![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Banneling
|
In De Standaard van vandaag staat het volgende opiniestukje van de heer De Witte, directeur van het centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding:
Citaat:
![]() Laat ons de problemen oplossen, wanneer ze totaal uit de hand gelopen zijn... Laatst gewijzigd door Chipie : 29 september 2004 om 21:45. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk dat mensen bang zijn van boerka's omdat het spoken lijken...
Dat ze ermee lachen, beste remedie tegen zulks gespuis. Maar ja, het zijn niet bepaald mensen met een gevoel voor humor die van zo'n onnozelheden een gigantisch probleem maken. Binnenkort komt er vanuit dezelfde kant, en dat is: RECHTS, ideëen over het verbieden van hanekammen, lang haar voor jongens, spikes, gekleurd haar, brede broeken... ben echt benieuwd hoelang het nog zal duren... |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De mensen/organisaties die later de boel terug moeten 'proberen' op te ruimen, die moeten natuurlijk iets minder sympathieke maatregelen treffen... Maar niet gezeurd, laat de lurkers rustig verder lurken ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
"Jullie" zouden er nogtans schrik van moeten hebben: al die dingen die ik opnoemde staan symbool voor de degenererende jeugd die van gezag niets moet weten.
Is dat niet even erg voor de samenleving als die wandelende tapijten en, vooral, hun mannen? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
En dat de 'mensen/organisaties ' zich met hun eigen zaken bemoeien.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hoe kan je nu strijden voor gelijke kansen, als je al niet wil zien dat een bepaalde groep mensen een onderscheidt maakt tussen man/vrouw en de vrouw een kledingdracht oplegt die alles behalve strookt met openheid. Als een "district of creativity" dan gelijkheid oplegt en verplicht via neutrale regels, dan is dat zodat net die mensen die er op zo een manier tussenuit vallen, een kans te geven om zich te ontplooien naar een andere manier van leven, zij het op hun ritme. Mijnheer De Witte slaat de bal mis, maar ik denk dat ik weet wat zijn probleem is. Hij staat gewoon lijnrecht tegenover de visie van het rechtse gedachtengoed. En zoals algemeen geweten zijn ze beide ongezond. Laatst gewijzigd door Horus : 30 september 2004 om 08:07. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Een beter systeem zou zijn dat die vrouw de kans krijgt om voor haar recht te vechten, maar ja, assertievelingen kunnen (al dan niet toekomstige) machtshebbers wel missen.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ooit zag ik een tv programma (nederland natuurlijk) waarin een zwart laken kwam uitleggen hoe goed ze zich wel voelde vanachter haar sluier! Meer heb ik niet meer kunnen volgen want is was ontzettend moeilijk naar mijn TV scherm te blijven kijken en staren naar een onbeweeglijk zwart laken en me daarbij nog te concentreren op de tekst die uit mijn boxen kwam.
Personen (neem ik aan!) die hun aangezicht bedekken creëeren een ongemakkelijk gevoel bij andere mensen: vermits onze hersenen zich specifiek richten naar aangezichten (hoe anders kunnen we mekaar zo goed uit mekaar houden), beschouwen we "zwarte lakens" niet als "persoon" maar als "zwart laken". Dit is een automatisme. Net zomin als ik een bivakmuts naast me wil hebben als ik naar de muur ga, wens ik een zwart laken in mijn buurt te hebben. Met zwarte lakens kan je evenmin een vorm van communicatie hebben, laat staan een CONVERSATIE! Waarom denk je dat de muilband van Hannibal Hexter(? ) zo'n vies effect op de kijkers had? Omdat zijn 'aangezicht' in onze hersenen geen vergelijkingspunt had. Net d�*t is de bedoeling van de islam om hun vrouwen in te pakken: ze verliezen daarbij gewoon de status van "persoon". Echter, van ons, 'humane westerlingen', wordt tegelijkertijd verwacht dat we die 'mensen' toch nog steeds als zodanig beschouwen. Wel, dat k�*n niet! Is dit een "persoon"? ![]() Groeps?foto? ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 september 2004 om 08:31. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat de Boerka's betreft: verboden wegens strijdig met de openbare orde en veiligheid. De reli-argumentatie laat je best achterwege. Hoe "meneer" De Witte aan zijn mooie en ongetwijfeld vetbetaalde functie als grootinquisiteur is geraakt, wil ik nog niet eens proberen te bevatten... De wereldvreemdheid van de man is van een hallucinant niveau.
|
|
|
|
#10 |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Van mijn moeder heb ik altijd gehoord dat ze nog slaag gekregen heeft op school van de nonnen als ze onzedelijk gekleed was. Dat wou zeggen : korte kousen ipv lange kousen.
Naar dit verleden mogen we niet meer terug, (fanatieke) religieuzen die hun bekrompen normen willen opleggen. In die context moet men dan ook de burka zien welke oude herrineringen terug naar boven brengt. Maar aangezien links slechts selectief naar het verleden wil kijken (nazi-Duitsland en anders niets) zie ik hierover nog altijd geen redelijke discussie over op gang komen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ik denk dat die "jannekes en miekes" wel met (nog meer) illegale dingen zich zullen bezighouden als het nodig word. Zoals stelen, dealen... niet moeilijk hoor... en bitter weinig pakkans, aangezien die overheidspipo's en pipa's niet al te snugger zijn (anders hadden we dat al gemerkt)
Weet ge, de drempel om iets uit te spoken is zeer laag, dus om zich vrij te vechten ook. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb helemaal geen schrik van nudisten en zeg nu zelf beste mensen, hoeveel nudisten heb je reeds in het straatbeeld gezien. Ik nog geen enkele in elk geval.
Zullen we het dus ook maar toelaten? Het dragen van maskers is verboden in België, simpel toch. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Parlementslid
|
Jozef De Witte heeft gelijk en ongelijk. Gelijk in de zin dat het mijn zaken niet zijn als iemand zich anders kleedt dat wat ik graag zie, en ongelijk als hij burqas met die stelling verdedigd. Het gezicht is het minste dat zichtbaar moet zijn, al is het maar omdat anders elke crimineel een burqa over zijn kop kan trekken en ongehinderd over straat kan lopen.
Trouwens, Circe, je onderschrift (pitcairn island) is in 't nieuws, leuke levenstijl waar je je daar moet aan aanpassen.
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een kruik gaat zolang te water tot ze breekt. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Ik denk dat als die op de knieën gaan leggen, dat er nog meer gerebelleerd zal worden.
Het is trouwens een van de hoofdredenen dat mensen rebbeleren... |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was naar aanleiding van "Mutiny on the Bounty" op TCM dat ik die site was gaan opzoeken. Best interessant volkje ginder, zwaar "religieus" maar dan een soort van flauw afkooksel van wat die muiters + tahitianen ervan gemaakt hebben denk ik (alhoewel sinds verleden eeuw zijn er zo'n paar bijbelpredikanten de boel gaan verzieken Best de moeite waard om die site eens te gaan bezoeken hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hij kwam als beste voor de job uit de selectieprocedure van SELOR http://www.arianet.irisnet.be/actu/cpedc.htm 2. Mijn antwoord Hij is een typisch lid van wat Fortuyn de Linkse Kerk noemde: zie zijn CV.
|
|
|
|
#19 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Misschien moet de heer de Witte zich best ook eens afvragen waarom zijn punkerzoon zulk rebels karakter aan de dag legt...
|
|
|
#20 |
|
|
De Witte zal het steken op andere punkers en hun muziek; aan hem en zijn Groot Gelijk zal het wel niet liggen...
|
|
|
|