Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2014, 08:04   #1
Doge
Banneling

Standaard Verplicht label voor bezette gebieden en halal voedsel?

De regering wil een verplicht label voor eten uit bezette gebieden
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...gebieden.dhtml

Prachtig, dit soort keuze wil ik ook als consument. Dan graag ook een label als het uit een moslim land komt waar ze kinderen huwen, clitorissen bijsnijden en een halal label.

Halal labels bestaan al maar die mogen verwijderd worden, bijvoorbeeld quasi alle kippen worden halal geslacht, 3/4 van het schapenvlees en 1/4 van het rund maar dat weten we dus niet meer door het verwijderen van de labels.

De labels voor bezette gebieden is dus een perfecte opstap om de rest ook te verplichten, waar we als consument al jaren recht op hebben.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:10   #2
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...gebieden.dhtml

Prachtig, dit soort keuze wil ik ook als consument. Dan graag ook een label als het uit een moslim land komt waar ze kinderen huwen, clitorissen bijsnijden en een halal label.

Halal labels bestaan al maar die mogen verwijderd worden, bijvoorbeeld quasi alle kippen worden halal geslacht, 3/4 van het schapenvlees en 1/4 van het rund maar dat weten we dus niet meer door het verwijderen van de labels.

De labels voor bezette gebieden is dus een perfecte opstap om de rest ook te verplichten, waar we als consument al jaren recht op hebben.
Ik wil graag producten kopen uit Judea en Samaria.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:28   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Goed idee. Dan kan ik meer Israëlische producten kopen en minder (geen is helaas niet mogelijk vanwege olie) halalproducten of producten uit moslimlanden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:43   #4
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Behoort dat tot lopende zaken?
Oud 29 juli 2014, 10:10   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Behoort dat tot lopende zaken?
Gewoon weer een zotternij van Johan Vandelanotte. Vanaf nu mogen we alleen nog in Gaza biologisch geteelde dadels met fairtrade certificaat uit de Oxfam winkel kopen. De staat bepaalt voor U waar en wat ge moet kopen.
Misschien kan JVDL terloops ook nog belastingsvrije terroristencheques invoeren, in analogie met de ecocheques?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 10:16   #6
Doge
Banneling

Standaard

Blijkbaar wordt dit iets europees

http://www.knack.be/nieuws/wereld/eu...al-100990.html

"De Europese Commissie wil specifieke labels op producten die afkomstig zijn uit de door Israël bezette Palestijnse gebieden."
Oud 29 juli 2014, 10:17   #7
Heimwee
Banneling

Standaard

Ik ben alvast een voorstander van meer labels. Zoals meermaals opgemerkt kan dit ook zionisten toelaten deze politiek te steunen. Bewuster consumeren is een goede zaak, wat de politieke ideologie van de consument ook is.

Verplichte halallabels (en koosjerlabels), alsook verplichting te vermelden wat het land van oorsprong is, lijken me goede initiatieven.
Heimwee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 18:41   #8
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Goed idee. Dan kan ik meer Israëlische producten kopen en minder (geen is helaas niet mogelijk vanwege olie) halalproducten of producten uit moslimlanden.
2
Oud 29 juli 2014, 18:46   #9
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Gewoon weer een zotternij van Johan Vandelanotte. Vanaf nu mogen we alleen nog in Gaza biologisch geteelde dadels met fairtrade certificaat uit de Oxfam winkel kopen. De staat bepaalt voor U waar en wat ge moet kopen.
Misschien kan JVDL terloops ook nog belastingsvrije terroristencheques invoeren, in analogie met de ecocheques?
U liegt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 19:06   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet de kwaliteit is blijkbaar van belang, wel wie het, en waar het, geproduceerd is.
Het spijtige is, dat een deel van de bevolking zo'n oogkleppen op heeft, dat ze er rekening mee gaan houden. Lijkt wel op de sociale kontrole van vroeger, waar de inwoners van een dorp, van de pastoor, niet bij een niet-gelovige middenstander mochten kopen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 19:07   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heimwee Bekijk bericht
Ik ben alvast een voorstander van meer labels. Zoals meermaals opgemerkt kan dit ook zionisten toelaten deze politiek te steunen. Bewuster consumeren is een goede zaak, wat de politieke ideologie van de consument ook is.

Verplichte halallabels (en koosjerlabels), alsook verplichting te vermelden wat het land van oorsprong is, lijken me goede initiatieven
.
yes, eindelijk, dan kunnen we die halalsmeerlapperij meteen herkennen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 19:27   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik eis labels! ik eis labels!

Dan kan ik zelf kiezen om producten uit de "bezette gebieden" te kopen, zodat die arme Palestijntjes hun job niet gaan verliezen.
En verder probeer ik al langer om geen producten uit halal gebieden te kopen. Heb me recent toch nog laten vangen aan marokkaanse dadels.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 19:37   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U liegt.
Nu ook weer niet overdrijven. Een lichte extrapolatie van de gevolgen van het surrealistische linkiewinkie-gedachtengoed.
Is het waar dat monsieur Didjé in Wallonië de eer opgeëist heeft bevallen te zijn van deze zotternij?
Oud 29 juli 2014, 19:38   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Dan kan ik zelf kiezen om producten uit de "bezette gebieden" te kopen, zodat die arme Palestijntjes hun job niet gaan verliezen.
En verder probeer ik al langer om geen producten uit halal gebieden te kopen. Heb me recent toch nog laten vangen aan marokkaanse dadels.
Ik eis door de boer persoonlijk met het mes gekeelde varkens uit de bezette Vlaamse gebieden.
Oud 29 juli 2014, 19:55   #15
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nu ook weer niet overdrijven. Een lichte extrapolatie van de gevolgen van het surrealistische linkiewinkie-gedachtengoed.
Is het waar dat monsieur Didjé in Wallonië de eer opgeëist heeft bevallen te zijn van deze zotternij?
Nee, wat Didier betreft. Weer een leugen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 20:14   #16
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

ik scandeer even met je mee, hopelijk komt dit label er want dat is het opstapje voor andere labels waar we al jaren recht op hebben.
Oud 29 juli 2014, 20:36   #17
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Weer een idee van onze rode broeders ?
Kiesvee gaat duidelijk voor !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:34   #18
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het er nog van komen dat ik aan de fruitrayon sta in de supermarkt en dat iedereen in 't oog houdt wie het aandurft vruchten uit Israël te kopen ... Antisemitisme ten top.
Maar afgezien van mogelijke problemen met fanatieke antisemitisten zouden de labels veel klaarheid scheppen zodat ik geen halal-rommel meer moet kopen!
Oud 30 juli 2014, 11:27   #19
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zie het er nog van komen dat ik aan de fruitrayon sta in de supermarkt en dat iedereen in 't oog houdt wie het aandurft vruchten uit Israël te kopen ... Antisemitisme ten top.
Maar afgezien van mogelijke problemen met fanatieke antisemitisten zouden de labels veel klaarheid scheppen zodat ik geen halal-rommel meer moet kopen!
Voor fruit en groenten wel maar halal vlees en koosjer is net dezelfde rommel, ooit gaan er wel labels komen maar tot dan koop je best geen vlees in de supermarkt.
Oud 30 juli 2014, 11:34   #20
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Is dit het soort label dat de anti-fascisten in gedachte hadden?
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be