![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was zo'n verloren berichtje:
http://www.demorgen.be/economie/bela...slag-ba90b925/ Citaat:
En: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Als je het wel doet met de gewone kinderbijslag, waarom zou je het dan niet doen met extra kinderbijslag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier gaan bedrijven willekeurig een belastingvrije wedde kunnen geven onder het mom van kinderbijslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En het is even willekeurig. Voor iedereen met kinderen ten laste (in contrast met "voor iedereen met kinderen") versus voor iedereen die bij een bepaald bedrijf werkt. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- voor iedereen die alimentatie betaalt een belastingsvrije alimentatiepremie - voor iedereen die een nieuwe chauffage plaatst: een belastingsvrije chauffagepremie - voor iedereen die graag eens op vakantie wil: een belastingsvrije vakantiebijdrage - voor iedereen die graag eens naar de hoeren wil: een belastingsvrije aftrek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard enkel naar 'legale' hoeren, hé, ik doe niet in mensenhandel.
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'T zou er zelfs eindelijk eens voor zorgen dat jullie iets terug krijgen voor jullie belastingen in dat belastingland. Van een land die bij de wereldtop qua belastingsdruk zit, mag je wel verwachten dat ze meer geven dan het totale gebrek aan return nu. Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 14 maart 2016 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door telkens achterpoorten voor de betere verdieners in te bouwen houden ze wel de belastingdruk hoog die door de lagere inkomens gecompenseerd moet worden.
Op die manier komen we er nooit uit en worden de zaken er alleen maar erger door. Dit zijn schulden doorschuiven.
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De top 10% betaalt 45% van de fiscale inkomsten. De top 30% betaalt 80% van de fiscale inkomsten. Je laagste 50% komt nog niet eens aan 6,5%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dat is dan toch recent beslist. Ik krijg deze vergoeding en ik betaal er netjes RSZ en personenbelasting over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In dat geval is het een goede zet van de regering ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar kan het dus nu vriijgesteld zijn van RSZ (maar niet personenbelasting). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ah nee, als bedrijven boven die maandelijkse 50€ per kind gaan wordt er wel rsz op betaald.
Jij noemt die extra vergoeding trouwens kinderbijslag, maar officieel is het een voordeel (alle aard) volgens ons sociaal secretariaat. Een werkgever/-nemer kan het bv. ook als tussenkomst van de werkgever in de kinderopvang zien. Ik zie niet in waarom een werkgever z'n werknemers niet mag ondersteunen of belonen. Belastingontwijking? Den boom in! Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 maart 2016 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het proces bij het Hof van Cassatie ging juist over het feit dat die 'toeslag' voornamelijk aan de hogere kaders toegekend werd en niet aan het plebs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad de overheid die wetten maakt en overheidsinstanties die ze uitvoeren... Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://netto.tijd.be/dossier/wvhg201...8343.art?ckc=1 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Ik heb het dan maar eens gevraagd aan mijn boekhouder. Die zegt het volgende:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Tja het zoveelste na de bedrijfswagen, ecocheques, maaltijdcheques, warrants, ...
Allemaal extra administratie i.p.v. gewoon de aanslagvoeten op arbeid voor werkgever en werknemer naar beneden te brengen en al die onzin afschaffen.