Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2014, 13:59   #1
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.164
Standaard vliegtuigroutes boven Bussel moeten worden bijgesteld

De rechtbank van Brussel heeft geoordeeld dat de nieuwe vluchtroute opgenomen in het plan Wathelet moet worden bijgesteld omdat hierdoor de geluidsnormen worden overschreden. De regering krijgt 3 maanden om nieuwe routes uit te stippelen anders volgt er een dwangsom van 50.000€ per dag.
Eindelijk is gerechtigheid geschied. Het Brussels gewest moet immers niet het slachtoffer worden van een activiteit die in Vlaanderen wordt uitgevoerd.
Wie de lusten draagt moet ook maar de lasten dragen.
M.a.w. laat die vliegtuigen maar boven de Vlaamse rand vliegen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 3 augustus 2014 om 14:00.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 14:42   #2
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De rechtbank van Brussel heeft geoordeeld dat de nieuwe vluchtroute opgenomen in het plan Wathelet moet worden bijgesteld omdat hierdoor de geluidsnormen worden overschreden. De regering krijgt 3 maanden om nieuwe routes uit te stippelen anders volgt er een dwangsom van 50.000€ per dag.
Eindelijk is gerechtigheid geschied. Het Brussels gewest moet immers niet het slachtoffer worden van een activiteit die in Vlaanderen wordt uitgevoerd.
Wie de lusten draagt moet ook maar de lasten dragen.
M.a.w. laat die vliegtuigen maar boven de Vlaamse rand vliegen.
Dat schept een mooi precedent voor Bierset... -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:16   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Brussel oordeelt dat vooral de Nederlandstaligen de lasten moeten dragen. Maar de communautaire spanningen zijn weg hoor!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:51   #4
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Eindelijk is gerechtigheid geschied. Het Brussels gewest moet immers niet het slachtoffer worden van een activiteit die in Vlaanderen wordt uitgevoerd.
Wie de lusten draagt moet ook maar de lasten dragen.
M.a.w. laat die vliegtuigen maar boven de Vlaamse rand vliegen.
Prima, op voorwaarde dat de Brusseleirs alleen in Charleroi het vliegtuig pakken.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:54   #5
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Het nieuwe BHV.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 18:25   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het nieuwe BHV.
Laat ons hopen dat de Nederlandstaligen deze keer dan wel een deftig compromis uit de brand slepen of we riskeren nog dat Zaventem moet sluiten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 22:54   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De rechtbank van Brussel heeft geoordeeld dat de nieuwe vluchtroute opgenomen in het plan Wathelet moet worden bijgesteld omdat hierdoor de geluidsnormen worden overschreden. De regering krijgt 3 maanden om nieuwe routes uit te stippelen anders volgt er een dwangsom van 50.000€ per dag.
Eindelijk is gerechtigheid geschied. Het Brussels gewest moet immers niet het slachtoffer worden van een activiteit die in Vlaanderen wordt uitgevoerd.
Wie de lusten draagt moet ook maar de lasten dragen.
M.a.w. laat die vliegtuigen maar boven de Vlaamse rand vliegen.
Een typisch NYMBY standpunt dat hier zijn weg heeft gevonden naar de rechtspraak van een brusselse rechter. Nu maar wachten wat de wetgever kan en zal doen om binnen de context van het laatste politieke akkoord over die routes de besluitvorming alsnog ongewijzigd te houden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 01:13   #8
Marnik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2013
Berichten: 786
Standaard

Ik zou er niet in verschieten als dit een vuig plan was om de luchthaven bij Brussel te voegen 'in ruil' voor een grote zak Vlaams geld en wat vage beloftes.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 06:05   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Nederlandstalige piloten boven de Vlaamse rand, Franstaligen boven Brussel en Wallonië.
Anderstaligen mogen kiezen.
Opgelost.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 07:08   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een typisch NYMBY standpunt dat hier zijn weg heeft gevonden naar de rechtspraak van een brusselse rechter. Nu maar wachten wat de wetgever kan en zal doen om binnen de context van het laatste politieke akkoord over die routes de besluitvorming alsnog ongewijzigd te houden.
volgens Van Rompuy wordt dit het nieuwe BHV.....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 08:05   #11
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens Van Rompuy wordt dit het nieuwe BHV.....
Inderdaad deze kwestie zal de voming van een volgende federale regering zeker niet versnellen.

19 september en de Schots onafhankelijkheid komen er aan
en als de Brusselse rechters zich nog wat blijven uitspreken ten voordele van de Franstaligen
zal er voor 9 november ,en de Catalaanse onafhankelijkheid ,
ook nog geen nieuwe federale regering zijn .
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 08:42   #12
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De rechtbank van Brussel heeft geoordeeld dat de nieuwe vluchtroute opgenomen in het plan Wathelet moet worden bijgesteld omdat hierdoor de geluidsnormen worden overschreden. De regering krijgt 3 maanden om nieuwe routes uit te stippelen anders volgt er een dwangsom van 50.000€ per dag.
Eindelijk is gerechtigheid geschied. Het Brussels gewest moet immers niet het slachtoffer worden van een activiteit die in Vlaanderen wordt uitgevoerd.
Wie de lusten draagt moet ook maar de lasten dragen.
M.a.w. laat die vliegtuigen maar boven de Vlaamse rand vliegen.
en Brussel heeft geen lusten aan Brussels Airport?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
“Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.”
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 08:48   #13
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Zucht. Weer eens een symbooldossier waar 99 procent van de belgen zich geen bal van aantrekt maar wel heel het land voor op slot wordt gedaan.

't Is nochtans simpel. Als je dicht bij een luchthaven gaat wonen, moet je niet komen klagen over overlast.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 08:57   #14
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zucht. Weer eens een symbooldossier waar 99 procent van de belgen zich geen bal van aantrekt maar wel heel het land voor op slot wordt gedaan.

't Is nochtans simpel. Als je dicht bij een luchthaven gaat wonen, moet je niet komen klagen over overlast.
En wat doe je dan met voormalige militaire luchthavens die worden omgevormd tot burger/vrachtluchthavens?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:13   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens Van Rompuy wordt dit het nieuwe BHV.....

Dat is een grote liefhebber van dramatiek, en hij creëert er zelf regelmatig.
Maar hij moet wel opletten om geen dwaze conclusies te trekken.
Een nationale luchthaven, die in vlaanderen ligt, waarbij de opstijgende en landende vliegtuigen over gebieden over zowel vlaanderen, brussel als wallonië vliegen die geen gelijke geluidsnormen hanteren is een recept voor miserie.
Welke route men ook kiest, de stroom klachten zal nooit wegvallen en enkel verschuiven. NIMBY is een bijzonder hardnekkig fenomeen, en in hun zoektocht naar een 'oplossing' zal elke belangengroep proberen druk uit te oefenen op politici. Als politici slim zijn proberen ze het compromis dat niet mooi KAN zijn buiten het communautaire gehakketak te houden. Want eenmaal men het gaat voorstellen als dusdanig dan is het om zeep en reageert niemand nog normaal.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:20   #16
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En wat doe je dan met voormalige militaire luchthavens die worden omgevormd tot burger/vrachtluchthavens?
Vliegtuiglawaai blijft vliegtuiglawaai.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:27   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een grote liefhebber van dramatiek, en hij creëert er zelf regelmatig.
Maar hij moet wel opletten om geen dwaze conclusies te trekken.
Een nationale luchthaven, die in vlaanderen ligt, waarbij de opstijgende en landende vliegtuigen over gebieden over zowel vlaanderen, brussel als wallonië vliegen die geen gelijke geluidsnormen hanteren is een recept voor miserie.
Welke route men ook kiest, de stroom klachten zal nooit wegvallen en enkel verschuiven. NIMBY is een bijzonder hardnekkig fenomeen, en in hun zoektocht naar een 'oplossing' zal elke belangengroep proberen druk uit te oefenen op politici. Als politici slim zijn proberen ze het compromis dat niet mooi KAN zijn buiten het communautaire gehakketak te houden. Want eenmaal men het gaat voorstellen als dusdanig dan is het om zeep en reageert niemand nog normaal.
dit zal hoedanook communautair worden gespeeld. Gelijk welk compromis er zal komen, de MR zal worden gebrandmerkt als een anti-Franstalige partij die zijn ziel heeft verkocht aan de ultra-nationalisten van de N-VA.

Dat worden ze nu al, gewoon omdat ze het aandurven om te spreken met die separatisten van de N-VA.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:28   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zucht. Weer eens een symbooldossier waar 99 procent van de belgen zich geen bal van aantrekt maar wel heel het land voor op slot wordt gedaan.

't Is nochtans simpel. Als je dicht bij een luchthaven gaat wonen, moet je niet komen klagen over overlast.
en wie moet er de meeste last hebben?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:31   #19
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Gewoon de vliegroutes opstellen die het meest logisch zijn. Waarom zou een vliegtuig onnodige bochten moeten maken voor mensen die er vrijwillig voor hebben gekozen in de buurt van een luchthaven te komen wonen? Als de meeste vliegroutes over Vlaams gebied komen, het zij zo. Als de meeste vliegroutes over Waals gebied komen, het zij zo.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 4 augustus 2014 om 09:32.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:32   #20
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vliegtuiglawaai blijft vliegtuiglawaai.
Een paar militaire vliegtuigen overdag of dag en nacht tientallen vliegtuigen, waaronder zware vrachtvliegtuigen is wel een wereld van verschil.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be