![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() - De Vlaamse overheid gaat fors afslanken en uitzendkrachten worden toegelaten in de Vlaamse administraties.
- 50% van de Provinciemedewerkers worden ontslagen. Bij de andere Vlaamse administraties wordt het ambtenarenbestand fors afgebouwd. - de verlofdagen bij de Vlaamse administraties (ook bij het onderwijs) worden herbekeken en afgesteld op die van de privésector. Dit geldt ook voor de feestdagen. - gemeenschapsdienst wordt beschouwd als passend werkaanbod tot 65 jaar. Mensen die dit weigeren verliezen hun werkloosheidsuitkering. - tijdskrediet wordt enkel toegestaan als zorgverlof voor kinderen of ouders. - werklozen moeten actief werk zoeken tot 65 jaar en dit kunnen bewijzen. Bij langere werkloosheidsperiode wordt de werkloosheidsuitkering van 50-plussers stopgezet. Ook 64 jarigen mogen geen opleiding weigeren. - oudere werknemers in de zorgsectoren verliezen hun aanvullende rechten op landingsbanen. - Ook bij "De Lijn" wordt fors bezuinigd en verliezen honderden chauffeurs hun job. Laatst gewijzigd door demonen : 24 juli 2014 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Slechte tijden voor carrotiers ...
Misschien moet je bij de volgende controle nog wat harder hoesten of kermen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juli 2014 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Benieuwd hoeveel van die 30% van deze regering beter zal worden, niet veel denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er bespaard wordt bij De Lijn, het meest holle rode subsidievat allertijden?
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 24 juli 2014 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() W zullen zien op het congres vanavond, hee kameraad.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af wie het regeerakkoord grondig gelezen heeft,
en neem me alleszins voor alleen maar te reageren op zaken waar correct gequoot wordt uit het regeerakoord zelf. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een select groepje ja... maar waarschijnlijk niet voor mensen zoals U of ik. Maar ja U DENKT waarschijnlijk tot de groep te behoren die beter worden van een neoliberaal beleid. ![]() Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 24 juli 2014 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Op welk vlak gaat u concreet nadelen ondervinden met dit regeerakkoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het doel was uitkuisen opdat het in de toekomst ook betaalbaar blijft.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Waar staat dit in het regeerakkoord ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Waar vind je dat in het regeerakkoord?
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwijs niet vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Vastbenoemde provincie ambtenaren afdanken, hoe gaan ze dat doen, vraag ik mij af.
Thuis zetten met pre voor de rest van hun leven ? Overplaatsen naar de Vlaamse administratie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Vertel eens.
Slechte ervaringen mee gehad? Op welk vlak is een leraar een deel van het probleem? Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juli 2014 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niks zo deprimerend om gedwongen te worden te solliciteren voor jobs die je weet dat je niet krijgt omwille van je leeftijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben Pascal Smet al vergeten.
![]() |
![]() |