Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 6 februari 2014, 09:08   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Lode Vereeck terug naar de Pest Voor Vlaanderen

Verkiezingstijd = overstaptijd.

Wat ik lang geleden al voorspelde is gebeurd. Lode Vereeck keert naar het vaderhuis terug nu er bij de LDD geen postjes meer te rapen vallen. Uiteraard is iemand die er een sport van maakte om de concurrentie aan te vallen bijzonder welkom bij de partij die aan chronische bloedarmoede lijdt.

Wedden dat er gauw zal blijken waarom de VLD de kieswet veranderde zodat de kopstukken die de lijsten trekken hun mandaat kunnen doorschuiven naar hun zelf gekozen opvolgers?

Citaat:
Lode Vereeck keert terug naar Open Vld

Vlaams parlementslid Lode Vereeck neemt vandaag ontslag uit de fractie van LDD. Hij keert terug naar Open Vld. Bij de verkiezingen van 25 mei wordt hij daar eerste opvolger op de Kamerlijst in Limburg. Dat schrijft Het Belang van Limburg vandaag.

"Dit voelt aan als thuiskomen", zegt de 49-jarige Vereeck. "Zowel op economisch als institutioneel vlak heeft Open Vld het beste en meest realistische programma. Als econoom wil ik mee oplossingen uitwerken om onze economie opnieuw op de rails te krijgen. Ik kan dat vandaag het best bij Open Vld", zegt de professor economie aan de UHasselt.

Vereeck keert na vijf jaar terug naar de partij waar het in 1999 allemaal begon. "Lode is een echte versterking", reageert Open Vld-boegbeeld Patrick Dewael. "We appreciëren elkaar en delen dezelfde opvatting over het liberalisme. Bovendien kreeg ik van onze achterban ontzettend veel positieve signalen over hem."

"Dankzij LDD heb ik vijf fantastische jaren in het Vlaams Parlement beleefd", zegt Vereeck. "Ik heb daar echt wel hard gewerkt. En ik heb aan die arbeid ook heel veel plezier beleefd."

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...Open-Vld.dhtml
Citaat:
Terug dus naar de partij die Vereeck ooit verliet omdat ze niet liberaal genoeg was. "Het grote verschil is een nieuwe tekst die scherper onze liberale accenten legt", zegt hij daarover in De ochtend. "In het verleden zijn er enkele onpopulaire maatregelen genomen die noodzakelijk waren en die we voor een stuk ook zullen terugdraaien, mits dat past in een globale fiscale visie." Bovendien is op 5 jaar veel veranderd. "De wereld is veranderd, Ik ben veranderd, Open VLD is veranderd."

Het Vlaams Parlementslid zet deze keer bewust zijn zinnen op een Kamerzitje.

Limburgs Open VLD-boegbeeld Patrick Dewael zegt in Het Belang van Limburg dat hij er zelf voor heeft geijverd om Vereeck weer een plaats binnen Open VLD te geven.
http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws....burg/1.1863526

Citaat:
8 January 2014

Lijsttrekker federale verkiezingen

Patrick Dewael werd gisteren unaniem door het regiobestuur van Open Vld Limburg als lijsttrekker voor de Kamer aangeduid.
- See more at: http://www.dewael.nu/lijsttrekker-fe....VOn6h2Sx.dpuf

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.
Oud 6 februari 2014, 09:29   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.
Oud 6 februari 2014, 09:31   #3
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De overstap zat er inderdaad aan te komen. Ik heb eerder mijn mening gegeven en blijf daarbij : vereeck zou een goede aanwinst zijn voor elke partij, dus ook voor o-vld. Verstandige man, en een goed parlementslid.
peter1962 is offline  
Oud 6 februari 2014, 09:37   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...
Another Jack is offline  
Oud 6 februari 2014, 09:40   #5
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

(ik denk dat N-VA als laatste het recht heeft om te fulmineren op opportunisme bij kandidaten, maar soit).

Ik vind dat O-VLD met Vereeck één van de beste parlementsleden die het Vlaams Parlement heeft gekend, heeft binnengehaald. Hij heeft als één van de weinigen de gave om technische bagage en enig redenaarstalent te combineren. Hopelijk wordt hij niet al te snel het slachtoffer van het interne wespennest van VLD.
Zeus is offline  
Oud 6 februari 2014, 09:46   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Héél erg.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Vorige verkiezingen zou ik dat jammer gevonden hebben.

Maar de kandidaatselectie voor de lijsten bij N-VA is nu wel van een totaal ander niveau dan vorige verkiezingen.
Er zijn namelijk wel wat meer kandidaten waardoor de lat hoger ligt dan vorige keer. Er kan meer geskipt worden.

maw kiekskes als Kim Geybels maken geen schijn van kans meer.

Laatst gewijzigd door giserke : 6 februari 2014 om 09:48.
giserke is offline  
Oud 6 februari 2014, 09:50   #7
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Héél erg.

Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.

Het was bijna juist. De NVA-ers zijn zéér rechtse harde Vlaams-nationalisen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 februari 2014 om 09:51.
Het Oosten is offline  
Oud 6 februari 2014, 09:51   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vorige verkiezingen zou ik dat jammer gevonden hebben.

Maar de kandidaatselectie voor de lijsten bij N-VA is nu wel van een totaal ander niveau dan vorige verkiezingen.
Er zijn namelijk wel wat meer kandidaten waardoor de lat hoger ligt dan vorige keer. Er kan meer geskipt worden.

maw kiekskes als Kim Geybels maken geen schijn van kans meer.
Er is in Limburg geen overschot aan N-VA stemkanonnen.
Er is wel degelijk vanuit getrokken aan de mouw van Vereeck.
Het is geografisch gezien, samen met Oost-Vlaanderen de zwakke plek van de N-VA.
Another Jack is offline  
Oud 6 februari 2014, 09:55   #9
giserke
Banneling

Standaard

Hoe weet jij dat? De lijsten zijn nog niet kenbaar gemaakt.
Dat er gesproken zal geweest zijn met Vereeck, dat kan maar er wordt tegen zoveel mensen gesproken.

Trouwens in limbabwe hebben we kabouter Peu en Frieda Brepoels.

Laatst gewijzigd door giserke : 6 februari 2014 om 09:59.
giserke is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:00   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat? De lijsten zijn nog niet kenbaar gemaakt.
Dat er gesproken zal geweest zijn met Vereeck, dat kan maar er wordt tegen zoveel mensen gesproken.

Trouwens in limbabwe hebben we kabouter Peu en Frieda Brepoels.
Ik weet dat.
Vereeck was zeer gegeerd...

Peumans en Brepoels...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 februari 2014 om 10:00.
Another Jack is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:02   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet dat.
Vereeck was zeer gegeerd...

Peumans en Brepoels...
Brepoels: 3 keer verkozen tot beste parlementair, en een parlementair die België ver overstijgt.

En de Peu kent zijn dossiers ook zeer goed.
giserke is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:04   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Brepoels: 3 keer verkozen tot beste parlementair, en een parlementair die België ver overstijgt.

En de Peu kent zijn dossiers ook zeer goed.
Daar ga je 3 lijsten mee vullen??
Another Jack is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:05   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Héél erg.

Wat had je nu gedacht, dat de man als een sitting duck de ondergang van zijn partijtje wou meemaken??
Another Jack is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:11   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ga je 3 lijsten mee vullen??
Hebt U zicht op de andere kandidaten? Waarschijnlijk niet.

Wat ik wel weet is dat de parlementairen die niks hebben gepresteerd, er uit gaan bij N-VA.
U weet wel de uitspraak van BDW na vorige verkiezingen "zelfs deze waarvan niet verwacht werd dat ze verkozen zouden zijn, zijn verkozen"
Die gaan er uit.
giserke is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:15   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.

Het was bijna juist. De NVA-ers zijn zéér rechtse harde Vlaams-nationalisen.
U zet de volgorde verkeerd. Met opzet natuurlijk. Zo kennen we u wel: een strontgooier "par excéllence".
quercus is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:16   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...
Dat is toch om te lachen zeker?
Savatage is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:20   #17
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hebt U zicht op de andere kandidaten? Waarschijnlijk niet.
De verkiesbare plaatsen op de Limburglijsten zijn toch al lang bekend?

Uit de losse pols:

Kamer
1. Steven Vandeput
2. Karolien Grosemans
3. Peter Luykx
4. Veerle Wouters
LD. Frieda Brepoels

Vl. Parlement
1. Jan Peumans
2. Lies Jans
LD. Huub Broers

Laatst gewijzigd door Juan : 6 februari 2014 om 10:21.
Juan is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:40   #18
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U zet de volgorde verkeerd. Met opzet natuurlijk. Zo kennen we u wel: een strontgooier "par excéllence".
Wat een taaltje weer Quercus. Tss...tss.
Het Oosten is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:56   #19
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als hij naar NVA was gegaan, was dat zijn derde partij.

Kwestie geloofwaardig over te komen zal gedacht hebben wat minder rond te huppelen.

Toch spijtig dat hij nu terug bij de loosers zit als koning eenoog.

Zeer bekwaam man, dat wel.
Oud 6 februari 2014, 10:59   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Héél erg.
Daar was ik het mee eens. Tot Vereeck N-VA-bashen tot zijn persoonlijke dada verhief.

Citaat:
Dat zekerder mandaat speelde hij om bovengenoemde reden kwijt. Maar ik geef grif toe dat Vereeck in de VLD beter past dan in de N-VA. DE VLD is wel degelijk veranderd. Of beter gezegd teruggekeerd naar haar PVV-roots. De Pest Voor Vlaanderen wil geen staatshervormingen meer en heeft zelfs haar eigen confederalisme in de vuilbak gekieperd. Staatshervormingen zijn alleen OK zolang ze maar "perfide maar efficiënt" zijn. (nietwaar Karel De Gucht?) Zolang ze de Franstaligen de geëiste extra miljarden voor hun noodlijdend rotslechte onderwijs opleveren in ruil voor het premierschap , plus een voor hen voordelige (maar desastreuze) financieringswet, plus een voor de Vlamingen discriminerde en ongrondwettelijke kieskring.

De nieuwe PVV heeft de blunders die ze met haar eigen staatshervorming maakte op zijn Belgisch rechtgezet in Di Rupo I, en wil de belastingflaters die ze in Di Rupo I beging goed maken in Di Rupo II, alsook met de invoering van een federale kieskring. De bedoeling van al dat fraais is, uiteraard, het opkomen voor de eigen Vlaamse kiezers en het versterken van Vlaanderen.

Ik ken de PV vooral als partij waar de vorstelijke salarissen primeren op de vrijheid van meningsuiting en directe democratie. Van directe democratie is niets in huis gekomen ondanks dat Vivant (letterlijk) in de VLD "verdween". Vivant had slechts twee programmapunten: de invoering van directe democratie (bindende referenda) en het vervangen van de belasting op arbeid door de BTW. We weten ondertussen wat van die twee punten in huis kwam. NIETS. Verhofstadt liet Di Rupo toe dat hij de nodige ter herziening vatbaar verklaring van de grondwet boycotte die nodig was om het referendum te kunnen invoeren.
De BTW en �*lle belastingen zijn toegenomen sinds de VLD deel uitmaakt van �*lle regeringen sinds 1999, maar de belasting op arbeid is NIET verlaagd. Integendeel. Dat zijn zorgen voor later....in Di Rupo II. Zonder de N-VA zit de PVV immers vast aan de PS.

Idem wat de vrijheid van meningsuiting betreft. Het was Verhofstadt die al meteen nadat hij aantrad met zijn paarsgroene regering het CGKR meer bevoegdheden en centen gaf met als hoofddoel: de rechten van vreemdelingen te behartigen.
Op 21 juli 2004 kreeg het CGKR tijdens de Gentse Feesten de "Prijs voor de Democratie" vanwege haar rol in de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep in Gent, niet toevallig allemaal in thuisstad van Verhofstadt, de man wiens succesvolle liberale beleid van vrijheid en democratie zou af te meten zijn aan het klein krijgen van een door hem ongewenste politieke concurrent. Maggi De Block kon in die periode moeilijk als politiek zwaargewicht opgevoerd worden. 15 jaar later, en nadat het doel zonder de PVV bereikt werd, is dat....geloofwaardiger.

Wat blijft er over? De vorstelijke salarissen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be