![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Is er een verband tussen het nonchalant wapengebruik in de wereld, en overbevolking ?
Het (vroeger) nonchalant omgaan met hygiëne in Afrika (ebola, aids) en de overbevolking. Bevuilen wij ons eigen nest, en verdwijnt alzo het respect onder de mensen !?
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 15 augustus 2014 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het toenemende geweld en gebrek aan respect en empathie meerdere oorzaken heeft. Oorzaken zoals toenemend individualisme en kapitalisme (de economische concurrentie en rat-race in Westerse landen), maar ook religieus extremisme. Kijk eens naar landen als Afghanistan en Irak, de Gaza-strook en Afrika, en zie hoe die landen al jaren tot decennia lijden onder (religieus) extremisme.
Zelf ben ik eerder atheïstisch ingesteld. Ik vind het dan ook belachelijk dan mensen elkaar om religieuze redenen de kop afsnijden. Daarom ben ik ook heel erg anti-Islam, omdat vooral in die religie nog geen enkel sprankeltje secularisme is doorgedrongen, en omdat vooral die religie wereldwijd nog steeds de meeste problemen veroorzaakt. Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 15 augustus 2014 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de schrijver in kwestie eerder bedoeld dat de islam en ook andere religies maar al te vaak worden aangewend om conflicten uit te lokken. Je kan toch moeilijk ontkennen dat religie dikwijls aan de basis ligt van verschrikkelijke oorlogen ..Joegoslavië...Israël....Ierland....Sri Lanka...Libanon...Syrië... Irak de lijst is lang heel lang Het is een feit dat de (extreme) islam vaak aan de basis ligt van opflakkerende conflicten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik ben anti-atheïsme, want wil geen herhaling zien van communistische, nationalistische (geopolitieke) oorlogen of WOI en II. Ik vind het belachelijk dat mensen elkaar zonder reden de kop inslaan.
Deze anti-atheïsme ingesteldheid is relevanter in onze seculiere gebieden om gewapend conflict te vermijden. Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 augustus 2014 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Moorden (oorlog) we ook niet uit jaloezie, haat, en minachting omdat we met zoveel zijn.
Heden is bijna iedereen, ieders buur. En dit schaad de privacy en zet ons geduld sterk op de proef. Waren en maar bijvoorbeeld drie miljard mensen op de wereld, dan zou men niet zo te keer gaan denk ik.
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Je hebt altijd al volkeren gehad die tekeer gaan als beesten.
Maar er kwamen altijd tijden van herstel daarna. Nu zijn we op weg naar een conflict over heel de wereld. Moest het zo ver komen dan wordt de bevolking weer eens uitgedund. IN 2014 MOETEN WE TOCH BESCHAAFDER ONZE PROBLEMEN KUNNEN OPLOSSEN ZEKER, EN NIET OP Z'N MIDDELEEUWS AUB ! Als kunstmatige inseminatie een beetje goddelijk is/wordt, dan is geboortebeperking dat ook ! Deze theorie is denk voor vele vreemde landen "LATIJN" op dit moment !!!
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 15 augustus 2014 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Civilization is a hopeless race to discover remedies for the evils it produces.
J.J. Rouseau
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het belang ervan kan moeilijk overschat worden. Ik heb er al menig draad aan besteed. oa deze: http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 en deze: http://forum.politics.be/showthread.php?t=173474 |
|
![]() |
![]() |