Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2013, 20:16   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.821
Standaard Waalse solidariteit ? geen Ryanair in Zaventem

Als dank voor de jaarlijkse 16 miljard € Vlaamse transfers ,staan ze nu in Wallonië te schuimbekken omdat Ryanair besloten heeft om niet langer alleen vanuit Charleroi ,maar ook vanuit Zaventem te vliegen .

Dat mag niet volgens de bevoegde Waalse minister ,want Zaventem is veel te Vlaams.

"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "

Ja dat noemen ze dan "Stank voor dank"
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 20:39   #2
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Het is de Vlamingen niet alleen verplicht om jaarlijks miljarden in de Waalse put te pompen, het is nu ook verboden om te concurreren tegen Waalse bedrijven.

Citaat:
In het Waals Parlement heeft Waals minister bevoegd voor luchthavens André Antoine (CdH) zwaar uitgehaald naar de luchthaven van Zaventem. Brussels Airport heeft volgens Antoine de op Charleroi zeer actieve lowcostmaatschappij Ryanair uitgedaagd door zich open te stellen voor lowcostvliegverkeer. Brussels Airport is "soms zeer Vlaams", zei Antoine.

De CdH-minister was opvallend mild voor Rynair-topman Michael O'Leary. "Ik geloof dat de strategie van O'Leary er een is die hij zelf niet wenste, maar die hem is opgedrongen". Antoine wijst met een beschuldigende vinger naar Brussels Airport. Die heeft "eenzijdig" beslist om low cost toe te laten. O'Leary voelde zich uitgedaagd, zegt Antoine, "en heeft beslist om als eerste de handschoen op te nemen, omdat hij in een hele reeks hoofdsteden aanwezig zal zijn".

Naar eigen zeggen blijft de Waalse minister de sereniteit bewaren, omdat Ryanair zegt dat Charleroi zijn belangrijkste Belgische uitvalsbasis blijft. Een deel van de 25 nieuwe toestellen die Rynair heeft gekocht is bestemd voor nieuwe bestemmingen vanuit Charleroi.

De uitlating van de minister werd onthaald op applaus van de meerderheid en de oppositie in het Waalse halfrond.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 20:48   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Het is de Vlamingen niet alleen verplicht om jaarlijks miljarden in de Waalse put te pompen, het is nu ook verboden om te concurreren tegen Waalse bedrijven.
Ook de Franstalige Brusselaar Benoit Cerexhe,ziet het niet zitten dat Ryanair naar Vlaanderen komt;

"Le chef de groupe CDH au Parlement bruxellois et bourgmestre de Woluwe-Saint-Pierre, Benoît Cerexhe, se montre aujourd’hui particulièrement inquiet par l’annonce de l’arrivée �* l’aéroport de Bruxelles-National de la compagnie aérienne Ryanair. "


Ja, de Vlamingen moet hun plaats kennen in dit "gezegende land".
Transfers betalen dat moet,maar van Ryanair moeten ze afblijven.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 november 2013 om 20:49.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 20:53   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Als ik de reacties op DH lees, toch moeilijk een Vlaamslievende krant te noemen, zie ik nochtans enkel walging vis-�*-vis meneer Antoine. Wat niet al te moeilijk is.

Volgens mij maakt Antoine zich niet al te populair met dit soort loze statements.

Of hij kent O'Leary helemaal niet natuurlijk.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:11   #5
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Ik geloof dat de strategie van O'Leary er een is die hij zelf niet wenste, maar die hem is opgedrongen". Antoine wijst met een beschuldigende vinger naar Brussels Airport. Die heeft "eenzijdig" beslist om low cost toe te laten.
Antoine is een debiel. Brussels Airport zou Ryanair overtuigd hebben? Da's een goeie! Brussels Airport wist tot gisteren niet eens dat Ryanair van plan was om naar Zaventem te komen, en schreeuwen het van de daken dat ze hen liever niet zien komen. Voor een heel goeie reden trouwens: Ryanair komt maar om één reden naar Zaventem: Zaventem's trouwe klant Vueling wegjagen.

Vueling heeft een maand geleden een grote uitbreiding van z'n activiteiten aangekondigd op Zaventem, met 7 nieuwe bestemmingen bovenop de 4 die ze al hadden, voor in totaal 11 routes: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza, Palma de Mallorca en Santiago de Compostella. Vandaag kondigt Ryanair 10 nieuwe bestemmingen aan vanop Zaventem: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza en Palma de Mallorca. Telkens met hogere frequenties dan Vueling, en lagere prijzen. Hun doelstelling is zeer duidelijk: Vueling wegjagen. Eens dat gebeurd is voorspel ik dat Ryanair ook gewoon z'n operaties op Zaventem terug opdoekt. Op Zaventem beseffen ze dat zeer goed, dus geen wonder dat ze O'Leary liever niet hadden zien komen...

Het idee dat Zaventem nu ineens 'eenzijdig beslist heeft low-cost toe te laten' is krankzinnig, en wijst duidelijk aan dat Antoine geen idee heeft waar hij over spreekt: low-costmaatschappijen als Vueling en easyJet vliegen al vele jaren op Zaventem...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:20   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

easyJet is wel geen onversneden lowfaremaatschappij... Vueling evenmin.

Deze vergelijken met WizzAir of RyanAir is wel een iets andere categorisatie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:22   #7
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Men moet niet doen alsof het enkel Antoine is. Ik lees:

Citaat:
De uitlating van de minister werd onthaald op applaus van de meerderheid en de oppositie in het Waalse halfrond.
Citaat:
Le ministre, applaudi au terme de son intervention par la majorité comme l'opposition, a par ailleurs jugé le parlement wallon uni sur sa politique aéroportuaire.
Hoe kan men een Belgisch economisch model verdedigen met om de haverklap dergelijke problemen.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 27 november 2013 om 21:24.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:38   #8
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Men moet niet doen alsof het enkel Antoine is. Ik lees:





Hoe kan men een Belgisch economisch model verdedigen met om de haverklap dergelijke problemen.

Eerst moet de Antwerpse Zoo lankmoedig haar Panda's laten ontfutselen,want de Walen hadden hun dossier "beter voorbereid".


Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde.

Het percentage voorstanders van de Vlaamse onafhankelijkheid kan er alleen maar door stijgen

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 november 2013 om 21:40.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:41   #9
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
easyJet is wel geen onversneden lowfaremaatschappij... Vueling evenmin.

Deze vergelijken met WizzAir of RyanAir is wel een iets andere categorisatie.
Daar ben ik het niet mee eens: zowel easyJet als Vueling zijn echte LCC's. Zij richten zich wel naar een iets ander publiek dan Ryanair, maar dat maakt ze niet minder tot LCC's. Meer zelfs, als we kijken naar wat algemeen beschouwd wordt als de moeder van alle LCC's, het Amerikaanse Southwest Airlines, dan zien we dat easyJet en Vueling dichter tegen dat model aanzitten dan Ryanair.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:43   #10
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde.
Ryanair 'binnen halen'? Je beseft toch dat dat 'binnenhalen' van Ryanair naar alle waarschijnlijkheid op middellange tot lange termijn een zéér slechte zaak is voor Zaventem?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:43   #11
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Antoine is een debiel. Brussels Airport zou Ryanair overtuigd hebben? Da's een goeie! Brussels Airport wist tot gisteren niet eens dat Ryanair van plan was om naar Zaventem te komen, en schreeuwen het van de daken dat ze hen liever niet zien komen. Voor een heel goeie reden trouwens: Ryanair komt maar om één reden naar Zaventem: Zaventem's trouwe klant Vueling wegjagen.

Vueling heeft een maand geleden een grote uitbreiding van z'n activiteiten aangekondigd op Zaventem, met 7 nieuwe bestemmingen bovenop de 4 die ze al hadden, voor in totaal 11 routes: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza, Palma de Mallorca en Santiago de Compostella. Vandaag kondigt Ryanair 10 nieuwe bestemmingen aan vanop Zaventem: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza en Palma de Mallorca. Telkens met hogere frequenties dan Vueling, en lagere prijzen. Hun doelstelling is zeer duidelijk: Vueling wegjagen. Eens dat gebeurd is voorspel ik dat Ryanair ook gewoon z'n operaties op Zaventem terug opdoekt. Op Zaventem beseffen ze dat zeer goed, dus geen wonder dat ze O'Leary liever niet hadden zien komen...

Het idee dat Zaventem nu ineens 'eenzijdig beslist heeft low-cost toe te laten' is krankzinnig, en wijst duidelijk aan dat Antoine geen idee heeft waar hij over spreekt: low-costmaatschappijen als Vueling en easyJet vliegen al vele jaren op Zaventem...
O'Leary spant nu inderdaad de Vlamingen in Zaventem voor zijn kar, en hij zal ze dumpen wanneer hij zijn beoogde resultaten binnen heeft. Heerlijk is dat.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:43   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde.
Ik zou er niet al te enthousiast over zijn. Op korte termijn zorgt dit voor wat leuke reisjes vanuit Zaventem. Niet met Ryanair uiteraard, met zulke maatschappijen meng ik me niet.

Op lange termijn blijft Ryanair rustig in Charleroi en zal het haar activiteiten in Zaventem wel terug afbouwen van zodra Vueling zich koest heeft gehouden.

Je overweegt toch niet dat Ryanair een langetermijnstrategie heeft in een luchthaven op 50 kilometer van haar Belgische main hub?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:45   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens: zowel easyJet als Vueling zijn echte LCC's. Zij richten zich wel naar een iets ander publiek dan Ryanair, maar dat maakt ze niet minder tot LCC's. Meer zelfs, als we kijken naar wat algemeen beschouwd wordt als de moeder van alle LCC's, het Amerikaanse Southwest Airlines, dan zien we dat easyJet en Vueling dichter tegen dat model aanzitten dan Ryanair.
Heb je zicht op de prijzen en prijsaanbiedingen van Vueling?

EasyJet leent zich iets meer naar het lowfaremodel, maar steunt inderdaad op een volledig ander publiek en maakt ook grotendeels gebruik van de reguliere luchthavens. De prijzen zijn eveneens hoger, hoewel niet in de stijl van Vueling.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:47   #14
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ryanair 'binnen halen'? Je beseft toch dat dat 'binnenhalen' van Ryanair naar alle waarschijnlijkheid op middellange tot lange termijn een zéér slechte zaak is voor Zaventem?


Niet voor Zaventem,wel voor Brussels Air-lines.
Deze "eeuwige belofte " belooft nu reeds sinds haar ontstaan dat ze winst ging maken.
We hebben er echter nog niets van gezien.
Steeds maar verlies,jaar na jaar weeral bij te passen door de hardwerkende Vlaming.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:50   #15
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
O'Leary spant nu inderdaad de Vlamingen in Zaventem voor zijn kar, en hij zal ze dumpen wanneer hij zijn beoogde resultaten binnen heeft. Heerlijk is dat.

Daarom dat ze staan te trillen op hun benen in het Waals Parlement zeker
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:57   #16
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Hallo BWarrior & Gross-Brabander?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:58   #17
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Heb je zicht op de prijzen en prijsaanbiedingen van Vueling?
Die volgen hetzelfde 'stramien' als andere LCC's voor zover ik kan zien...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:58   #18
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarom dat ze staan te trillen op hun benen in het Waals Parlement zeker
Dat zouden ze echt niet moeten. O'Leary heeft een ander publiek voor ogen in Zaventem: business publiek. Maw hij gaat Brussels Air lines concurreren en afmaken. Op middellange termijn vervangt Ryan Air gewoon de vluchten van Brussels Airlines, voor Zaventem een nuloperatie dus.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 22:01   #19
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Niet voor Zaventem,wel voor Brussels Air-lines.
Deze "eeuwige belofte " belooft nu reeds sinds haar ontstaan dat ze winst ging maken.
We hebben er echter nog niets van gezien.
Steeds maar verlies,jaar na jaar weeral bij te passen door de hardwerkende Vlaming.
Je kent er niet al te veel van he?

Ook en vooral voor Zaventem: mark my words: eens Vueling weggepest is, bolt ook Ryanair het gewoon terug af.
Brussels Airlines hun slechte cijfers zijn trouwens een vrij recent fenomeen: tot voor enkele jaren waren zij rendabel. Hoe je er bij komt dat 'de hardwerkende Vlaming' de verliezen moet bijpassen, die mag je me toch ook eens uitleggen...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 22:02   #20
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "
Ryanair is uitschot.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be