![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is NVA een linkiewinkie-traditio partij of iets anders | |||
NVA is extreem links |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
NVA is links |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
NVA is rechts |
![]() ![]() ![]() |
19 | 59,38% |
NVA is extreem rechts |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Volgens forumgenoot ViveLaBelgique zou NVA een linkiewinkie-traditio partij zijn dwz gaande van extreemlinks tot links tot centrum. Wie is het hiermee eens, laat het weten via opiniepeiling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() @ViveLaBelgique: 1705hr, op 4 uitgebrachte stemmen geen enkele die NVA aanwijst als linkiewinkie-traditio. Ben benieuwd of de trend zich verder zet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan niet stemmen. De nva is centrum-rechts.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens, wanneer kan een beleid of een verkiezingsprogramma "rechts" worden genoemd? Wanneer maatregelen worden genomen die de omstandigheden vereisen, dan zal dit door de ene als "rechts" worden geïnterpreteerd en door anderen weer "links". Allemaal flauwe kul. Er is doodeenvoudig goed beleid en falend beleid. Da's al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() En ViveLaBelgique, ik zie dat je blijkbaar ook al gestemd hebt? Toch enen die vindt dat NVA links is, wauw, da's durven zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Rechts : is voor een staatsbestel geleid door een elite. Nationalistisch, voor strikte ordehandhaving, de volksgemeenschap moet met de staat overeenkomen en heeft voorrang op het individu. Sociale zekerheid is een gunst die de elite aan de armeren in de maatschappij verleent.
In wezen meent rechts dat de mens als individu "slecht" is en ten gunste van het hoger goed , de volksgemeenschap "in toom" moet gehouden worden. Links : Het volk regeert, de elite is zelfzuchtig en niet te vertrouwen. De individuele vrijheid is het hoogste goed - maar mag niet gaan ten koste van de vrijheid van de "anderen". Alle mensen moeten gelijke kansen krijgen , als gelijken geboren worden. Naties en volkeren zijn lege begrippen - er bestaat slechts één gemenschap die van gelijkwaardige (maar verschillende) mensen. Volgens "links" is de mens in wezen goed en zal als men zijn menselijke natuur zonder nefaste invloeden vanuit de maatschappij (die en elite bevoordeelt) altijd het goee doen. Men kan aan beide kanten van dit links/rechts spectrum bv. ter rechterzijde het fascisme stellen en ter linkerzijde de anarchie. Het spreekt vanzelf dat een weldenkend mens nooit 100% rechts of links is wat de basis is voor uitspraken zoals links en rechts bestaan niet en zijn achterhaalde begrippen (in de meeste gevallen komt zulke uitspraak van rechtse denkers). Bovendien is het een typisch extreem standpunt dat de ideologie "een nieuwe mens" zou moeten scheppen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bepaal jij wat goed beleid is en wat falend beleid is op korte, middellange en lange termijn ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....highlight=n-va Dave Sinardet: N-VA "liberalisme" is middel, geen doel. Dave Sinardet durft te verwoorden waar Bart De Wever himself in alle richtingen draait als hij met deze vraag geconfronteerd wordt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=191085 Bart De Wever kiest voor een andere richting dan links. Ook Siegfried Bracke weet niet meer waar het hangt als ze hem op de man de vraag stellen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=161102 Bracke weet niet meer of hij links of rechts is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waardeloze enquete, schoof heeft gelijk : de optie centrum-rechts ontbreekt.
Ik denk dat de topic starter het opstarten van enquetes beter kan overlaten aan vive, wat we nu voorgeschoteld krijgen is iets voor stagiairs landbouwschool. Er zijn een hele boel opties die we hier op het forum in de enquetes gewoon zijn en hier ontbreken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() N-VA is niet links of rechts, N-VA is realistisch.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In alle eerlijkheid , ontbreekt in de enquête:
- Mij zal het een zorg wezen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je daarmee dat linkse en rechtse strekkingen onrealistisch zijn ? Wie of wat bepaalt op welke wijze wat realistisch is en wat niet ?
Kan je eens een typerend voorbeeld geven van een standpunt dat realistisch is en niet links is of niet rechts is ?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ah, dat is gewoon een domme kloot. Volgens mij weet die al lang dat wat hij verteld zever is, maar is hij te angstig om toe te geven dat hij naïef was.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik besluit juist niets. Ik vraag gewoon verduidelijking.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet te beroerd om aan te geven dat ik het niet snap en dat ik een beetje verduidelijking kan gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |