Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2014, 23:20   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard polygamie & sociale fraude >< afwezigheid centraal register islamitische huwelijken

http://www.youtube.com/watch?v=2Zs5jYTb6rk

In Duitsland - vooral in de grote steden, blijkt de afwezigheid van een centraal register voor islamitische huwelijken voor heel wat problemen te zorgen ivm. polygamie en sociale (uitkerings)fraude.

In de islamitische wereld is het enkel een voorrecht voor rijkeren om zich meerdere vrouwen te kunnen veroorloven.

Slachtoffer zijn uiteindelijk de vrouw(en) en kinderen die uit deze gearrangeerde verbintenissen voortkomen, want zij kunnen vaak geen kant op indien zij hun man verlaten, mede omdat ze in veel gevallen niet eens in Duitsland geboren en/of opgegroeid zijn ...

Ik hoop dat de situatie hier in België niet hetzelfde is, namelijk dat polygamie bij vrijwel 1/3 van de islamitische mannen zou voorkomen zoals dit filmpje laat uitschijnen .... niemand verdient dergelijk leven in semi gevangenschap ....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 04:20   #2
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=2Zs5jYTb6rk

In Duitsland - vooral in de grote steden, blijkt de afwezigheid van een centraal register voor islamitische huwelijken voor heel wat problemen te zorgen ivm. polygamie en sociale (uitkerings)fraude.

In de islamitische wereld is het enkel een voorrecht voor rijkeren om zich meerdere vrouwen te kunnen veroorloven.

Slachtoffer zijn uiteindelijk de vrouw(en) en kinderen die uit deze gearrangeerde verbintenissen voortkomen, want zij kunnen vaak geen kant op indien zij hun man verlaten, mede omdat ze in veel gevallen niet eens in Duitsland geboren en/of opgegroeid zijn ...

Ik hoop dat de situatie hier in België niet hetzelfde is, namelijk dat polygamie bij vrijwel 1/3 van de islamitische mannen zou voorkomen zoals dit filmpje laat uitschijnen .... niemand verdient dergelijk leven in semi gevangenschap ....
Mmm , ik heb ook een probleem met zulke zaken .
Ik herken dat voorrecht van die rijkeren niet .
Hier zijn daar duidelijke wetten over .
De islamwetten hebben hier dan ook niets te betekenen .
De dames die hier graag uitkeringen willen krijgen zijn dan ook fraudeurs .
Ze moeten samen met hun man uit het land worden gezet .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 09:15   #3
De Europeaan
Burger

De Europeaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De islamwetten hebben hier dan ook niets te betekenen .
De dames die hier graag uitkeringen willen krijgen zijn dan ook fraudeurs .
Ze moeten samen met hun man uit het land worden gezet .
Zeer terecht gesproken!
Oud 9 november 2014, 23:34   #4
Guinevere
Banneling

Standaard

Euh, gaat dit over s**ks? Daarover werd ik nooit geïnformeerd, dus kan ik u niet verder helpen.
http://www.youtube.com/watch?v=amShk1X3IHE

Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 23:37   #5
Guinevere
Banneling

Standaard

Maar serieus. Er is geen fundamenteel verschil tussen polygamie en verschillende sekspartners. Wie tegen polygamie is, zou logischerwijze ook tegen promiscuïteit moeten zijn, en dat laatste zie ik velen hier wel verdedigen.
Oud 9 november 2014, 23:39   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar serieus. Er is geen fundamenteel verschil tussen polygamie en verschillende sekspartners. Wie tegen polygamie is, zou logischerwijze ook tegen promiscuïteit moeten zijn, en dat laatste zie ik velen hier wel verdedigen.
ik ben niet tegen polygamie gekkie, wel tegen het feit dat het gebeurt in precaire omstandigheden ....
Oud 9 november 2014, 23:40   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, gaat dit over s**ks? Daarover werd ik nooit geïnformeerd, dus kan ik u niet verder helpen.

't Is je vergeven
Oud 10 november 2014, 09:01   #8
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De marokkaan komt het weer zeggen. En verdedigt uiteraard polygamie als exploitatiestructuur.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 10:43   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kunt u onmogelijk ernstig bedoelen.
Polygamie is een huwelijk , met meerdere vrouwen meestal, waarbij er bij al die dames kinderen verwekt worden, en ze noodgedwongen hun man moeten delen, samen moeten leven, samen hun kinderen moeten opvoeden, en in een hierarchische positie zitten ten opzichte van mekaar, de eerste vrouw en haar kinderen hebben gewoonlijk meer rechten en aanzien dan mevrouw twee of drie, vier.

Ik hoop dat ik u niet moet uitleggen dat deze positie van vrouwen binnen polygamie, geen enkel raakvlak heeft met vrouwen die zelf bepalen met wie ze seks hebben, wanneer, in welk verband of juist niet, die zelf beslissen of ze al dan niet enkel omwille van lust seks hebben, met al of niet steeds dezelfde partner, al of niet binnen een relatie, al of niet kinderen willen...

Het verschil heet zelfbeschikkingsrecht,zorgwekkend dat iemand u dit moet uitleggen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 11:15   #10
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat kunt u onmogelijk ernstig bedoelen.
Polygamie is een huwelijk , met meerdere vrouwen meestal, waarbij er bij al die dames kinderen verwekt worden, en ze noodgedwongen hun man moeten delen, samen moeten leven, samen hun kinderen moeten opvoeden, en in een hierarchische positie zitten ten opzichte van mekaar, de eerste vrouw en haar kinderen hebben gewoonlijk meer rechten en aanzien dan mevrouw twee of drie, vier.

Ik hoop dat ik u niet moet uitleggen dat deze positie van vrouwen binnen polygamie, geen enkel raakvlak heeft met vrouwen die zelf bepalen met wie ze seks hebben, wanneer, in welk verband of juist niet, die zelf beslissen of ze al dan niet enkel omwille van lust seks hebben, met al of niet steeds dezelfde partner, al of niet binnen een relatie, al of niet kinderen willen...

Het verschil heet zelfbeschikkingsrecht,zorgwekkend dat iemand u dit moet uitleggen!
Waarom interpreteren rabiate Vlamingen mijn posts altijd zo verkeerd? Met "verschillende sekspartners" doelde ik dus op een westerse man met een vrouw en daarnaast diverse minaressen, maw scheefpoeperij dus. Die minaressen denken inderdaad dat ze hun sekspartner, in dit geval de man, kiezen, terwijl het eigenlijk de man is die hen puur voor z'n eigen seksueel genot gebruikt. Zie je de hiërarchie tot uiting komen? Veel westerse vrouwen moeten zich trouwens als hoer gedragen om aan seks te geraken. De vrouwen zijn hier gewoon tot seksobjecten verworden, terwijl ze denken dat ze "vrij" zijn. Daar kan niemand om heen.
Oud 10 november 2014, 12:20   #11
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom interpreteren rabiate Vlamingen mijn posts altijd zo verkeerd? Met "verschillende sekspartners" doelde ik dus op een westerse man met een vrouw en daarnaast diverse minaressen, maw scheefpoeperij dus. Die minaressen denken inderdaad dat ze hun sekspartner, in dit geval de man, kiezen, terwijl het eigenlijk de man is die hen puur voor z'n eigen seksueel genot gebruikt. Zie je de hiërarchie tot uiting komen? Veel westerse vrouwen moeten zich trouwens als hoer gedragen om aan seks te geraken. De vrouwen zijn hier gewoon tot seksobjecten verworden, terwijl ze denken dat ze "vrij" zijn. Daar kan niemand om heen.
Omdat het hebben van verschillende sekspartners in Vlaanderen geen exclusieve mannelijke aangelegenheid is?

En omdat ook wanneer een man een minares heeft, deze op geen enkele manier de sociale zekerheid oplicht, onder het motto gehuwd te zijn? En het nog altijd gaat over twee mensen die omdat ze goesing hebben seks met mekaar hebben?

Excuseer???Wij gedragen ons als hoer om aan seks te geraken? Correctie, voor jou zijn seksueel actieve vrouwen die niet gehuwd zijn hoe dan ook hoeren en mogen dus door mannen als dusdanig behandeld worden, jij ziet dat zelfbeschikkingsrecht van vrouwen liever niet, voor jou moeten we als passieve maagden wachten op de verkrachting in een huwelijksnacht door een zo goed als wildvreemde man die ineens de echtgenoot is...en dat misschien zelfs is voor meerdere vrouwen, daar mag je voor kiezen hoor, maar zeg niet dat die keuze iets te maken heeft met gezond verstand, zelfbeschikkingsrecht, gelijkheid man en vrouw...ik heb eigenlijk medelijden met u, goed voorbeeld van hoe religie iemand kan brainwashen.
Oud 10 november 2014, 13:38   #12
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er is toch een verschil. Bij polygamie denkt de man echt dat hij recht heeft op meerdere vrouwen. En dat de vrouwen dat moeten aanvaarden. Die vrouwen moeten hem ook trouw zijn. Er is duidelijk een onevenwicht in rechten en plichten.
Bij 'scheefpoeperij' (schitterend woord) is alles in het geheim omdat de man (of vrouw) weet dat er 'consequenties' zijn indien het uitkomt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 15:16   #13
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat het hebben van verschillende sekspartners in Vlaanderen geen exclusieve mannelijke aangelegenheid is?

En omdat ook wanneer een man een minares heeft, deze op geen enkele manier de sociale zekerheid oplicht, onder het motto gehuwd te zijn? En het nog altijd gaat over twee mensen die omdat ze goesing hebben seks met mekaar hebben?

Excuseer???Wij gedragen ons als hoer om aan seks te geraken? Correctie, voor jou zijn seksueel actieve vrouwen die niet gehuwd zijn hoe dan ook hoeren en mogen dus door mannen als dusdanig behandeld worden, jij ziet dat zelfbeschikkingsrecht van vrouwen liever niet, voor jou moeten we als passieve maagden wachten op de verkrachting in een huwelijksnacht door een zo goed als wildvreemde man die ineens de echtgenoot is...en dat misschien zelfs is voor meerdere vrouwen, daar mag je voor kiezen hoor, maar zeg niet dat die keuze iets te maken heeft met gezond verstand, zelfbeschikkingsrecht, gelijkheid man en vrouw...ik heb eigenlijk medelijden met u, goed voorbeeld van hoe religie iemand kan brainwashen.
Touché. Mevrouw Guinevere denkt dat de islam haar redding is. Volgens mij is zij zwaar gefrustreerd door toestanden uit haar verleden. Veel van haar berichten beamen dat.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 november 2014 om 15:20.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 15:38   #14
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die minaressen denken inderdaad dat ze hun sekspartner, in dit geval de man, kiezen, terwijl het eigenlijk de man is die hen puur voor z'n eigen seksueel genot gebruikt.
Heb je zelf ooit al genoten van seks?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 16:00   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er is toch een verschil. Bij polygamie denkt de man echt dat hij recht heeft op meerdere vrouwen. En dat de vrouwen dat moeten aanvaarden. Die vrouwen moeten hem ook trouw zijn. Er is duidelijk een onevenwicht in rechten en plichten.
Bij 'scheefpoeperij' (schitterend woord) is alles in het geheim omdat de man (of vrouw) weet dat er 'consequenties' zijn indien het uitkomt.
Helemaal niet. Chirac had heel openlijk minnaressen, net zoals Mittérand of Giscard. De maîtresse is een instituut in Frankrijk, en in andere Europese landen die zich respecteren.

Het is echt wel te gek dat men hier polygamie aanvalt omdat het een hiërarchie zou creëren tussen de vrouwen en tegelijkertijd het instituut van de maîtresse verdedigt. Het is het instituut van de maîtresse dat een hiërarchie impliciteert tussen de legitieme echtgenote en haar kinderen enerzijds en de illegitieme maîtresses en hun kinderen anderzijds. Vraag maar aan Delphine Boël of Mazarine Pingeot.

Polygamie garandeert gelijkheid tussen de verschillende echtgenotes en is dus reeds een vooruitgang t.o.v. het instituut van de maîtresse. Monogamie is nog beter want bij monogamie heb je niet alleen gelijke rechten tussen vrouwen maar ook gelijkberechtiging tussen man en vrouw. Bovendien leven wij nu in een samenleving waar er ongeveer evenveel mannen als vrouwen zijn. (Dit geeft ons natuurlijk niet het recht om reactief te oordelen over samenlevingen in het verleden waar er veel minder mannen dan vrouwen waren omdat mannen sneuvelden.)

Maar wie vandaag de dag het instituut van de maîtresse verdedigt, die mag de vlag van de monogamie zeker niet claimen. Het instituut van de maîtresse is immers nog veel verder van monogamie verwijderd dan de polygamie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 november 2014 om 16:02.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 16:46   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Helemaal niet. Chirac had heel openlijk minnaressen, net zoals Mittérand of Giscard. De maîtresse is een instituut in Frankrijk, en in andere Europese landen die zich respecteren.

Het is echt wel te gek dat men hier polygamie aanvalt omdat het een hiërarchie zou creëren tussen de vrouwen en tegelijkertijd het instituut van de maîtresse verdedigt. Het is het instituut van de maîtresse dat een hiërarchie impliciteert tussen de legitieme echtgenote en haar kinderen enerzijds en de illegitieme maîtresses en hun kinderen anderzijds. Vraag maar aan Delphine Boël of Mazarine Pingeot.

Polygamie garandeert gelijkheid tussen de verschillende echtgenotes en is dus reeds een vooruitgang t.o.v. het instituut van de maîtresse. Monogamie is nog beter want bij monogamie heb je niet alleen gelijke rechten tussen vrouwen maar ook gelijkberechtiging tussen man en vrouw. Bovendien leven wij nu in een samenleving waar er ongeveer evenveel mannen als vrouwen zijn. (Dit geeft ons natuurlijk niet het recht om reactief te oordelen over samenlevingen in het verleden waar er veel minder mannen dan vrouwen waren omdat mannen sneuvelden.)

Maar wie vandaag de dag het instituut van de maîtresse verdedigt, die mag de vlag van de monogamie zeker niet claimen. Het instituut van de maîtresse is immers nog veel verder van monogamie verwijderd dan de polygamie.
Nog eentje die niet wil inzien dat uit goesting seks hebben met een man, niets te maken heeft met heren die zichzelf het recht aanmeten meerdere vrouwen te huwen.
Oud 10 november 2014, 17:23   #17
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eentje die niet wil inzien dat uit goesting seks hebben met een man, niets te maken heeft met heren die zichzelf het recht aanmeten meerdere vrouwen te huwen.
Welke vrome moslim ziet zoiets in?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 20:10   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom censureer jij sex ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 20:10   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Iemand die 100 vrouwen of mannen neukt , da's uw goesting !!
MAAR , sommige kunnen zelfs niet 1 vrouw/man aan , waarom dan meerdere ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 00:09   #20
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
.
Was dat openlijk? Zoals bij Hollande? Zo openlijk was dat niet, hoor. Misschien als u de Franse roddelblaadjes leest, maar ik heb nooit geweten. Gingen die maîtresses mee op staatsreis? Een krans neerleggen bij de onbekende soldaat?
Bij president Kennedy was dat ook allemaal geheim. Dat werd allemaal toegedekt.

Trouwens, u gebruikt mannen met macht als schoolvoorbeeld. Dat is toch geen algemene situatie. Macht erotiseert, en een lelijke kleine man als Mitterand zou nooit vrouwen kunnen krijgen als hij geen macht zou hebben.

De rest van uw betoog begrijp ik niet goed, maar ik ben blij dat u voor monogamie bent.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be