Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Varkensvlees tussen halal-fret leggen in warenhuizen is
er over, want .. 14 40,00%
aanvaardbaar als actie, want .. 21 60,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2014, 09:02   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Politieke actie tegen halal-fret aanbiedingen door warenhuisketens

Recent kwam nog in het nieuws dat een warenhuis actief ging halal-fret aanbieden;
en vanzelfsprekend een oproep tot boycot van die keten.

Maar zo'n boycot zal niet veel helpen.

Vindt u volgende actie binnen de normen vallen of niet ?

Elke keer als je binnekomt in een warenhuis waar halal-fret aangeboden wordt, dan neem je van het gewone aanbod een verpakking varkensvlees, liefst waar duidelijk een tekening van een varken op staat, en je legt dat tussen het halal-fret. Wel op zo'n manier dat je niets 'beschadigt' (moet koel blijven ... bla bla ...)

Als de moslims daar lucht van gaan krijgen: ze zullen wel wegblijven van dat aanbod.

Dit kan natuurlijk niet tegenover de individuele winkelier.

Uit te voeren door individuen, maar liefst ook georganiseerd (zonder dat het opvalt) door groeperingen die wat volk op de been kunnen brengen ...

Wel? Aanvaardbaar of er over ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:04   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Recent kwam nog in het nieuws dat een warenhuis actief ging halal-fret aanbieden;

Elke keer als je binnekomt in een warenhuis waar halal-fret aangeboden wordt, dan neem je van het gewone aanbod een verpakking varkensvlees, liefst waar duidelijk een tekening van een varken op staat, en je legt dat tussen het halal-fret. Wel op zo'n manier dat je niets 'beschadigt' (moet koel blijven ... bla bla ...)

Als de moslims daar lucht van gaan krijgen: ze zullen wel wegblijven van dat aanbod.

Uit te voeren door individuen, maar liefst ook georganiseerd (zonder dat het opvalt) door groeperingen die wat volk op de been kunnen brengen ...

.
Ik vind dat vlaams-nationnalisten niks te maken hebben over het aanbod in een supermarkt.
Wat op de schappen ligt is een kwestie van vraag of aanbod.

Als u zich grenzeloos belachelijk wil maken door een paar pakjes te verplaatsen, ga uw gang.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:11   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat vlaams-nationnalisten niks te maken hebben over het aanbod in een supermarkt.
Wat op de schappen ligt is een kwestie van vraag of aanbod.

Als u zich grenzeloos belachelijk wil maken door een paar pakjes te verplaatsen, ga uw gang.
Als Hollande met het idee was gekomen had Henri het allicht toegejuicht.

Het is hoe dan ook geen goed idee want ook op de verpakking wordt kenbaar gemaakt dat het ritueel geslachte dieren betreft. Dieren dus die niet alleen nodeloos geleden hebben maar die vaak evenmin aan de wettelijk vereiste voorwaarden inzake hygiene voldoen. NIET KOPEN is de boodschap.
Oud 6 juli 2014, 09:29   #4
ilfalco
Minister-President

Standaard

Gewoon die ketens boycotten.... En wat doet de n-va : massaal vlaams geld aan de Islamisten .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:39   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Belachelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:40   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

als niet islamiet zou je op zijn minst mogen geïnformeerd worden wat al dan niet halalproducten zijn, een duidelijk label voor halal is een absolute noodzaak.

Al eens de discussie aangegaan met een verkoopster bij Lidl over het verschil tussen niet en wel halal-kiekes en in hun assortiment.... 't meisken eet geen halal kip meer....

count me in aan die aktie ! Voor varken tussen het halal !!

Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 juli 2014 om 09:41.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:48   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Belachelijk.
Want ... ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 juli 2014, 09:53   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Want ... ?

.
Gij hebt u niet te moeien met het beleid van privé-ondernemingen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:01   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ik zin heb om een kledij-keten aan te klagen voor zaken doen met landen/bedrijven waar kinderarbeid bedreven wordt, dan is dat mijn politiek recht.

Ik doe niks kapot met mijn actie. Ik besmeur niks. Ik zet enkel bijgeloof in the picture.

Argumenteer aub eens wat dieper dan jouw bovenstaande zin.

.

Oud 6 juli 2014, 10:06   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik zin heb om een kledij-keten aan te klagen voor zaken doen met landen/bedrijven waar kinderarbeid bedreven wordt, dan is dat mijn politiek recht.

Ik doe niks kapot met mijn actie. Ik besmeur niks. Ik zet enkel bijgeloof in the picture.

Argumenteer aub eens wat dieper dan jouw bovenstaande zin.

.
Een handelaar verkoopt halalproducten als hij dat wil.
Als jij daar echt problemen mee hebt, blijf gewoon uit die winkel in plaats van de paljas uit te hangen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2014 om 10:10.
Oud 6 juli 2014, 10:07   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als LIDL morgen hondenvlees in de rekken legt mag dat ook?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:08   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Al jaren kan je koosjere producten bij Delhaize kopen, geen haan die daar naar kraait!
Waarom?
Oud 6 juli 2014, 10:08   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als LIDL morgen hondenvlees in de rekken legt mag dat ook?
Als dat wettelijk in orde is, waarom niet?

Wat in de rekken ligt moet inderdaad legaal zijn, manta.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2014 om 10:27.
Oud 6 juli 2014, 10:11   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat wettelijk in orde is, waarom niet?
En is dat wettelijk in orde?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:12   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik veel.
Ik denk gewoon dat die kwestie irrelevant is, er is geen vraag naar hondenvlees in ons land.
Oud 6 juli 2014, 10:14   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het halal vlees alvast niet
Oud 6 juli 2014, 10:16   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
het halal vlees alvast niet
Ligt al j�*ren in de rekken van bekende warenhuizen in het Brusselse...
Oud 6 juli 2014, 10:19   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Het is hoe dan ook geen goed idee want ook op de verpakking wordt kenbaar gemaakt dat het ritueel geslachte dieren betreft. Dieren dus die niet alleen nodeloos geleden hebben maar die vaak evenmin aan de wettelijk vereiste voorwaarden inzake hygiene voldoen. NIET KOPEN is de boodschap.
Uiteraard mogen niet moslims al die halal-troep NIET kopen. Het is een ware halal-maffia ondertussen, georganizeerd door het moslimbroederschap. Zij eisen van winkels dat ze halal-certificaten BETALEN, of het nu nagellak is of tandpasta. Dat heeft helemaal niks met de voedingsvoorschriften te maken.

Verder is het geslachte vlees natuurlijk onverdoofd gemarteld en laten ze die dieren nog minutenlang LEVEND spartelen tot ze zijn uitgebloed. Bovendien, en dat is nog erger, wordt een deel van die halal-slacht gewoon aan ons verkocht, ZONDER aanduiding dat het onverdoofd geslacht werd. Dit moet zeker vermeden worden omdat bij onverdoofde slacht een deel van de maaginhoud het vlees kan besmetten met e-colli bacterie. In Frankrijk zijn zo al verschillende mensen overleden door het eten van besmette hamburgers.

Wat de actie "leg een knor tussen de brol" betreft: ik ben grote voorstander. Niet om niet-moslims weg te houden (die trekken zich van een aantal speksneden toch niks aan) maar om de supermarktketens duidelijk te maken dat wij niet-moslims niet willen geconfronteerd worden met die halal-maffia, en zeker niet wensen dat ons geld mee wordt gebruikt om hun terreurdaden te financieren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:19   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Uiteraard mogen niet moslims al die halal-troep NIET kopen. Het is een ware halal-maffia ondertussen, georganizeerd door het moslimbroederschap. Zij eisen van winkels dat ze halal-certificaten BETALEN, of het nu nagellak is of tandpasta. Dat heeft helemaal niks met de voedingsvoorschriften te maken.

Verder is het geslachte vlees natuurlijk onverdoofd gemarteld en laten ze die dieren nog minutenlang LEVEND spartelen tot ze zijn uitgebloed. Bovendien, en dat is nog erger, wordt een deel van die halal-slacht gewoon aan ons verkocht, ZONDER aanduiding dat het onverdoofd geslacht werd. Dit moet zeker vermeden worden omdat bij onverdoofde slacht een deel van de maaginhoud het vlees kan besmetten met e-colli bacterie. In Frankrijk zijn zo al verschillende mensen overleden door het eten van besmette hamburgers.

Wat de actie "leg een knor tussen de brol" betreft: ik ben grote voorstander. Niet om niet-moslims weg te houden (die trekken zich van een aantal speksneden toch niks aan) maar om de supermarktketens duidelijk te maken dat wij niet-moslims niet willen geconfronteerd worden met die halal-maffia, en zeker niet wensen dat ons geld mee wordt gebruikt om hun terreurdaden te financieren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:19   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ligt al j�*ren in de rekken van bekende warenhuizen in het Brusselse...
en dat maakt het wettelijk in orde? Brussel is nu eenmaal ten prooi gevallen aan islamieten, niet verwonderlijk dat er geen enkele politieker durft tegen in te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be