![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Vlaams Blok schrijft dat ze een republikeinse partij is, en in dezelfde zin ook dat een conventie de uiteindelijke vorm van Vlaanderen zal bepalen.
Laat men hier de deur open om alsnog van Vlaanderen een koninkrijk te kunnen maken? Met eventueel Wim-Lex als koning? Het zou alleszins beter passen bij de ideologie van het Vlaams Blok...
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wim Lex?
|
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ken je die niet?
Willem Alexander ![]() oranje boven, oranje boven... ![]()
kempenland, parel aan de Dietse Kroon! Streven naar Vlaamse eenheid. weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kempenaar : 30 september 2004 om 23:18. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Nu als voorstander van een Verenigd NL, zou het mij niets uitmaken dat W-A er de koning zou van zijn. VL moet eerst onafhankelijk worden. Nadien NL nog republikeins 'maken' voor de aansluiting lijkt mij wel een beetje te veel hooi op de vork genomen. Als de VL-se onafhankelijke staat van bij het begin een soort van band zou hebben met het NL-se vorstenhuis, dan zou dit mooi meegenomen zijn - politiek strategisch.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen Boven !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Niet zo slecht bedacht, beste Tantist, bovendien komt Wimpies vrouw ook nog eens uit het juiste milieu.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Vanaf het begin is het Vlaams Blok een Solidair-Rechtse Republikeinse partij geweest. Ondanks de programmawijzigingen naar aanleiding van ondemocratische drakenwetten, is dit nooit veranderd.
En nou zou ik een nieuwe thread openen. Is Tantist debiel? Want ik vind dat zeer goed bij z'n ideologie passen.... (Bewijzen? Ma nee gij, heb jij niet nodig, dus ik ook niet)
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Nederland zijn het ook de rechtse partijen die er voor zorgen dat Bea en co veilig in het zadel zitten. En de linkse partijen zijn eerder geneigd die kliek buiten te gooien, maar ze hebben de publieke opinie tegen. SP gaat daar het verste in, toch gematigd, PvdA en D66 zijn voor de hervorming van het instituut. CDA en VVD likken dan weer volop de kont van de Oranjes.
Het zou mij ook niet verbazen dat het Vlaams Blok republikeins is omdat ze tegen Saksen-Coburg zijn, en eigenlijk stiekem orangistisch is.
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn rechts-conservatieve Amerikanen dan voor de monarchie? |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Sp-a durft nauwelijks te raken aan het koningshuis. De CD&V heeft jaren de kans gehad, maar nooit iets gedaan. De VLD, op enkele kemphanen na, vinden België een voorbeeld van een moderne monarchie. En de rest van democratische partijen zijn niet de moeite waard opgenoemd te worden. Dit land heeft maar 1 republikeinse partij, en dat is het Vlaams Blok.
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan zijn de verklaringen van Marie-Rose Morel (die toen al overgelopen was) in 'Advocaat van de Duivel' op Studio Brussel toch anders. Ze zei dat de enige republiekeinse partij de N-VA was. En dat het officiële Vlaams Blok standpunt was dat het volk moest beslissen of ze al dan niet een republiek wensten. Dit betekent dus wat ik al lang wist: N-VA is de enige echte republikeins vlaams-nationalistische partij.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA wil ons autoritair en elitair vanuit haar ivoren regeertoren (kerktoren sinds kort) een maatschappijmodel opdringen. Het Vlaamsblok beweert ons de keuze te laten. Ik kies voor een (directe) democratie met een vertegenwoordigend orgaan én met een protocollaire monarchie. De uiteindelijke souvereinitet behoort bij de burgermeerderheid te berusten, die op elk moment zijn regeerders moet kunnen terugfluiten via recall en indien de vertegenwoordigers in gebreke blijven om gewenste wetten te stemmen via petitie en BROV hun wil kunnen afdwingen. Daar hebben de nep-democraten van de N-VA niet van terug. Die willen onze stem en daarna moeten we inspraakloos zwijgen wanneer zij er hun zin mee doen.
![]() |