Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2014, 14:01   #1
Anna List
Banneling

Standaard bewezen verkrachting van een 14 jarig meisje

Citaat:
De Antwerpse strafrechter heeft een 36-jarige man uit Antwerpen donderdag veroordeeld tot vijf jaar cel voor de verkrachting van een meisje van 14. De beschuldigde ontkende de feiten, tot een dna-test aantoonde dat het meisje zwanger was van zijn kind.
bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140619_01147133

straf : 5 jaar cel en 8800€ schadevergoeding ...

hier keert mijn maag van.

menen ze dit nu bij justitie ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 14:05   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Dat zal wel de maximumstraf zijn.

Kinderen en hun eerbaarheid hebben in Belgie nu eenmaal weinig waarde.
Oud 19 juni 2014, 14:17   #3
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

De rest van het leven van dat meisje is mogelijk helemaal verpest. Hij mag 5 jaar in de cel gaan en hij kan opnieuw beginnen.

Het rechtssysteem moet 2 zaken doen: Afschrikken en ervoor zorgen dat het niet opnieuw gebeurd. Het doet geen van beide.

Laatst gewijzigd door Snerror : 19 juni 2014 om 14:17.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 14:18   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

daar vrees ik idd voor, dat dit de maximumstraf is. vrij hallucinant.
Oud 19 juni 2014, 14:28   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn maag keerde een eerste keer om bij het lezen van het krantenartikel.
En dan een tweede keer bij jouw post.

Daarom checkte ik even, en dan blijkt dat jij wel behoorlijk uit je nek kan kletsen. Zie quoot verder.

De man is 36. Niet haar liefje van 18 (wat voor mij de zaken helemaal zou omkeren ...)
Een meisje van 14, bepotelen, zwanger maken, de feiten ontkennen dus haar beschuldigen van liegen, dan de feiten verdraaien qua instemming dus haar beschuldigen van hoer. Haar levenslang moeten doen leven met een geforceerde abortus.
(en dan nog chance dat de kaloten met hunne roi Baudoin het niet meer voor het zeggen hebben ...)

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
Citaat:
Art. 375. (Zie NOTA 1 onder TITEL) (Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.) <W 04-07-1989, art. 1, 1°>
(Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Als verkrachting met behulp van geweld wordt beschouwd elke daad van seksuele penetratie, van welke aard en met welk middel ook, die gepleegd wordt op de persoon van een kind dat de volle leeftijd van veertien jaar niet heeft bereikt. In dat geval is de straf opsluiting van vijftien tot twintig jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 14:56   #6
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad schandalig weinig, maar ik denk dat we al mogen blij zijn dat hij tenminste nog een effectieve straf krijgt. Hoe dikwijls moeten we niet lezen dat incestplegers er vanaf komen met een voorwaardelijke straf? Terwijl ik verkrachting door de eigen vader nog wel iets erger vind dan verkrachting door een "vreemde".
Hier was het "de beste vriend van de vader". Moest ik die vader (of moeder) zijn, ik weet écht niet of ik dat stuk ongeluk niet persoonlijk iets zou aandoen.
Een vraag die ik me stel: waarom die abortus in Nederland? Vermits het hier inmiddels ook legaal is?

Nog een "geluk" dat ze zwanger was, of die kerel was er ongestraft vanaf gekomen en het meisje had met dat opgekropte trauma blijven zitten!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juni 2014 om 14:57.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 15:33   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn maag keerde een eerste keer om bij het lezen van het krantenartikel.
En dan een tweede keer bij jouw post.

Daarom checkte ik even, en dan blijkt dat jij wel behoorlijk uit je nek kan kletsen. Zie quoot verder.

De man is 36. Niet haar liefje van 18 (wat voor mij de zaken helemaal zou omkeren ...)
Een meisje van 14, bepotelen, zwanger maken, de feiten ontkennen dus haar beschuldigen van liegen, dan de feiten verdraaien qua instemming dus haar beschuldigen van hoer. Haar levenslang moeten doen leven met een geforceerde abortus.
(en dan nog chance dat de kaloten met hunne roi Baudoin het niet meer voor het zeggen hebben ...)

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
Het haalt weinig uit van met uw zwakke maag de wet te quoten, de rechter geeft 5 jaar, dat is de realiteit.

Als de man van die vijf jaar er drie doet zal het veel zijn.

Je moet stoppen met smoelentrekken en kiezen, want vijf jaar voor zo'n verkrachting is in Belgie - het land dat volgens u tegen elke prijs moet gered worden - de realiteit.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 juni 2014 om 15:36.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 15:37   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Inderdaad schandalig weinig, maar ik denk dat we al mogen blij zijn dat hij tenminste nog een effectieve straf krijgt. Hoe dikwijls moeten we niet lezen dat incestplegers er vanaf komen met een voorwaardelijke straf? Terwijl ik verkrachting door de eigen vader nog wel iets erger vind dan verkrachting door een "vreemde".
Hier was het "de beste vriend van de vader". Moest ik die vader (of moeder) zijn, ik weet écht niet of ik dat stuk ongeluk niet persoonlijk iets zou aandoen.
Een vraag die ik me stel: waarom die abortus in Nederland? Vermits het hier inmiddels ook legaal is?

Nog een "geluk" dat ze zwanger was, of die kerel was er ongestraft vanaf gekomen en het meisje had met dat opgekropte trauma blijven zitten!
Daar krijg jij dan 25 jaar voor.
Oud 19 juni 2014, 15:41   #9
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

"Het volk moet zich niet bezighouden met rechtspraak, die hebben daar niet voor gestudeerd en oordelen vanuit hun emoties" hoor je dan..
Oud 19 juni 2014, 16:05   #10
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
"Het volk moet zich niet bezighouden met rechtspraak, die hebben daar niet voor gestudeerd en oordelen vanuit hun emoties (...)"
Een waarheid als een koe

Laatst gewijzigd door Zeus : 19 juni 2014 om 16:06.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 16:21   #11
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht

Vijf jaar is niet niets, moest hij ze echt moeten uitzitten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 16:23   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vijf jaar is niet niets, moest hij ze echt moeten uitzitten.
dan zou het nog twintig jaar te weinig zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 16:51   #13
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Een waarheid als een koe
Nonsens, dom-gestudeerde ingenieurs maken soms ook constructies waarvan iedereen met een beetje boerenverstand kan zien dat het op niks trekt.

Hetzelfde met 5 jaar (3 jaar in de praktijk) gevangenis voor het verpesten van het leven van een 14 jarig meisje.

In dit geval is de kritiek van (een deel van) de bevolking terecht.

Laatst gewijzigd door Snerror : 19 juni 2014 om 16:52.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 16:54   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zou het niet aan de cultuur liggen?

Want dan worden ook in Duitsland lagere straffen uitgesproken :

Citaat:
In mei 2011 besloot de deelstaatrechtbank in het Duitse Osnabrück dat kinderverkrachtingen door Turken in Duitsland niet langer bestraft hoeven te worden, omdat ze onderdeel vormen van een eeuwenlange islamitische traditie. Een moslimgezin moest verantwoording afleggen voor het feit dat een 20 jarig mannelijk gezinslid een meisje van 11 had verkracht. 'Is een islamitische traditie', was het verweer van het gezin, ondanks het feit dat er in Duitsland hele andere wetten gelden voor het seksueel misbruiken van kinderen. Niettemin accepteerde de rechter deze uitleg. De dader kreeg niet eens een taakstraf opgelegd.
http://www.franklinterhorst.nl/De%20...%20mislukt.htm

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 16:59   #15
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Waarom krijgt hij zo weinig tijd? Zoals al aangehaald is het normaal meer en hij heeft duidelijk niet meegewerkt. Hij is ******** 9/10 buiten nog voor ze meerderjarig is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 17:01   #16
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zou het niet aan de cultuur liggen?

Want dan worden ook in Duitsland lagere straffen uitgesproken :

http://www.franklinterhorst.nl/De%20...%20mislukt.htm
Komen daarom zoveel "autochtone" incestplegers er met flutstraffen of zelfs voorwaardelijke straffen vanaf? Omdat het "traditie" is?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 19:50   #17
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Justitie in België werkt mee met criminelen omdat misdadigers geïnfiltreerd zijn in de allerhoogste kringen van justitie zelf.
U moest eens weten wat voor beschuldigingen over pedofilie er lopen tegen toprechters in België en in Nederland.

Je moet bijna een pedofiel zijn om een lintje te kunnen dragen in de benelux
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 19:59   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het haalt weinig uit van met uw zwakke maag de wet te quoten, de rechter geeft 5 jaar, dat is de realiteit.

Als de man van die vijf jaar er drie doet zal het veel zijn.

Je moet stoppen met smoelentrekken en kiezen, want vijf jaar voor zo'n verkrachting is in Belgie - het land dat volgens u tegen elke prijs moet gered worden - de realiteit.
Ik zou hier stekend-humoristisch op kunnen reageren, maar toch liever niet in net deze draad.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 juni 2014, 20:03   #19
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En als je een zwaardere straf geeft, dan is het meisje opeens niet meer verkracht? Afschrikken met zware straffen werkt niet. Dat heeft het falen van de doodstraf bewezen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 20:08   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En als je een zwaardere straf geeft, dan is het meisje opeens niet meer verkracht? Afschrikken met zware straffen werkt niet. Dat heeft het falen van de doodstraf bewezen.
Afschrikken met nog lagere straffen werkt ook nog minder.

Bij gebrek aan iets beters: voor zo'n feiten 20 jaar in den bak.
Terwijl dat hem daar zit, zal hij toch straffe toeren moeten uithalen om een tweede slachtoffer de rest van haar leven te ruïneren.
En wat de Schoof betreft: die is voorstander om bij dergelijke feiten verplicht een fysieke castratie te ondergaan.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 juni 2014 om 20:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be