Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2014, 13:56   #1
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard Joden bemoeien zich met Oosterweeldossier

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40610_01135023

Wat een achterlijk volkje. Zou het territorium van de zeemeerminnen en de scheldekabouters ook niet in het gedrang komen?

Laatst gewijzigd door Zeus : 10 juni 2014 om 13:58.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 13:59   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Wat een achterlijk volkje. Zouden de zeemeerminnen en de scheldekabouters ook bezwaren hebben?
Sssssjt, Joden zijn geen Moslims. Dus mogen zij alles eisen wat zij willen zonder erop afgerekend te worden.

btw: het gaat om de orthodoxe Joden.
Oud 10 juni 2014, 14:53   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sssssjt, Joden zijn geen Moslims. Dus mogen zij alles eisen wat zij willen zonder erop afgerekend te worden.

btw: het gaat om de orthodoxe Joden.
Ze gaan die ring niet overkappen, dat was een "folieke" van groen dat niet te betalen is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 15:01   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze gaan die ring niet overkappen, dat was een "folieke" van groen dat niet te betalen is.
Dat is ook niet nodig, iedere Antwerpenaar krijgt een plastiek zak om zijn eigen kop te overkappen en een straffe elastiek om hem rond zijn keel goed af te dichten. Probleem opgelost.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 15:14   #5
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Eliyahu noemt zoiets een "hek rond de wet", maar ik zou het eerder een 'achterpoortje' noemen. Zoals het programmeren van de lift zodat hij op Sabbat continu alle verdiepingen aandoet zonder dat men op het knopje moet drukken. Ten eerste is het belachelijk te geloven dat god zich daarmee zou bezighouden. Ten tweede: als je dat dan toch gelooft, waarom dan het "verbod" op een spitsvondige manier omzeilen? Dan ben je naar de vorm nog wel "in orde", maar niet meer naar de geest.
Zulke dingen kloeg Jezus al terecht aan.

Maar dan krijg je als antwoord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Wij volgen de letter der wet.
Als je de letter overboord gooit en je gaat de "geest", of althans wat deze of gene gelooft dat de "geest" van de wet is volgen, dan kan je beter gelijk de hele wet overboord gooien, want dat is dan toch waar het op uit draait.
God wil niet dat joden elektriciteit gebruiken op de sabbat. De lift mag dat wel doen.
Dan maak ik toch de bedenking: elektriciteit bestond nog niet in de "tijd van god" en staat al zeker niet vermeld in de heilige boeken.
Maar stél dat "god" echt niet wil dat ze gebruik maken van de voordelen van elektriciteit: dan is het toch logisch dat je die lift niét mag gebruiken, ook niet als je zelf niet op het knopje drukt? Dat "trucje" lijkt me meer op "god om de tuin leiden".
Net zoals die eroev dus.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 15:18   #6
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

"Waar die eroev zich precies bevindt, weten slechts enkele mensen. ‘We zeggen nooit waar hij hangt’, zegt Kornfeld."

Dat is niet meer het geval, want als ik me niet vergis, heeft nog niet zo lang geleden iemand hem "gevonden", gefotografeerd en in kaart gebracht.
Trouwens, als niemand mag weten waar die eroev zich bevindt, waarom zouden de plannenmakers er dan mee rekening houden?
Oud 10 juni 2014, 15:50   #7
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 15:54   #8
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Hier sé, hij is al gevonden! Da's wel een groot "privé-domein", zeg!
Hopelijk heb je hier nu geen staatsgeheim gepost?

Laatst gewijzigd door Miauw! : 10 juni 2014 om 15:55.
Oud 10 juni 2014, 16:15   #9
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
"Waar die eroev zich precies bevindt, weten slechts enkele mensen. ‘We zeggen nooit waar hij hangt’, zegt Kornfeld."

Dat is niet meer het geval, want als ik me niet vergis, heeft nog niet zo lang geleden iemand hem "gevonden", gefotografeerd en in kaart gebracht.
Trouwens, als niemand mag weten waar die eroev zich bevindt, waarom zouden de plannenmakers er dan mee rekening houden?
Voor zover ik weet is er ergens een draad gespannen om de onderbrekng van dat gebied ongedaan te maken, bij een overkapping zal men ongetwijfeld elders een draad kunnen hangen, zoals dat in vele steden overal ter wereld gebeurd.

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 16:18   #10
skaldis
Banneling

Standaard

skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 16:18   #11
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ter informatie uit Wikipedia :
Steden met een eroew[bewerken]
Antwerpen[bewerken]
In België is Antwerpen enige stad met een eroew. In 1902 werd besloten om een 'heilige draad' te spannen die loopt langs het groene traject tussen de Singel en de Ring. De draad wordt voornamelijk gevormd door spoorlijn 59. Enkele ingangspoorten (bijvoorbeeld de brug over de Ring aan de Sint-Willibrorduskerk) zijn symbolisch voorzien van een extra overspanning.

Amsterdam[bewerken]
Amsterdam heeft sinds 6 maart 2008 weer een eroew. De grens loopt langs het Amstel-Drechtkanaal tussen Uithoorn en Mijdrecht, ten noorden van Nieuwveen en langs de Drecht, voorbij Leimuiden via de Ringvaart Haarlemmermeer. De Nederlands-Israëlietische Hoofdsynagoge (NIHS) beheert de eroew, welke is goedgekeurd door de rabbinale rechtbank van Amsterdam, bestaande uit rabbijn Aryeh Ralbag, rabbijn Eliezer Wolff en rabbijn Raphael Evers. Op 19 september 2008 was de eroew 'plat'. Bij inspectie van de eroew bleek een essentieel paaltje te zijn verdwenen. De eroew functioneerde niet meer en aldus kon er niet meer worden gedragen in het hele gebied. Omdat de Amsterdamse eroev uit meerdere delen bestaat, was er geen draag-probleem ontstaan in het gebied globaal begrensd door Kostverlorenvaart, IJ en Amstel tot aan de A10-Zuid. Daarbinnen kon men wel gewoon voortgaan met dragen.[2][3] Inmiddels werkt de eroew echter weer naar behoren.

In Israël[bewerken]
Vandaag de dag heeft elke (joodse) stad in Israël een eroew. Dit is in de Israëlische wet bepaald. Deze stadseroew staat onder controle van het lokale staatsrabbinaat. charedisch-joodse wijken hebben vaak ook een eigen eroew, die volgens charedische standaarden gecontroleerd en onderhouden wordt. In Jeruzalem zijn er veel plaatsen met drie eroevs: de eroew van het staatsrabbinaat, de eroew van de wijk, en de eroew van de Edah HaChareidis, die bijna geheel noordelijk/centraal Jeruzalem omhelst. Binnen dit gebied wonen vrijwel alle charedische joden in Jeruzalem.

Overige[bewerken]
Andere eroewiem zijn in bijvoorbeeld Londen, New York en Straatsburg. Tot de Tweede Wereldoorlog was er ook een eroew in Den Haag, Rotterdam en Den Helder en mogelijk ook in andere plaatsen).

(V. Hugo)
Oud 10 juni 2014, 16:35   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Straks krijgen we een eroev fatwa en hangen die draden vol met talibans die zichzelf willen opblazen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 16:51   #13
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Straks krijgen we een eroev fatwa en hangen die draden vol met talibans die zichzelf willen opblazen.
ondanks dreigende fatwa onmiddelijk in orde gemaakt : ik heb fanatieke havermoutfans in de familie (helaas ook andere minder gezonde zaken als angelsaksisch geïnspireerde ontbijten met baked beans en zo..)

(V. Hugo)
Oud 10 juni 2014, 17:31   #14
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Eliyahu noemt zoiets een "hek rond de wet", maar ik zou het eerder een 'achterpoortje' noemen. Zoals het programmeren van de lift zodat hij op Sabbat continu alle verdiepingen aandoet zonder dat men op het knopje moet drukken. Ten eerste is het belachelijk te geloven dat god zich daarmee zou bezighouden.
Even belachelijk als dat god zich zou bezig houden met het hoofdhaar van moslima's. Opvallend genoeg sloof jij je uit om die belachelijkheid op alle mogelijke manier te vergoelijken.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 17:33   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Wat een achterlijk volkje. Zou het territorium van de zeemeerminnen en de scheldekabouters ook niet in het gedrang komen?
Denk je dat ze zich zullen gedragen zoals bepaalde moslims die hun zin niet krijgen? Tot op vandaag zullen er niet veel mensen geweten hebben dat zoiets bestond. En wanneer ze hun zin niet krijgen zullen we er ook niet veel meer van horen denk ik. Ze zullen de straten niet opbreken.
En ja, het is te gek, maar zolang we er geen last van hebben... Niet zoals met een andere bepaalde "bevolkingsgroep" wanneer men niet meteen naar hun pijpen en hun koran danst!

Laatst gewijzigd door andev : 10 juni 2014 om 17:36.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 17:46   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Denk je dat ze zich zullen gedragen zoals bepaalde moslims die hun zin niet krijgen? Tot op vandaag zullen er niet veel mensen geweten hebben dat zoiets bestond. En wanneer ze hun zin niet krijgen zullen we er ook niet veel meer van horen denk ik. Ze zullen de straten niet opbreken.
En ja, het is te gek, maar zolang we er geen last van hebben... Niet zoals met een andere bepaalde "bevolkingsgroep" wanneer men niet meteen naar hun pijpen en hun koran danst!
die vragen enkel om geconsulteerd te worden, verder gaat er niets speciaals gebeuren, wat een brave medeburgers!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 18:04   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Oud 10 juni 2014, 18:46   #18
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik wist niet dat de joden daar ook last van hebben: http://youtu.be/6AQFuQG6bJk
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 19:37   #19
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Even belachelijk als dat god zich zou bezig houden met het hoofdhaar van moslima's. Opvallend genoeg sloof jij je uit om die belachelijkheid op alle mogelijke manier te vergoelijken.
Moet jij er nu écht overal moslims bijsleuren? En nog maar eens leugens over mij vertellen? Blijkbaar een serieuze obsessie?

En moet ik het echt NOG eens zeggen: dit antwoord WAS nl. al een reactie aan jou! Heb je weer verkozen het niet te lezen of het te negeren omdat het je vooroordeel onderuit haalt?
Citaat:
Als je goed gelezen had, zou je gezien hebben dat ik al de hele tijd VOOR een hoofddoekenverbod achter het loket ben. Maar een meisje of vrouw dat wél een hoofddoek draagt, zal ik inderdaad niet onmiddellijk gelijkstellen met een Syriëstrijder of het Sharia4Belgium-gespuis.
En nog zo één:

Citaat:
Natuurlijk. En ik ben ook VOOR een hoofddoekenverbod aan de loketten. Maar volgens Alice laat ook die Kruidvat-kassierster mij, door haar hoofddoek, weten "dat mijn homoseksuele kinderen beter het levenslicht niet zien, dat ik als vrouw gehoorzaamheid verschuldigd ben aan mijn man, waarbij iedere vorm van seksuele agressie die me kan overkomen mijn schuld is".

Laatst gewijzigd door Miauw! : 10 juni 2014 om 19:42.
Oud 10 juni 2014, 19:43   #20
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Moet jij er nu écht overal moslims bijsleuren? En nog maar eens leugens over mij vertellen? Blijkbaar een serieuze obsessie?
Oei, vind je het vervelend dat ik je confronteer met het feit dat joodse achterlijkheden hekelt en islamitische achterlijkheden tot het oneindige vergoelijkt? Pikt het?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be