Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2014, 15:51   #1
vlaams realist
Banneling

Standaard Perfecte gelijkheid bestaat niet.

Ik kan met vrouwen op de werkvloer goed samenwerken. Toch zijn er zaken waarin mannen beter zijn. Ook zijn er zaken waarin vrouwen beter zijn. Proberen te streven naar perfecte gelijkheid voor elke taak is een droom. Het streven naar perfecte gelijkheid is daarom mis. Het is nu eenmaal zo dat fysieke kracht,postuur en spiermassa in sommige beroepen belangrijk zijn. Net zoals hygiene,organisatie en sociale skills in een ander beroep belangrijk zijn.
Ik zie zeker nog mogelijkheden voor vrouwen in technische beroepen, buiten de gezondheidszorg waar ze nu al de grootste partij zijn. De beroepen waar je kracht,je uiterlijk en je vastberadenheid belangrijk zijn, daar kunnen ze beter wegblijven. Smerig van mij hé. Maar politie of militaire zaken, waar macho gedrag een rol speelt. Daar staat beter geen vrouw tussen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 19:15   #2
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik kan met vrouwen op de werkvloer goed samenwerken. Toch zijn er zaken waarin mannen beter zijn. Ook zijn er zaken waarin vrouwen beter zijn. Proberen te streven naar perfecte gelijkheid voor elke taak is een droom. Het streven naar perfecte gelijkheid is daarom mis. Het is nu eenmaal zo dat fysieke kracht,postuur en spiermassa in sommige beroepen belangrijk zijn. Net zoals hygiene,organisatie en sociale skills in een ander beroep belangrijk zijn.
Ik zie zeker nog mogelijkheden voor vrouwen in technische beroepen, buiten de gezondheidszorg waar ze nu al de grootste partij zijn. De beroepen waar je kracht,je uiterlijk en je vastberadenheid belangrijk zijn, daar kunnen ze beter wegblijven. Smerig van mij hé. Maar politie of militaire zaken, waar macho gedrag een rol speelt. Daar staat beter geen vrouw tussen.
Dat is puur sekistisch gewauwel sorry hoor.

Een vrouw kan ook een PC herstellen, een motor reviseren, een elektriche leiding leggen of een dak plaatsen als ze dat wil.
Echter dan kan ze geen ongeschonden handjes hebben met mooie lange nagels of graatmager zijn (zonder fysieke kracht) want dan voldoet ze niet aan het schoonheidsideaal dat niet enkel door mannen opgelegd wordt maar dat zelfs ook mede door de vrouw in stand gehouden wordt.
Het is dus nog altijd de ingesteldheid van het overgrote deel van de mannen en dus ook vrouwen zelf die de ongelijkheid in stand houden.

Maar ja wederom cognitieve dissonanatie: onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
Gelijkheid tussen man en vrouw willen maar dat tegelijk beperken door een tegenstrijdige cognitie aan te houden. Is randje waanzin want het is het vasthouden aan een denkpatroon dat het probleem in de eerste plaats gemaakt heeft maar toch daarmee het probleem trachten op te lossen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 19:19   #3
RubberBullet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Gewoon een beetje provoceren is geen politiek debat voeren...
RubberBullet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 19:55   #4
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet Bekijk bericht
Gewoon een beetje provoceren is geen politiek debat voeren...
Maar wel uitlokken. En met een duidelijk standpunt. De kritiek die ik ga krijgen is een eerlijk standpunt, kzal het mijne uitleggen.
Oud 15 april 2014, 20:33   #5
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Niet gelijkheid maar gelijke rechten worden nagestreefd.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 21:23   #6
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Gelijkheid is een utopie.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 06:23   #7
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat is puur sekistisch gewauwel sorry hoor.

Een vrouw kan ook een PC herstellen, een motor reviseren, een elektriche leiding leggen of een dak plaatsen als ze dat wil.
Echter dan kan ze geen ongeschonden handjes hebben met mooie lange nagels of graatmager zijn (zonder fysieke kracht) want dan voldoet ze niet aan het schoonheidsideaal dat niet enkel door mannen opgelegd wordt maar dat zelfs ook mede door de vrouw in stand gehouden wordt.
Het is dus nog altijd de ingesteldheid van het overgrote deel van de mannen en dus ook vrouwen zelf die de ongelijkheid in stand houden.

Maar ja wederom cognitieve dissonanatie: onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
Gelijkheid tussen man en vrouw willen maar dat tegelijk beperken door een tegenstrijdige cognitie aan te houden. Is randje waanzin want het is het vasthouden aan een denkpatroon dat het probleem in de eerste plaats gemaakt heeft maar toch daarmee het probleem trachten op te lossen.
Gewauwel of niet, de dames die in technische beroepen zitten , doen dat meestal goed. Na x tijd worden ze ook aanvaard. Niet omdat ze vrouw zijn, wel omdat ze bekwaam zijn. Toch had ik ze liever niet als politie agente gezien. het uiterlijk van de vermanende flik speelt heus wel een rol.
Oud 16 april 2014, 06:48   #8
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewauwel of niet, de dames die in technische beroepen zitten , doen dat meestal goed. Na x tijd worden ze ook aanvaard. Niet omdat ze vrouw zijn, wel omdat ze bekwaam zijn. Toch had ik ze liever niet als politie agente gezien. het uiterlijk van de vermanende flik speelt heus wel een rol.
Maar tegen vrouwen gedragen mensen zich meestal iets kalmer. Ik zei "mensen", dus niet de beesten die zich voor niks of niemand kunnen/willen/zullen inhouden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 16 april 2014, 07:42   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Niet gelijkheid maar gelijke rechten worden nagestreefd.
Niet juist.

Men is bezig de vrouw dezelfde rechten te geven als de man, maar de man krijgt niet dezelfde rechten als de vrouw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 07:51   #10
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet juist.

Men is bezig de vrouw dezelfde rechten te geven als de man, maar de man krijgt niet dezelfde rechten als de vrouw.
Graag voorbeelden
Oud 16 april 2014, 08:32   #11
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag voorbeelden
Lichamelijke testen bij zowel leger als rijkswacht zijn verdwenen.
Oud 16 april 2014, 09:19   #12
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Capone Bekijk bericht
Beuh,nogal zwakjes hé. Geef de oude testen eens. Die waar je minstens 1.7 meter moest zijn.Of die waarin je met gevechtsuitrusting 50 meter moest zwemmen. Verdwenen?
Oud 16 april 2014, 09:26   #13
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moeten mannen pompen op hun tenen? en vrouwen op hun knieen?
Discriminatie?
Oud 16 april 2014, 09:54   #14
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het recht op zwangerschap?
Ik denk dat veel vrouwen dit recht maar al te graag zouden geven aan de mannen!
Oud 16 april 2014, 09:55   #15
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beuh,nogal zwakjes hé. Geef de oude testen eens. Die waar je minstens 1.7 meter moest zijn.Of die waarin je met gevechtsuitrusting 50 meter moest zwemmen. Verdwenen?
Niemand moet die bepaalde testen nog doen dus waar is de ongelijkheid?
Oud 16 april 2014, 09:57   #16
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten mannen pompen op hun tenen? en vrouwen op hun knieen?
Discriminatie?
Ik denk dat jij echt het verschil moet leren tussen gelijke rechten en gelijkheid.
Man en vrouw zijn niet gelijk maar moeten wel gelijke rechten hebben.
Dat vrouwen bijvoorbeeld op bepaalde punten op het lichamelijke vlak zwakker zijn dan mannen, dat weet het kleinste kind maar dat betekent nog niet dat vrouwen daarom minder rechten moeten hebben.
Oud 16 april 2014, 10:09   #17
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Graag voorbeelden
ALGEMENE OPMERKING:
Moet men nu werkelijk overal een tekening bijmaken? Die voorbeelden ken je als je uw oren en ogen openhoud van je zelf toch?
Of nee, liever dat iemand een voorbeeld geeft zodat je het kan afbreken nadien?
- Albert Einstein
Oud 16 april 2014, 10:19   #18
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Toch had ik ze liever niet als politie agente gezien. het uiterlijk van de vermanende flik speelt heus wel een rol.
Laat dat net een van de meest onbenullige zaken zijn waar de mens vandaag de dag met bezig is; uiterlijk. Uiterlijk is oppervlakkigheid en verteld NIETS over de inhoud. Of toch; hoe mooier het uiterlijk hoe rotter het karakter in bepaalde gevallen; dat pakket komt al vaak tesamen. Gelukkig niet altijd maar eerder wel dan niet.

Meer nog; of het nu man of vrouw is, dik of dun, mager of gespierd er is toch geen respect meer voor de politie of ordediensten vandaag de dag. Dat het niet ongeheel verdiend is buiten beschouwing gelaten maar daar zit dan weer het falende en misbruikende apparaat achter me dunkt.

Man of vrouw; ieder zijn sterkstes en zwaktes als persoon of geslacht al gelijk maar respect voor beiden is toch iets dat verdiend wordt. Een klootzak van een vent als persoon, collega of baas is net hetzelfde als een tang van een wijf als persoon, collega of baas. Beiden zullen weinig respect krijgen.
- Albert Einstein
Oud 16 april 2014, 11:14   #19
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALGEMENE OPMERKING:
Moet men nu werkelijk overal een tekening bijmaken? Die voorbeelden ken je als je uw oren en ogen openhoud van je zelf toch?
Of nee, liever dat iemand een voorbeeld geeft zodat je het kan afbreken nadien?
Wat een agressie man.

Neen, ik zie in mijn eigen omgeving zelf geen voorbeelden dus vraag ik ernaar. Liever dan in het wilde weg iemand af te breken of niet soms?
Oud 16 april 2014, 11:29   #20
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat dat net een van de meest onbenullige zaken zijn waar de mens vandaag de dag met bezig is; uiterlijk. Uiterlijk is oppervlakkigheid en verteld NIETS over de inhoud. Of toch; hoe mooier het uiterlijk hoe rotter het karakter in bepaalde gevallen; dat pakket komt al vaak tesamen. Gelukkig niet altijd maar eerder wel dan niet.

Meer nog; of het nu man of vrouw is, dik of dun, mager of gespierd er is toch geen respect meer voor de politie of ordediensten vandaag de dag. Dat het niet ongeheel verdiend is buiten beschouwing gelaten maar daar zit dan weer het falende en misbruikende apparaat achter me dunkt.

Man of vrouw; ieder zijn sterkstes en zwaktes als persoon of geslacht al gelijk maar respect voor beiden is toch iets dat verdiend wordt. Een klootzak van een vent als persoon, collega of baas is net hetzelfde als een tang van een wijf als persoon, collega of baas. Beiden zullen weinig respect krijgen.
Als we 70 ton zand moeten wegschuppen heb ik toch liever een potige kerel naast me.Jij niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be