijn om te leven in een wereld waar je enkel rekening moet houden met de mening van de mensen waar je het al op voorhand eens mee bent.

Zoveel mentale inteelt, heeft dat hetzelfde effect als normale inteelt?
Nyquist is offline  
Oud 25 april 2014, 12:12   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben alvast een website, ben even gaan kijken naar de lijst van de 'bestuurders' waar je struikelt over de n-va namen. Diamant Jan, Mathias Storme, Peter de Roover enz enz.
http://www.akvsz.org/pages/sub/10593/Bestuur.html

edit : niet dat het me verwondert, maar als je naar hun oprichtingsakte kijkt lees je dit :

Het OVV dus...

Mag dus naar de vuilbak.
Mochten er klare en duidelijke financiële stromen in staatszaken en sociale zaken zijn, dan waren er zelfs geen studies nodig.
Dan was alles zonneklaar.

.

De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2014, 13:07   #9
pajoske

Standaard

Citaat:
Mochten er klare en duidelijke financiële stromen in staatszaken en sociale zaken zijn, dan waren er zelfs geen studies nodig.
Dan was alles zonneklaar.

.
Waren die studies klaar en duidelijk dan kon men iets aanvangen met de resultaten.
Het is u waarschijnlijk niet opgevallen dat ze enkel de cijfers gebruiken van de werkloosheidsgraad.
Citaat:
Werkloosheidsgraad = niet-werkende werkzoekenden/beroepsbevolking.
Als ge ooit de cijfers van RVA bekeken hebt weet ge ook dat Vlaanderen verhoudingsgewijs veel niet-werkzoekende werklozen heeft. De makers van die studie geven dus een vertekend beeld van de realiteit door die mensen buiten de studie te houden.

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 april 2014 om 13:07.
pajoske is offline  
Oud 25 april 2014, 13:10   #10
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge ooit de cijfers van RVA bekeken hebt weet ge ook dat Vlaanderen verhoudingsgewijs veel niet-werkzoekende werklozen heeft. .
en als we er nu nog voor zorgen dat die niet-werkzoekende werklozen ook altijd en immer niets-ontvangende niet-werkzoekende werklozen zijn, dan is alles koek en ei, niet?
Eduard Khil is offline  
Oud 25 april 2014, 13:18   #11
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en als we er nu nog voor zorgen dat die niet-werkzoekende werklozen ook altijd en immer niets-ontvangende niet-werkzoekende werklozen zijn, dan is alles koek en ei, niet?
Val jij dan ook niet uit de boot?
subocaj is offline  
Oud 25 april 2014, 13:22   #12
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Val jij dan ook niet uit de boot?
ik betaal 2600€ personenbelastingen per maand. Geloof me vrij: ik sta aan de betalerskant in de begrotingen

geen enkele partij doet iets waardoor ik minder belastingen zou moeten gaan betalen. Er zijn er wel die mij nog meer willen gaan belasten, maar die gaan gelukkig met wat chance niet aan de macht meer komen.
Eduard Khil is offline  
Oud 25 april 2014, 14:07   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ah, hoe zalig het moet zijn om te leven in een wereld waar je enkel rekening moet houden met de mening van de mensen waar je het al op voorhand eens mee bent.

Zoveel mentale inteelt, heeft dat hetzelfde effect als normale inteelt?
Ik heb daar vroeger al een paar keer dieper op ingegaan, onder andere met Anna List. Iedereen maakt zijn eigen keuzes maar op wat hij reageert en op wat net niet.
Ik reageer niet op eenzijdige stellingen van organisaties zoals OVV, doorbraak-toestanden e.d.
Net zoals ik niet reageer op eenzijdige stellingen vanuit de hoek van PVDA, waar ze in het zelfde bedje ziek zijn maar dan gewoon vanuit een ander perspectief.
Het is nauwlijks zinvol te noemen van op cijfermateriaal te reageren dat niet vanuit officiële origine komt.
Of voel jij je geroepen om te reageren op de onzin van pvda inzake fraude van 30 miljard die we effe gaan oplossen door een vermogenstaks ? Ik niet in elk geval.
Net zomin voel ik de drang om te reageren op de 'cijfers' van een hoop fans die zich verenigen in een noemer OVV en dan met een air van sérieux hun politieke doelen kunnen ondersteunen met 'dossiers' te publiceren en naar de pers te sturen. Liefst nog via wat onhandig verkapte mantel organisaties zoals hier het geval is.

Hoe de journalist van dienst van DS zo stom is geweest van dat allemaal klakkeloos over te nemen zonder enige controle van de bron is me overigens ook een raadsel.
Als je naar die bende amateurkes hun website gaat zie je onder de rubriek 'publicaties' dat hun laatste schrijfsel van maart 2013 dateert...

Dit is steriel gelul en hoofdzakelijk recyclage van vives teksten. Wat er een journalist heeft toegebracht om in april 2014 iets te publiceren over een organisatie die blijkens haar eigen website reeds in staat van hibernatie is sinds meer dan een jaar is mij een raadsel.

Maar ik veronderstel dat jij met je visie op mentale inteelt daar wellicht een goed antwoord op kunt formuleren ?
Pandareus is offline  
Oud 25 april 2014, 14:13   #14
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe de journalist van dienst van DS zo stom is geweest van dat allemaal klakkeloos over te nemen zonder enige controle van de bron is me overigens ook een raadsel.
Algemene opmerking, los van de inhoud van dit topic: journalisten zijn ongelooflijk lui. Vandaar dat ze graag volledig uitgewerkte persberichtjes krijgen die ze maar te copy-pasten hebben.
Eduard Khil is offline  
Oud 25 april 2014, 14:37   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Algemene opmerking, los van de inhoud van dit topic: journalisten zijn ongelooflijk lui. Vandaar dat ze graag volledig uitgewerkte persberichtjes krijgen die ze maar te copy-pasten hebben.
Daar volg ik je voor de volle 100% in...
Pandareus is offline  
Oud 25 april 2014, 14:38   #16
pajoske

Standaard

Citaat:
2
pajoske is offline  
Oud 25 april 2014, 14:38   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

uit bevragingen blijkt ook dat journalisten voor 80% politiek links zijn. Zie ik daar enige correlatie verschijnen
Eduard Khil is offline  
Oud 25 april 2014, 14:45   #18
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De solidariteit is interpersoonlijk georganiseerd, net als in elk beschaafd land. Hoe groter de discrepanties tussen steden, arrondissementen, provincies, gemeenschappen, gewesten... hoe meer nood er is aan eenheid om verschillen uit te vlakken en om te waarborgen dat iedere Belg recht heeft op dezelfde volksgezondheid.
BWarrior is offline  
Oud 25 april 2014, 15:39   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De solidariteit is interpersoonlijk georganiseerd, net als in elk beschaafd land. Hoe groter de discrepanties tussen steden, arrondissementen, provincies, gemeenschappen, gewesten... hoe meer nood er is aan eenheid om verschillen uit te vlakken en om te waarborgen dat iedere Belg recht heeft op dezelfde volksgezondheid.
Op dit vlak zijn wij dan toch het minst beschaafde èn het minst efficiënte ...

Onze sociale zekerheid is nog amper sociaal, en is helemaal niet meer zeker.
Laat het orkest evenwel verder spelen, we zijn onzinkbaar.
En blind.

.

De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2014, 23:04   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uit bevragingen blijkt ook dat journalisten voor 80% politiek links zijn. Zie ik daar enige correlatie verschijnen
De combinatie van lui en links is zeer zeker te verkiezen boven lui en rechts want dat geeft meestal aanleiding tot zelfvoldane uitvreters die zitten te defaeceren op de rest van de bevolking.
Pandareus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be