![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De regering wil een verplicht label voor eten uit bezette gebieden
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...gebieden.dhtml Prachtig, dit soort keuze wil ik ook als consument. Dan graag ook een label als het uit een moslim land komt waar ze kinderen huwen, clitorissen bijsnijden en een halal label. Halal labels bestaan al maar die mogen verwijderd worden, bijvoorbeeld quasi alle kippen worden halal geslacht, 3/4 van het schapenvlees en 1/4 van het rund maar dat weten we dus niet meer door het verwijderen van de labels. De labels voor bezette gebieden is dus een perfecte opstap om de rest ook te verplichten, waar we als consument al jaren recht op hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed idee. Dan kan ik meer Israëlische producten kopen en minder (geen is helaas niet mogelijk vanwege olie) halalproducten of producten uit moslimlanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Behoort dat tot lopende zaken?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon weer een zotternij van Johan Vandelanotte. Vanaf nu mogen we alleen nog in Gaza biologisch geteelde dadels met fairtrade certificaat uit de Oxfam winkel kopen. De staat bepaalt voor U waar en wat ge moet kopen.
Misschien kan JVDL terloops ook nog belastingsvrije terroristencheques invoeren, in analogie met de ecocheques?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar wordt dit iets europees
http://www.knack.be/nieuws/wereld/eu...al-100990.html "De Europese Commissie wil specifieke labels op producten die afkomstig zijn uit de door Israël bezette Palestijnse gebieden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik ben alvast een voorstander van meer labels. Zoals meermaals opgemerkt kan dit ook zionisten toelaten deze politiek te steunen. Bewuster consumeren is een goede zaak, wat de politieke ideologie van de consument ook is.
Verplichte halallabels (en koosjerlabels), alsook verplichting te vermelden wat het land van oorsprong is, lijken me goede initiatieven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de kwaliteit is blijkbaar van belang, wel wie het, en waar het, geproduceerd is.
Het spijtige is, dat een deel van de bevolking zo'n oogkleppen op heeft, dat ze er rekening mee gaan houden. Lijkt wel op de sociale kontrole van vroeger, waar de inwoners van een dorp, van de pastoor, niet bij een niet-gelovige middenstander mochten kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eis labels! ik eis labels!
Dan kan ik zelf kiezen om producten uit de "bezette gebieden" te kopen, zodat die arme Palestijntjes hun job niet gaan verliezen. En verder probeer ik al langer om geen producten uit halal gebieden te kopen. Heb me recent toch nog laten vangen aan marokkaanse dadels.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ook weer niet overdrijven. Een lichte extrapolatie van de gevolgen van het surrealistische linkiewinkie-gedachtengoed.
Is het waar dat monsieur Didjé in Wallonië de eer opgeëist heeft bevallen te zijn van deze zotternij?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Nee, wat Didier betreft. Weer een leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Weer een idee van onze rode broeders ?
Kiesvee gaat duidelijk voor ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het er nog van komen dat ik aan de fruitrayon sta in de supermarkt en dat iedereen in 't oog houdt wie het aandurft vruchten uit Israël te kopen ... Antisemitisme ten top.
Maar afgezien van mogelijke problemen met fanatieke antisemitisten zouden de labels veel klaarheid scheppen zodat ik geen halal-rommel meer moet kopen!
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid