![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Nieuwe voorzit(s)ter N-VA :: uw keuze? | |||
Frieda Brepoels! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Bart De Wever! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 55,00% |
Ik kan niet kiezen! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Bart de Wever om de simpele reden dat ik absoluut niet genoeg weet over Frieda Brepoels.
Laatst gewijzigd door Tiger777 : 26 juli 2004 om 21:23. |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Hum, het is echt een moeilijke keuze. Maar als ik me niet vergis vergadert het Europees parlement maar een beperkt aantal dagen per jaar, dus tenzij ik het fout heb kies ik voor Brepoels.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Frieda in Straatsburg 21/07/04Ga naar www.tvl.be. Klik op TVL-Nieuws Online, kies vervolgens de datum 21/07 en de clip Straatsburg. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() ik vind ze beide evenveel geschikt
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ongetwijfeld Frieda.
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Frieda reageerde reeds dat ze zich hoogstwaarschijnlijk niet kandidaat zal stellen in oktober.
"Europees parlementslid Frieda Brepoels zal zich "heel waarschijnlijk" geen kandidaat stellen bij de voorzitters- verkiezingen van de Nieuw-Vlaamse Alliantie in oktober. Brepoels heeft dat gezegd aan het persagentschap Belga. Ze is niet van plan om haar Europese zetel te laten staan om N-VA-voorzitter te worden. Brepoels is maandag samen met Vlaams parlementslid Bart De Wever aangewezen als waarnemend voorzitter van de N-VA." - VRTNIEUWS |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou trouwens Frieda gestemd hebben
![]() Maar ja, buiten De Wever zie ik niet echt valabele kandidaten op dit moment. Misschien Kris Van Dijck, Piet De Zaeger? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat Bart het goed zal doen als hij de stemming wint. Hij is mondig,l aat niet op zijn kop zitten, kan relativeren en bezit de nodige humor om er tegenaan te gaan. |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Fribre, gij loopt nogal hard van stapel. Wie zegt dat er buiten deze 2 personen niet iemand anders aangeduid kan worden? Is dit misschien niet dé ideale gelegenheid om met een nieuw gezicht naar buiten te treden? En waarom Frieda? Zit die niet in Europa? Komt dat dan geloofwaardig over, ik weet 't niet. Ik veronderstel overigens, zoals ze trouwens al zelf heeft aangegeven, dat ze het er druk genoeg zal hebben. En waarom Bart? Is hij niet onze fractievoorzitter in het Vlaams Parlement? Kan hij daar niet beter zijn energie in steken en er zijn gevatheid ten toon spreiden? Bijvoorbeeld in zijn reacties op Philip Dewinter? Me dunkt dat hij er nog werk genoeg zal hebben.
Persoonlijk denk ik dat het een niet al te oude, vlotte persoon moet zijn met de nodige ervaring. En aangezien Lieven Dehandschutter zo ne toffen peer is!!! ![]() Piet De Zaeger is overigens ook ne coole, en zou dat ook wel goed kunnen, maar 't is een Lierse-supporter, dus ja... En ik weet niet of ie zich zou kunnen inhouden als 't moet. ![]()
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." Laatst gewijzigd door Lesane : 28 juli 2004 om 01:42. |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zowel Frieda als Bart hebben mijn volle sympathie.
Maar zowel Frieda als Bart (op ATV) hebben al laten verstaan liever geen voorzitter te worden. Frieda zal zich ten volle geven in het Europees parlement, en Bart als fractieleider in het Vlaams parlement. Voor de N-VA naambekendheid, zou een nieuwe figuur welkom zijn. Daarom zou het goed zijn dat er een totaal nieuwe bekwame man/vrouw het voorzitterschap op zich neemt. Ik stel voor dat men hier op het forum wat namen lanceert die mogelijk als kandidaat in aanmerking komen, liefst met een korte beschrijving van de persoon.
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eventueel Kris Van Dijck?
Of Jaak Peeters, mijns inziens een zeer bekwaam man. De kempen eerst hé ![]() Zijn er op het forum geen kandidaten ? ![]()
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Marijke Samyn, is volgens mij zeer bekwaam om deze functie op zich te nemen.
Tuurlijk moet Marijke willen en tijd kunnen maken. Persoonlijk ken ik Marijke niet, maar telkens zij N-VA vertegenwoordigt doet zij dit met brio! Neem eens een kijkje op haar website die ik gevonden heb langs de zoekmachine google.www.marijkesamyn.com Haar curriculum vitae heb ik wel gedeeltelijk gekopieerd voor op deze topic. Citaat:
En zo ja, wordt hij/zij dan bezoldigd door de partij? Laatst gewijzigd door Marie-José : 28 juli 2004 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Marijke Samyn?
'k weet niet, ik heb eens met haar gesproken... alhoewel ze een goed Vlaams nationalist zal zijn heeft ze toch niet de nodige uitstraling vind ik.
#14 |
Minister-President
|
![]() Naar mijn mening hebben we 1 persoon die hiervoor absoluut geschikt is. Marius Meremans, juist niet verkozen, maar een zeer getallenteerd persoon. Een sereuis persoon, dus de perfecte opvolger voor Bourgeois. Iemand met al een redelijke naambekend ( meer als Lieven en alle vooropgenoemde namen ) en al een redelijke achterban in streek. Als die daar aanslaagt bij de bevolking en het vlaams-nationaal publiek is dat in de rest van Vlaanden ongetwijfeld ook.
Tweede kandidaat is voor mij dan ook Lieve Vanhoutte, om krak dezelfde reden. Beide zijn ook al schepen ( als ik me niet vergis )en hebben dus al een degelijke politieke ervaring en beiden hebben ook juist naast een parlementszetel gegrepen.
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Luk Lemmens!
#16 |
Burgemeester
|
![]() Even tussendoor, maar ik wou dit toch met jullie delen: Ik heb vandaag (eindelijk) mijn lidkaart van de NVA gekregen!
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|